close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra C1.4NZ: ander motorblok

Bouwjaar: 1991

Welke motorblokken kunnen zonder te veel aanpassingen overgeplaatst worden in mijn astra C1.4NZ
het liefts een 1.6

Geplaatst door

dupl-u-10286-5dd147ceba1f5+KR (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ander type motor kan er alleen worden ingezet met een hoop aanpassingen. Oa. stuurcomputer, kabelboom, ect.

Mvg General Motors

Als je voor weinig weer wilt rijden past wellicht een C14NZ uit een E Kadet ook.Slopers koop je voor 100 euro op Marktplaats.nl

Suc6

oké bedankt,
Dus stel dat ik een donor astra vind is dit wel te doen, en hoe kun je zien of je inlaatpakking lek is

Wie weet of dat past?? General Motors???
zo ja dan is er vast wel een te vinden.

(gewijzigd op 28-05-2004)

vrijwel elke c14nz past zonder al te veel aanpassingen. Je kunt het beste op marktplaats of bij een sloperij in de buurt gaan zoeken.Behoudt wel de motorsteunen van je oude blok(als de motor uit een kadett komt ofzo).

Mvg General Motors.

Oké bedatnk!!!
ik zal eens kijken

Ok ...succes ermee.

Even voor de duidelijkheid!!!
Een zwaardere motor erin is niet onmogelijk....er komt echter helaas wat meer werk bij kijken dan het motorblok alleen even verwissellen.(op sommige internet forums kun je hier meer over vinden).

Mvg General Motors.

ikzelf heb een kadett 1.3i en voor zover ik weet zit hierin een motorblok die gelijk is aan de c14nz, monopoint injectie aangestuurd door een computer met het beruchte motormanagementlampje.

tip, zoek een kadett 1.3i op de sloop en schroef het blok maar los, zal moeten passen. bij veel sloperijen zijn de blokken al uit de auto en staan ze ( voor sloperijbegrippen ) netjes gesorteerd weggezet.

groeten,
martin.

mvdkant 0

20 jaar

nu ik dit allemaal zie, lijkt het me verstandiger om gewoon mn eigen blok te fixen, distributie, koppelingsplaten en inlaat, uitlaat pakking.... dan maar gewoon met een c14nz motor blijven rijden.......zo kom ik er ook wel

Wat is er dan exact mis met je (oude) blok als ik vragen mag....Sorry dat ik dit eerder ben vergeten te vragen. Overigens 1.3 i is niet gelijk aan c14nz,maar dat terzijde.

Mvg General Motors

Heel veel kleine dingen. Het leek me makkelijker en goedkoper om er een ander blok in te fixen omdat die 1400 gewoon te langzaam is. Wat er mis is:

- Distributie moet vervangen worden
- Als het nat is of is geweest heel slecht lopen vooral bij veel gas
- Motorstoring
- Soms loopt ie heel hoog stationair
- Kleppendeksel pakking lek
- Heeft al meer dan 210.000 km gelopen

mijn excuses als dat juist is dat een kadett 1.3i niet hetzelfde is. heb namelijk begrepen dat dit hetzelfde of nagenoeg hetzelfde blok is.

groetjes,
martin.

mvdkant 0

20 jaar

Als je een beetje handige sleutelaar bent en tijd over hebt lijkt t me raadzamer(blijft moeilijk beoordelen op een afstand) de onderdelen te vervangen. Kwa onderdelen vallen de kosten zo op t eerste gezicht wel mee(ik schat zo,n 150 euro bij automatialen handel)
Die motorstoring valt uit te lezen bij een dealer. Dus daar kan aan het licht komen wat er mis is. En dat is waarschijnlijk ook de redene waarom motor zo slecht loopt.

Distibutie, kleppendekselpakking, ed zijn bij dit type motorblok redelijk eenvoudig te vervangen.

En een tweewdehands blok kan meestal ook voor allerlei problemen zorgen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvg General Motors

ja inderdaad alleen de distributie lukt zelf niet. dit heb ik al geprobeerd maar hier heb je toch echt een luchtratel voor nodig anders krijg je die krukaspoulie echt niet los. of hebben jullie nog andere oplossingen. 150 euro dacht ik ook ongeveer. maar als het nou makkelijk was om een 1800 blok over te zetten dan kon ik dat beter doen i.v.m. wat meer vermogen. Maar heb nu toch besloten om te gaan repareren en ik denk dat het slechte lopen met nat weer aan de verdeler kap ligt.. niet dan?

Is mogelijk.....controleer de bougiekabels en aansluitingen ook ff (willen door veroudering wel eens poreus worden en daardoor vocht doorlatend).

Aan Mvkant.....1.3 i zijn op een hoop punten wel gelijk aan de 1.4(daar geef ik je gelijk in) echter het grootste verschil is oa dat er een ander stuurapparaat op hoort en dus moet er ook een andere draadboom in.,Oook onstekingstijdstip ligt later, compressievehoudingis hoger enz.

Ik hoop dat ik je hierbij voldoend heb geinformeerd

Mvg General Motors

bedankt voor je uitleg, gm. ik dacht dat de 1.3i hetzelfde stuurapparaat had als de c14nz, monopoint injectie met computer en dat motorlampje erin.

groetjes,
martin.

mvdkant 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.