close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: compressie verlies cilinder 4

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v xel

goeden avond ik heb bij onze astra een compressie test uitgevoerd de eerste 3 cilinders gaven 12.5 bar aan en de 4e 9 bar,kan iemand mij vertellen of het misschien vastzittende zuigerveren zijn of dat dit vaker voorkomt bij 200.000km,want het is vreemd dat 1 cilinder te weinig compressie heeft,de motor loopt goed en is stil,hij mist alleen wat pit en olie verbruik is 1L op 2000km,brandstofverbruik is 1 op 12/13.
als de motor koud is lijkt het wel dat hij onderin beter trekt dan wanneer hij warm is.

Geplaatst door

boy en linda (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het verschil is wel wat aan de hoge kant van cilinder 4,

Compressiedruk zou tussen de 12 en 15 bar moeten bedragen.

Het kan aan de zuigerveren liggen, maar ook aan de kleppen.

Je kan nogmaals een compressie test doen maar dan met olie in elke cilinder, word nu met de olie de compressie hoger ? dan kan het slecht afdichtende zuigerveren zijn, blijft hij gelijk, kan het aan de kop liggen ( klep )

Ook zou je een cilinderlektest kunnen laten uitvoeren, dan kom je er ook zo achter.

stefan84 0

14 jaar

Laat een Cilinder lektest uitvoeren dan weet je waar deze zijn Compressie verliest.

ik vind 12.5 opzich ook niet echt hoog, gezien mijn (redelijk verleten (verbruikt meer olie als van de vraagsteller (1l op 1000km) wel gereviseerde kop met nieuwe kleprubbers), gewoon tussen de 15 en 15.5 bar zit, warm gemeten.

Trouwens de mijne lijkt onderin toeren ook minder te trekken als ie warm is, maar hoog in toeren deste meer....

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Zelf gok ik dat het probleem in een klep zit, gezien de meetresultaten, maar ook dat is nooit 100% zeker te zeggen.

Ik heb er zelf ook een paar die wat olie lusten Willem, maar daar lig ik niet wakker van, je merkt er zo niks van en ook geen blauwe rook, Dan maar een litertje olie erbij om de zoveel tijd, die kost lang niet zoveel als een revisie.

Maare..Las ik nu laatst ergens dat je ook vrachtwagenchauffeur bent ?

Gr stefan

stefan84 0

14 jaar

Mijne rookt alleen als ie koud is, daar de Cilinderwanden ernstig de vorm van spiegels aan het aannemen zijn, koud hoor je ook dat de zuigers er ruim liggen, erg rauw, maar zolang het rijd rijdt het

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

ok ik ga de compressie test nogmaals uitvoeren met warme motor en olie in de cilinders,want bij de eerste meting was de motor niet warm,misschien dan toch een ander resultaat,bedankt voor de tip.

boy

boy en linda 0

14 jaar

een compressie test moet je altijd met warme motor uitvoeren.

Mark

pe3hmp 0
badge

14 jaar

waarom de compressie test als die verder goed loopt

kleijn 0

14 jaar

Tja, ik heb ook zonder reden mijn compressie van bijde voertuigen gemeten..

bijde rond de 15bar (1.6 16V en 2.5 V6)

als ze allemaal warm tussen de 12 en 15 bar zitten is het goed in ieder geval.

Warm meten.



Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

[quote=kleijn]waarom de compressie test als die verder goed loopt[/quote]
Ik lees omdat hij wat pit mist, vandaar waarschijnlijk..

Compressie kun je het beste met warme motor meten, daar kan nog wel een verschil in zitten, dus tussen koud en warm.

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.