Bij kouder weer houdt de motor de eerste ±5km in. Als de motor warm wordt zijn alle problemen over. Gloeisysteem is al nagekeken, alles oke. Vorig jaar begon het probleem als het kouder dan 10 graden was het lijkt nu wel of het probleem verergerd. Deze ochtend deed hij het al bij ± 16 graden celsius buitentemp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zijn de storinggeheugen van de motor al uitgelezen zo ja vervang dan de temperatuursensor eens.
groetjes jan.
Jan, bedankt voor je reactie. Mijn storings geheugen is reeds meerdere malen uitgelezen en geeft geen storingsmeldingen. Kan mijn temperatuursensor dan toch kapot zijn?
groetjes Marcel
17 jaar
kan wel zijn dat de tempzender een verkeerde waarde geeft, maar die nog WEL binnen het werkgebied ligt. Ecu geeft dan geen storing.
Groeten Marcel
zo'n sensor gaat bij deze motoren bijna nooit defect
vervang je luchtmassameter maar ; zal dag en nacht verschil zijn
hoi
ja vervang de lmm maar deze heb ik een 35000km geleden vervangen
en ik had terug een nieuwe astra
niet te geloven wat zo een ding doet
ik raad eigenlijk iedereen aan deze alle 80000 km te vervangen
bij mij begon het reeds vanaf 80000 km merkbaar te worden
en in de garage zeiden ze dan dat het normaal was dat de auto een beetje vermoge verloren was
was zeker om een nieuwe te kunnen verkopen
heb dan op 120000 km zelf een nieuwe gezet namaak denk ik want was veeeeeeeel goedkoper als in de garage en ik rij nu al 35000 km alsof ik een nieuwe heb
ben deze zomer naar slovenie geweest en vloog als het ware de bergen op
dus zeker doen
groetjes
17 jaar
juust landoke !
de oriinele nieuwe lmm zijn verbeterd en hoeven niet meer vervangen worden na een tijd ( normaal )
is echt een wereld van verschil
mijn 1.7 DTI mag je ook niet te veel aanporren de eerste koude kilometer(s) of hij durft al eens een beetje in te houden maar ik heb daar geen echt probleem mee, ik rijd zowiezo erg easy als hij koud is (ik weet natuurlijk niet in welke mate het bij jou is)
17 jaar
Oke', ik ga de LMM vervangen en eens kijken wat dat doet. Ik hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor de reply.
17 jaar
Gisteren bij garage geweest deze heeft de waardes van de LMM gemeten (tijdens rijden) die inderdaad laag waren. Deze adviseerde mij eerst de EGR klep te controleren of deze open stond en deze te reinigen. Vandaag deze uitgebouwd en gereinigd. De klep stond dicht. De laatste tijd is de auto ook zo vlot niet meer. Vooral optrekken uit stilstand gaat soms tergend langzaam (deze klacht hgeeft hij al lang). Lijkt wel of hij eerst verzuipt. Na het weekend eens kijken of ik een LMM (gebruikt) kan vinden. Ik hou jullie op de hoogte.
17 jaar
gebruik nooit een gebruikte lmm , want dan weet je nog niet zeker of het en goeie is
Update: Inmiddels is de LMM vervangen door een nieuwe LMM. Verschil was meteen waarneembaar. De auto heeft weer trekkracht en houdt niet meer in. Wat echter gebleven is is de eerste klacht. Stotteren/bokken bij koude motor. Wel zaten er twee klachten in het MM. P0100 (LMM) en P0335 (krukassensor). Kan deze laatste mijn klacht veroorzaken? of heeft deze nog verband gehad met mijn inmiddels vervangen LMM. P0335 klacht is nog niet teruggekomen, maar heb ook nog niet veel KM gereden.
17 jaar
vervang de krukassensor maar
Krukkenassensor nog niet vervangen. Nieuw probleem: Gisteren wou ik wegrijden met mijn astra 1.7 DTI (2001) bleek mijn stuurbekrachtiging niet meer te werken en brande het (rode) spanningslampje. Volgens mijn garage die ik belde moet dit duiden op een kapotte dynamo die volgens hem ± 350 euro kost. Klopt deze diagnose en prijsopgave? Kan dit ook mijn krukassensor klacht veroorzakt hebben. De verlichting van mijn auto fluctueerde al langer waarbij ik dacht dat het door een slechte accu kwam.
17 jaar
ja alternator zal dood zijn ; prijs kan kloppen ; zijn wel zwakke alternatoren
Update: LMM meter vervangen. Dynamo vervangen. Vandaag de krukassensor vervangen. Morgen maar weer afwachten of het schokken bij koude motor is opgelost. Mijn leed is echter nog niet over. Bij het vervangen van de krukassensor vond mijn garage de trillingsdemper van de krukaspoelie onder op de beschermplaat onder de motor. Volgens de garage weer een kostenpost van 245 euro excl. aan materiaalkosten. Mijn vraag: Kan ik nog doorrijden zonder deze demper en is deze gebruikt te krijgen of zijn er imitaties verkrijgbaar.
17 jaar
hallo ik had het zelfde probleem met een opel corsa van 2001 dat hij inhield ( stotteren en bokken ) als die koud was geduurende 5 tot 8 km vooral tussen de 2000 en 3000 toeren en als die warm is was het weg.
Ik heb het brandstof filter vervangen incl. de rubbers en het was over.
mvg erwin
17 jaar
Update: Vervangen van de krukassensor heeft niet het resultaat opgeleverd wat ik hoopte. De wagen stotterd/bokt nog steeds bij koude motor. Heb ondertussen wel een gebruikte krukaspoelie gevonden welke volgende week wordt ingebouwd. Zal dan vragen aan de garage wat zij van het idee vinden van vervangen van het brandstoffilter. Update volgt.
17 jaar
Is er al iemand die het probleem heeft opgelost..........ik heb zelf ook een 1.7dti van 2002 met 120.000km, met hetzelfde probleem
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar