Als ik gas geef dan zie ik mijn lichten en dashboard feller oplichten. Ook bij stationair draaien fluctueert de spanning (=gaan de lichten onregelmatig feller oplichten).
Nu heb ik de spanning gemeten en bij gas geven bij stationair draaien gaat de spanning van de Alternator tot 14.6V
(De batterij spanning is 12.6V)
Mijn vraag: Is deze extra 2V die op de batterij komt een probleem? (of valt dit binnen de tolerantie's?)
Ik zie niet meteen hoe ik de alternator makkelijk kan demonteren ter verificatie. (Riem en vacuumpomp baren mij zorgen, zie foto hieronder)
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/24/001uzg.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/24/...][img]http://img24.imageshack.us/img24/1350/00...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Ik had graag de koolborstels even gecontroleerd maar weet niet hoe....
Iemand die een woordje extra uitleg kan geven?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
14V op de accu is correct.
14,6 mag geen probleem zijn.
en fluctueren van de verlichting bij enkel stationair is geen probleem
Ik vermoed trouwens dat het om een Astra-F 1.7TDS gaat??
er staat Agila in het kopje, die waren er nog niet in 1996, en deze zijn ook nooit met een 1.7 diesel geleverd geweest.
Willem
Een Opel Vectra B met een 1.7TD Isuzu motor!
De lichten fluctueren ook tijdens het rijden, dit heeft een raar gevoel bij het rijden in donker...
Bedankt voor de reactie!
13 jaar
tijdens het rijden geeft wel aan de de spannings regelaar van de dynamo niet helemaal lekker meer is.
Vectra-B kan ook
Willem
Kijk ook eens naar de akkuklemmen en het vloeistofniveau..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Agila of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar