Wij hebben hier een Astra staan met het volgende probleem:
Wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is trekt de auto niet goed. Een enkele keer helpt het om de motor opnieuw te starten maar lang niet altijd. De volgende ochtend loopt de auto weer prima.
Onze uitleesapparatuur geeft aan dat foutcode P1113 (diafragma inlaat) en P1550 (aansturing gasklep) aanwezig zijn.
op de parameters zijn geen afwijkende waarden te bekennen zover ik kan zien.
Op internet heb ik al gezocht naar deze storingen en nu blijkt dat zowel de gaskleppen en de ecu's vaak stuk gaan en deze problemen KUNNEN veroorzaken. En ook de inlaatspruitstukken met de twinport kleppen erin zijn niet al te betrouwbaar als ik de forums moet geloven.
Nu is mijn vraag, of iemand hier ervaring mee heeft, en waarmee ik het best kan beginnen, of kan ik hier nog iets aan testen/meten?
het gasklephuis is al wel goed schoongemaakt. en het probleem doet zich voor met beide sleutels.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb er al een paar gehad met een stukkende ECU waarbij wij eerst een gasklep vervangen hadden en daarna de ECU.
Inlaat hebben we nog geen problemen mee gehad wle rammelen van de inlaat dat er schot los zit maar geen variokleppen stuk, het kan natuurlijk altijd
bedankt voor uw reactie,
Heeft u de Ecu's laten repareren? want dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe gasklep, dan zou ik dat beter eerst kunnen proberen.
Maar omdat het probleem zich vaker voordoet wanneer de motor warm is, zou ik eerder denken aan de gasklep.
De klant rijdt momenteel nog rond met dit probleem, maar hij zou zelf ook op zoek gaan naar een gebruikte gasklep.
Volgens mij hebben we ze toen vernieuwd omdat AC tronics er toen niks mee kon.
Anders MotorECU.be
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar