Opel Astra: airco

Bouwjaar: 1997, Motorcode: c1.6se

beste,

wie kan mij vertellen of er andere typen opel's zijn die de zelfde airco leidingen hebben als de astra f?

ik weet wel dat de astra g eerste jaren de zelfde aircoradiateur heeft als mijn astra maar zijn de leidingen dan ook het zelfde?

ik hoor graag van jullie.

gr tijne

tijne

Geplaatst door tijne (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

44 Reacties

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

helaas tijne, die zijn echt anders...

tijne (0), 16 jaar geleden

oke dnak je wel opeltje.

weet jij toe vallig of het mogenlijk is om airco lijdingen te lassen of werkt dat niet?

alvast bedankt.

gr tijne

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

er zijn wel bedrijven die ze kunnen repareren door er een mof tussen te persen of inderdaad door lassen. maar dat lassen van aluminium is niet zo maar even te doen. je zult hier echt een speciaal lastoestel voor nodig hebben

tijne (0), 16 jaar geleden

oke het kan dus wel.

dat van die apparatuur dat weet ik maar ik twijfelde of het wel gelast kon worden omdat een lasser hier er niet aan durft te beginnen omdat het te dun zou zijn vandaar.

heel erg bedankt opeltje.

gr tijne

tijne (0), 16 jaar geleden

hey opeltje,

nog even een vraagje aan jou.

alles doet het nu kwa airco alleen het motor toerental gaat niet omhoog ook al zit hij goed aan gesloten op de comp. is het soms zo dat ik een andere comp. nodig heb incombinatie met airco?

hoor graag van je.

gr tijne

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

zat er geen airco op deze wagen dan? dwz heb je het er later opgeknutseld?

tijne (0), 16 jaar geleden

nee klopt heb het er net op zitten vandaar.

gr tijne

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

op nen astra van 97 nog nen airco monteren ? Waar ben je toch mee bezig ?

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

ik ken tijne en ook persoonlijk. het is voor hem gewoon een uitdaging, ook weet ik dat het hem gewoon gaat lukken met natuurlijk een beetje hulp van de site.

Gr. paul,

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Professioneel loodgieten.......

tijne (0), 16 jaar geleden

waar ik mee bezig ben ja dat vraag ik me ook wel is af alleen het rezultaat is in middels dat ik airco heb en verder is alles elektries (ramen en dak en sloten) alleen nu nog de toeren verhoging van de comp.

en inderdaat paul het is een hel grote uitdaging geweest voor me en ben dan ook best trots dat het allemaal weer werkt ook.

en pet dat is echt professioneel toch of neit?

gr tijne

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

"Hoop, twijfel en uitstel zijn de beste manieren om geen verbetering tot stand te brengen." indien men daarmee door het leven gaat verlegd men nooit een grens.........................................

gewoon doen martijn.... wat een ander vind is geheel onbelangrijk, als jij maar tevreden bent [url=http://imageshack.us][img]http://img520.imageshack.us/img520/4850/...[/img][/url]

Gr. paul,

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

oké, elk zijn gedacht ; als het je eigen wagen is kan je dat eventueel nog doen , maar voor een klant is dit toch onbetaalbaar , en zeker voor zo'n oude wagen ; ik ben van het principe als je toch airco wil , koop je dan een gelijkaardige wagen met standaard airco erin ; maar goed sommige mensen moeten iets om handen hebben hé

tijne (0), 16 jaar geleden

van somige auto's zijn er maar 1 of 2 in het land zo ook van de mijne want in heel nederland is er geen astra f c16se uit 96 met elektriese ramen elektries dak deurvergrendeling op ab gsi look verlaagt angel eyes koplampen onder spooiler achterraam mistlampen voor leeslampjes voor en achter hooftsteunen achter kofferbak met houten in zet met versterkers enz enz met maar 133000km op de teller dus zo simpel is het en dan kan ik wel weer met een standaart astra beginnen maar dat is duurder dan hier airco in zetten.

gr tijne

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

doe zo verder !

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je de airco ook op de motor computer aangesloten tijne?

tijne (0), 16 jaar geleden

ja maar dat werkt dus niet want als je de comp open maakt zitten de pennen nergens op aan gesloten die lopen gelijk allemaal dood dus dat is het probleem.

gr tijne

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

vandaar dus...deze ecm of auto is dus niet geheel voorbereid op airco. je zult dus op zoek moeten naar een stuurapparaat voor een wagen met de verkoelende middelen helaas...met natuurlijk dezelfde motorie....ik denk dat dit erg lastig wordt helaas...

tijne (0), 16 jaar geleden

ja ik weet het maar het gekke is dat de opel dealer vol blijft houden dat de c16se comp met en zonder airco de zelfde comp hebben dus dat snap ik niet.

gr tijne

pe3hmp (0) PRO, 16 jaar geleden

Even info vragenbij een andere opel dealer zou ik zo zeggen.
Succes met je unieke opel (wel laten taxeren voor het geval dat...)

tijne (0), 16 jaar geleden

nou dat taxeren ga ik zekker doen als hij straks helemaal is gespoten en ik heb bijna alle opeldealers gehad in nederland en er is er niet een met een oplossing dus vandaar dat ik het hier probeer.

gr tijne

pe3hmp (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik vraag me overigens af wat de juiste ecm voor airco doet, het zou iets simpels kunnen zijn als een weerstand oid bijschakelen zodat het stationair toerental omhoog gaat

tijne (0), 16 jaar geleden

zo iets ja maar hij schakelt de airco ook pas aan als de motor draait dat de startmotor hem niet mee hoeft te nemen.

gr tijne

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

ik ga dit even voor je uitzoeken tijne!

tijne (0), 16 jaar geleden

geweldig dank je wel opeltje.

gr tijne

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

voor zover ik kan zien is de astra met c16se motor nooit geleverd met airco. vandaar dat het ook niet aan wordt gegeven dat er verschil is met en zonder airco....

mischien moet je eens bij een universele aico inbouw station langs gaan. deze bouwen in elke auto eventueel airco in. deze hebben mogelijk gasklep verstellers die je op het airco systeem aan kunt sluiten.

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

de stuurdoos is blijkbaar dezelfde , maar wat er wel kan verschillen is de EEPROM in de stuurdoos ; op EPC kan ik niet zen welke er met en zonder airco is ; dat zal moeilijk worden
en opeltje , wij hebben wel al zo'n C16SE gehad met airco
komt natuurlijk zelden voor zo'n oud model met airco

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=tijne]ja maar dat werkt dus niet want als je de comp open maakt zitten de pennen nergens op aan gesloten die lopen gelijk allemaal dood dus dat is het probleem.

gr tijne[/quote]
bovenstaand schreef tijne opc...dus ook al knutsel je er een andere prom in...is de boel nog niet aangesloten he........

pe3hmp (0) PRO, 16 jaar geleden

Het aanschakelen van de airo pas als de motor gestart is is niet zo'n groot probleem, dit kun je doen met de laadspanning als referentiepunt, een electronica schakelingetje, komt de spanning boven de 13,5V dan wordt het relais van de airco pas bekrachtigt.

Zoals Opeltje al aangaf een airco inbouw bedrijf zou je hier verder mee kunnen helpen, het is dan niet origineel opel, maar als het werkt is dat niet zo'n ramp.

Mark

tijne (0), 16 jaar geleden

de airco pas aan laten gaan is geen probleem zet gewoon een relais tussen de magneet koppeling geschakelt door de startmotor relais als de start motor spanning krijgt dat de magneet koppeling onder broken wort.

en iets op de gas klep monteren kan wel maar ik en bang dat ik dan in de problemen kom als ik r later crous control op zet want die moet ook op de gas klep komen van daar.

en ik heb al contakt gehad met zoon bedrijf en die zegen dat sluiten wij nooit aan want de motor pakt het wel weer op en dat doet de mijne dus niet en op zich is het niet zoon ramp want hij blijft nog goed draaien alleen ales trilt in de auto als een gek en de motor staat te schuden als een jeko.

ik hoor graag nog van julie.

gr tijne

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

ik begrijp het probleem niet ! de airco werkt , maar enkel het toerental stijgt niet als je de airco inschakelt ? Dan geeft je stuurdoos toch het signaal om de airco in te schakelen ? Het toerental zou kunnen komen door deze EEPROM in je stuurdoos

tijne (0), 16 jaar geleden

nou de airco draait nu buiten de comp om die heb ik door verbonden met massa en dan werkt hij wel.

gr tijne

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

dus je motorstuurapparaat stuurt je compressor niet aan ? EN de bedrading heb je er bjgelegd ?
DUS kan het toch enkel aan de stuurdoos liggen ,,en dan in 't bijzonder aan de eeprom

tijne (0), 16 jaar geleden

ja inderdaat die is het probleem dus als je een tekening voor me hebt hoe die comp in elkaar zit en wat er bij gesoldeert moet worden graag.

gr tijne

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

helaas tijne, ik heb daar geen tekening van.

Hans4040 (310) PRO, 16 jaar geleden

Tijne, ik heb je een Pdf. gestuurd naar jou e-mail adres : info@tijnessite.nl

mvg,
Hans.

tijne (0), 16 jaar geleden

oke nou toch bedankt opeltje.


hey hans dank je wel maar heb er hellaas niet veel aan zou echt de tekening moeten hebben hoe de comp in elkaar zit en welke ic's er hij gesoldeert moeten worden mag colgens mij ook van een c14se of een c18se (weet pas sinds kort dat die motor ook bestaat) zijn want de comps zijn het zelfde op de software na voor zo ver ik weet.

gr tijne

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

kijk , het zit zo : op de onderdelencatalogus is er GEEN enkel verschil tussen een wagen zonder en met airco wat de stuurdoos van de motor betreft ; enkel de eeprom kan anders zijn ; nu kan het wel zijn dat de stuurdoos in de fabriek destijds wel verschillens was zonder en met airco voor wagens die in de fabriek gemonteerd werden ; nu is het mogelijk dat als je nu een stuurdoos besteld er automatisch de airco voorziening inzit . Daarmee misschien dat er geen verschil is in onderdeelnummer

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Tijne, kan je het stationair toerental niet omhoog laten programmeren.

dan zal hij in ieder geval minder trillen met de airco aan.

Willem

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

neen bij die oude types moet je de eeprom vervangen als je verandert van bijv automaat naar manuele bak , of airco:geen airco .... enzovoort
tegenwoordig kan je dit eenvoudig programmeren met tech 2
HET is niet eenvoudig om zomaar vanalles achteraf bij te plaatsen of om iets te verwijderen ( vb automaat naar gewone bak )
ik begin er niet meer aan , want als het dan nie lukt heb je er veel tijd ingestoken en daar sta je dan

tijne (0), 16 jaar geleden

is dat dat blauwe geheuge wat er op geklikt zit opc?

gr tijne

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

ik bedoel het algehele stationair omhoog stellen, dat kan wel namelijk.

als dat is gebeurt zal de motor MET AIRCO AAN ook iets hoger lopen en minder trillen.

ik had ook een aftermarket Airco in mijn 93er astra 2.0i (C20NE) station (bij nieuw aanschaf ingebouwd door 1e eigenaar).

deze had ook geen omhoog stelling, het enige wat hiermee gebeurde was dat de motor even in zakte en dan gelijk weer netjes 750 a 800 tpm ging draaien.

ik had er dus geen last mee.

bij was het wel in de computer voorbereid op airco trouwens.

maar dan knalde hij m naar de 1300tpm om vervolgens 1000 te gaan draaien, gauw weer los gekoppeld leek wel een japanner met airco, die gaan ook 1100tpm draaien als de pomp draait, klink voor geen meter, motor moet rustig draaien!! .

Willem

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

ja , da's het blokje in de stuurdoos , denk inderdaad blauw , maar kan ook een ander kleur zijn ; je kan dat er uitklikken

tijne (0), 16 jaar geleden

\dus als ik daar een andere voor heb o nee want de rest zit ook niet op de print dus moet echt een tekening van de print hebben.

gr tijne

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.