Deze auto is effe binnengebracht met een probleem met de ventilator. Als je de airco aanzet slaat de koelventilator af en aan. Normaal zou je denken, maar deze springt bij wijze van spreken alle 30 seconden aan. Condensor voelt gloeiend heet aan. Dus zal het wel normaal zijn dat de ventilator moet koelen. toen wij de dopje van de kraan van de hogedruk losmaakten hoorden we licht verlies van gas. Toen we echter het ventieltje aanraakten "spoot" het gas er gewoon uit van de veel te hoge druk.
Systeem achteraf gevacumeerd en opnieuw afgevuld, maar probleem blijft identiek.
Geen foutcodes aanwezig. Voor de rest werkt airco perfekt. Heeft iemand dit al voorgehad bij dit model? Alvorens de condensor incl. droger te vervangen...............
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Doet de eerste stand het wel van de koelventilator, zoniet dan gaat hij gelijk in stand 2 en word de druk ook te hoog in het aircosysteem.
ik zou eerst de drukken eens aflezen...hoe hoog zijn ze exact?
Daar lig het probleem Opeltje. Je sluit je apparaat aan de drukken gaan door het plafond. Ik ben dus niet zinnens om mijn nieuwe robinair naar de vaantjes te helpen. Druk is zo hoog dat ventieltje deze niet kan houden. Nu heb ik klant voorgesteld om te beginnen met de condensor/droger te vervangen (vormen 1 geheel). Maar nu begint natuurlijk het gezeik over het prijskaartje.
Bij de benzineversie heb ik al gezien dat het een relais is dat moet vervangen worden. Maar bij de diesel bestaat dit relais/weerstand niet. Zou verband houden met 1e versnelling van koelventilator?
klant geraakt niet beslist of hij laat herstellen of niet. Zoekt rond naar iemand die blijkbaar gratis kan herstellen.
Topic mag afgesloten worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Meriva of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar