Hallo,
Sinds anderhalve maand heb ik koelvloeistoflekkage. Niet veel, maar per 1500 km gaat er een halve liter bij. Ik krijg dan de melding in scherm van Koelvloeistofpeil, en het vaatje is dan leeg. Daarom heb ik de auto naar de dealer gebracht ter controle.
Na 2 dagen de auto teruggekregen. Druktest en snuffeltest(Co2) voor koppakking gedaan, ze hebben niets gevonden. Ook hebben ze aangegeven dat de waterpomp gecontroleerd is.. Toch vreemd als er zo af en toe een scheut kvs uit is.. Afijn, mijn winterplan certificaat ging dus niet op en ik moest 60 euro betalen.
Ik zie verder nergens sporen van koelvloeistof zo gauw.
Gisteren kwam de kvs melding weer naar voren. Dus, motorkap open, en ja hoor, weer 350 ml bij kunnen vullen. Mijn vertrouwen in die dealer is dus weg, ik kan er niet mee teruggaan, want dan vinden ze weer niets en kan ik weer betalen.. Wat nu?
Een van mijn theorieen:
De lekkage is er eigenlijk sinds het wat kouder is, en ik de verwarming gebruik. Misschien dat het daar aan gelinkt kan worden, en ik lees veel over driewegkleppen. Heeft deze auto ook zo'n klep, en hoe is dit te checken als de matten niet nat zouden zijn?
Iets anders kan ik me even niet bedenken..
Iemand ideeen of suggesties?
Bedankt en groet,
Sander
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kvs kan niet zomaar verdwijnen ergens moet je een kleine lek hebben aangezien je het nergens rond de blok ziet heb je nog twee opties dat is kachelradiator binnen in de wagen maar dan zou de vloer nat moeten zijn of loopt het gewoon in de blok dichting stuk of scheurtje in de blok
start hij slecht ?
rookt hij ?
controleer de vloer matten maar eens goed aangezien het iedere keer maar een beetje is kan je dat wel eens over het hoofd zien
Hoi,
De vloer is echt kurkdroog, ik heb vandaag even gevoeld en gekeken. De auto start heel goed, en hij rookt wel, maar dat is alleen maar roet bij gasgeven, zoals elke diesel met EGR doet..
Toch ook vreemd dat ze bij het afpersen niets vinden, niet?
Wellicht omdat de motor dan koud is en de lekkage er niet is, of dat bepaalde stukken afgesloten zijn(zoals het kachel gedeelte) zodat de druk daar niet wordt verhoogd.. Als daar een lek zou zijn wordt hij dus niet gevonden..
10 jaar
Ik heb dan wel geen Opel meer maar een Peugoet. Hier had ik ook kvs verbruik. Uiteindelijk bleek het de slang bij mijn thermostaathuis ligt aan het lekken was.
Misschien de moeite waard om te controleren. Succes ermee
10 jaar
controleer de koelvloeistofslangetjes maar , die gaan vaak kapot .
10 jaar
Als het systeem naar buiten lekt , krijg je verkleuringen in de kleur van de koelvloeistof , kijk eens of je ergens dit soort verschijnselen ziet , radiateur , slangaansluitingen , strepen op het motorblok /carterpan enz.
Heb bij een Astra gehad dat er koelvloeistof langs de afvoer kwam onder bij bak van kachelradiateur.
Groetjes Piet
10 jaar
Opgelost, zelf gezocht, pakking thermostaat huis bleek lek, terug naar de dealer, en onder winterplan alsnog gefixt. 60 euro diagnose kosten ook terug gekregen.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar