auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: andere brandstofdrukregelaar proberen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: c20xe

standaard brandstofdrukregelaar is als het goed is 2,5 bar (astra gsi)
kan ik deze zonder problemen een keer vervangen door een 3,0 of 3.5 bar ? of is dat totaal nutteloos aangezien ik geen chiptuning ofzo heb.

ik wil het een keer proberen om te kijken of de motor dan beter loopt door een betere opbrengst vanwege de hogere druk in de injectoren.

zat er ook aan te denken om een keer de injectoren te vervangen of in ieder geval te laten reinigen. maar dat kost me nu nog ff teveel geld en tijd.

de auto rijd nog normaal hoor, maar wil het wel een keertje proberen tenzij het is af te raden

gr. Roy

Geplaatst door

roygsi (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft weinig nut. De druk wordt afgeregeld, dus zal een hogere druk pomp je niets extra brengen.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Heeft geen enkel nut. Een hogere druk zou meer brandstof geven, maar alleen als de lambda regeling niet werkt.
Zo gauw de motor warm is wordt het meerdere aan brandstof wat ingespoten wordt terug geregeld door de lambda regeling totdat de hoeveelheid dezelfde is als bij een lagere druk. Mocht dit buiten het bereik liggen van de regeling dan gaat de motorlamp branden en kom je ook niet door de APK-keuring meer heen.
Overigens, alleen maar meer brandstof inspuiten geeft geen extra vermogen tenzij de motor te weinig krijgt, maar dan zit er ergens een fout die je moet oplossen.

oldford 0
badge

18 jaar

Ophouden met tijd verdrijven. Je ziet wel dat het zinloos is. Als je echt harder wil of meer vermogen zul je andere dingen uit moeten halen.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

In de motor heb je een mengsel van lucht en benzine. Wil je meer vermogen, dan heb je meer van beide nodig. Dus plaatsen van turbo en verhogen inspuiting, dan verhoog je de hoeveelheid van beide ingrediënten en verhoog je het vermogen....

kasperht 0

18 jaar

Als je het al weet, waarom vraag je het dan?

Je zit er wel volledig naast trouwens, maar dat geeft niet!
Even goed lezen wat oldford zei! Klopt precies. Jij denkt dat alle brandstof zo ingespoten wordt en klaar, maar zo is het dus niet! Er komt ook nog een ecu en bijbehorende input om de hoek kijken.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Hoi Sytze, ik ben niet de vraagsteller, ik reageer op de vraag :)

Lambda regelt uiteraard brandstof terug, zoals oldford aangeeft. Enige wat ik probeer te zeggen is dat als je meer brandstof wil inspuiten, je ook meer lucht nodig hebt (om lambda=1 vast te houden)....uiteraard komt er meer bij kijken dan zomaar een turbo op je motor schroeven, maar zit je met een boel sensoren/ecu waar je dan rekening mee moet houden, maar ik doel meer op het principe: wil je meer brandstof verbranden, dan heb je ook meer zuurstof nodig om de brandstof mee te verbranden.

kasperht 0

18 jaar

kasperht, zo is het precies! en dat bereik je niet door een ander pompje in je tank te hangen. daar is iets meer voor nodig. he wat zijn we het weer eens, joepie!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.