Hallo...
Heb hier een Opel vectra staan waar ik afgelopen week de welbekende dubbele slang op de aircocompressor heb vernieuwd, hierna heb ik het systeem afgevuld met ongeveer 750 gramm koudemiddel terwijl er eigenlijk 900 gramm in moet. Lijkt me eigenlijk geen probleem. Nu laat ik de airco test draaien en dan heb ik een lage druk van ongeveer 2.5 a 3 bar en een veelste hoge druk op de hoge drukzijde van 20 a 25 bar..???? Nu draait de airco vin gewoon goed mee op volle snelheid alleen is mijn vraag moet de motorkoelvin ook op volle snelheid meedraaien, of niet??? Bij deze auto draait hij in ieder geval niet mee, heb wel de zekeringen en relais gecontroleer maar die zijn goed. Heeft iemand ideen voor me, want deze hoge druk is niet goed voor de pomp aangezien deze herrie gaat maken op toeren, wel is het zo dat als de auto eenmaal rijdt en op de snelweg is dan hoor je de pomp niet, en zal dan naar alle waarschijnlijkheid de druk in het systeem gedaald zijn....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij moet je dit zoeken het droogfilter dat verstopt zit waardoor de druk niet goed weg kan in de richting van de verdamper.
Of je hoge drukschakelaar doet niets, of je condensor wordt te heet. Laat anders eens de fan (alle) meedraaien geforceerd om te kijken of ie dan niet te hoge druk opbouwd.
Sytze
Hallo Allen,
Eigenlijk een nieuw item..
Maar die welbekende dubbel airco slangen, kun je deze zonder speciaal gereedschap demonteren? Om vervolgens nieuwe ledingen te plaatsen (ik heb het niet over afpersen en vullen etc.) Mijn eigen Opel garage is te druk voor deze klus.
Groet Opel vectra 1.8XE1 bouwjaar 2000
Aanschaf jan 2003 : 89.000 km Nu gereden 149.500. Redelijk tevreden rijder, Alleen jammer van die nerveuze motor die af en toe hort en stoot. (Af en toe echt beroerd, met name dan stadsverkeer)
Geschiedenis 2003-2007
In april 2004 Reparatie zij airbag voor 67 euro
Bij APK in 2004 Draagarmbussen vervangen (en 4 nieuwe banden) tot 870 euro
Bij grote beurt in jan 2005 o.a. afdichtingen/rubbers B en M -stijlen vervangen + Dakspanten vastzetten (lagen los/trilden) totaal 569 euro.
Maart 2005 APK + Ophangrubbers stab. stang voor vervangen + scharnierpennen vervangen tot. 172 euro
Jan 2006 onderhoudsbeurt Rem schijven + blokken VOOR vervangen 650 euro
Maart 2006 APK - Remblokken achter vervangen + achterste knalpot 365 euro
nov 2006 T demper vervangen 187 euro
jan 2007 Onderhoudsbeurt + distributieriem vervangen 386 euro
feb 2007 Luchtmassameter vervangen (toevallig hoor , net de riem vevangen) 297 euro
juni 2007 Lekkage Aircoleiding (compressor />> condensor) Buiten de garage om vastgesteld. Moet ca. 400 euro kosten (als het hier mee klaar is).
Groet Vectra rijder
17 jaar
even een vraagje....WAAROM wil je graag dat iedereen weet dat jij je auto goed onderhoud???
Ik persoonlijk vind dat informatie waar niemand op zit te wachten...je wilt een antwoord op je airco-vraag namelijk!
De leiding is ter hoogte van de koelradiateur (linksonder) gekoppeld met een snelkoppeling...daar heb je even wat handigheid bij nodig(of speciaal gereedschap) voor de rest is er eigenlijk geen montageprobleem!! succes!!
als je leiding langdurig lek is geweest hoopt zich vocht op in de fiter droger. waarschijnlijk is dit de oorzaak van je probleem.
normaal gesproken draaid er maar 1 koelfan
Hallo Patje
Waar koop je deze slang en wat zijn de kosten ?
Ik heb namelijk ook de welbekende dubbel lek
Gr
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar