Hallo,
Het volgende probleem vandaag gehad.
Start auto en het leek dat distr.riem stuk was.(snel rondraaien en niet aanspringen)
uiteraard helemaal over de ????.
Kap gedemonteerd riem is oke.
Bougies gedemonteerd compressie gemeten.Alles ok
Opnieuw gestart werkt niet.
Ik ga een buurman halen die meer verstand heeft van auto's
stap in auto en start rara
heeft iemand een idee wat dit kan zijn geweest.
72200 km gelopen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien pakte de startmotor niet en draaide de motor de 1e keer helemaal niet?
Kijk ten eerste eens of de nokkenas mee draait met starten.
De distributie riem breekt meestal niet, maar verliest zijn tanden bij de krukaspoelie.
dan ziet de riem er boven goed uit, maar draait alleen niet mee...
Kijk daar eerst maar eens naar, compressie is meestal niet ineens verdwenen.
en als de riem kapot is, deze gewoon vervangen.
Must: Bij vervangen Distributie riem waterpomp en spanrol mee vervangen
TIP: Vervang gelijk de thermosstaat nu je er bij kan, zit achter de distributie kap.
willem
Zijn eigenlijk maar 2 mogelijkheden (geen compressie)
Of de stoters zijn opgepompt door te hoge oliedruk.
Of
Wat ik al diverse keren gezien heb (bij verschillende merken) is dat teveel brandstof de cilinderwanden "schoonspoelt"
Eigenlijk een"ouderwets" verzopen motor.
Zuigerveren werken de laatste jaren met veel lagere spanning (bespaart brandstof)
Teveel benzine inplaats van een oliefilm op de cilinder wand en sommige motoren verliezen ook hun compressie.
Had je hem korte tijd daarvoor gestart en vrij snel met koude motor weer stopgezet?
Oiram
Bedankt voor snelle reacties.
Auto loopt op dit moment gewoon zoals hij altijd gelopen heeft,als er tanden van de riem afzijn zou dit niet kunnen toch?
Het vreemde was dat de motor heel soepel draaide en dat ik inderdaad als eerste aan de distr. riem dacht.
riem is bij 37000 bij dealer vervangen ivm leeftijd.(incl.waterpomp).
14 jaar
[quote=UNIVERSEEL11698]Zijn eigenlijk maar 2 mogelijkheden (geen compressie)
Of de stoters zijn opgepompt door te hoge oliedruk.
Of
Wat ik al diverse keren gezien heb (bij verschillende merken) is dat teveel brandstof de cilinderwanden "schoonspoelt"
Eigenlijk een"ouderwets" verzopen motor.
Zuigerveren werken de laatste jaren met veel lagere spanning (bespaart brandstof)
Teveel benzine inplaats van een oliefilm op de cilinder wand en sommige motoren verliezen ook hun compressie.
Had je hem korte tijd daarvoor gestart en vrij snel met koude motor weer stopgezet?
Oiram[/quote]
Inderdaad een mogenlijke theorie..
ik vaak met mijn opel combo-B 1.6 16V het tegenovergestelde...
als ik m alleen even verplaats s'ochtens en wil m later starten, dan wil ie de eerste slag moeilijk rond en daarna slaat de motor direct aan...
Willem
ik hoop dat dit eenmalig was en anders meld ik me wel weer.
ps Oiram ik had de auto uit de garage gezet en 3 uur later gebeurde dit
in ieder geval bedankt voor de reacties.
14 jaar
dus na een Heel kort ritje..
yep willem 20 meter en 3 uur later.
dus de theorie van Oiram kan in deze het probleem geweest zijn.
ps willem ik heb nog een probleem op het nissan forum gezet misschien kun je daar ook mee helpen
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar