close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Airco koppeling vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Goede avond allemaal,

Ik heb 1 klein probleem.
Mijn Airco systeem geeft geen koude lucht door naar de cabine.

Nou het probleem is als ik mijn airco knopje indruk? Dan gaat alles dood normaal aan. Dus daarmee bedoel ik lampje gaat aan het toerenteller gaat wat iets hoger dan normaal. Maar normaal als ik mijn airco aan doet, dan hoor ik meestal een kleine tik rechtsvoor waar mijn airco pomp bevindt. Nu ik mijn airco aan doet, hoor ik dat niet meer.

Ik heb onlangs mijn vloeistof gecontroleerd en het druk(BAR) van de airco, dat bleek dus allemaal goed te zijn, daarnaast zijn er ook geen lekkage te vinden.

Hij geeft ook 12 v aan als ik hem aan doet, en ampere geeft hij ook genoeg dus ongv. 90 ampere.

Wat blijkt is dus als ik mijn airco aan doet? Dan gaat de magneet niet in werking.
Ik heb onlangs nu een airco koppeling gekocht bij dealer Opel SMIT&CO. (Dus zonder poelie waar de v-snaar omheen zit (multiriem)).

Maar mijn vraag is hoe moet ik mijn airco koppeling vervangen? ALs ik zo mijn motorkap open doe? Dan heb ik vrij weinig ruimte om erbij te komen want ik moet de torx boutje los schroeven voordat de poelie los wilt. Daarna kan ik dat poelie los halen. maar er komen ook 2 veren waar ik eruit moet halen met een speciale punt tang.

Moet ik mijn motorsteun los maken? En zo met een krik de motor omhoog krikken zodat ik meer ruimte krijg?

Ps: Ik heb een brug beschikbaar.

Iemand enig idee hoe dat moet?

Groeten, Ray uit Zwolle

Geplaatst door

Feejai (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je moet de compressor even losschroeven(3 bouten)
Dan kun je 'm iets naar onder draaien, de slangen kun je laten zitten.
De claxon(s) even demonteren en dan kun je er zo bij.
Als je gebruik mag maken van een brug zou ik dat zeker doen.
Motorsteun hoeft niets los.

daninja 0
badge

17 jaar

daninja, hardstikke bedankt van jou advies. Ik ga zaterdag gelijk aan de slag. :)

Nog 1 vraag aan jou. Moet ik onder de motor demonteren? Of gewoon bovenaf? en als boven af? moet de poelie naar boven gericht worden?

Groeten, Ray

Feejai 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.