close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Luchtvering achter zakt continu weg.

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,7 TD

Zoals de titel al zegt. Mijn luchtvering zakt achter continu weg. Als de auto niet belast is merk je er niets van. De vering opzich werkt gewoon. Alleen zo gauw ik er achter gewicht in goor (boven de 50 kilo) dan zakt hij met de kont weg. Ik kan de druk verhogen.
Alleen dit helpt tijdelijk. Dus ik vermoed ergens een lek in de achtervering.

Ik heb al veel gedaan aan die auto. Is dit simpel op te lossen? (ik zat te denken om bij de sloop een "nieuwe" set te halen hier voor.
Wat heb ik dan allemaal nodig en is het uberhaupt te doen?

Geplaatst door

cossy (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi

is het ventiel niet gewoon lek?
heb ik een keer meegemaakt.
succes

groeten
A.F.

moos7991 0
badge

17 jaar

dat zou inderdaad nog kunnen, zal ik straks meteen controleren.
Is de rest erg onwaarschijnlijk? (had een standaard kwaaltje kunnen zijn)

cossy 0

17 jaar

Is geen standaard kwaal.
er zit ergens een lek in een slangetje ,of een slangetje los.
In het ergste geval is er een schokbreker lek.
Deze kun je op de sloop halen, maar WEL uit een wagen met dit systeem natuurlijk.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

alé wie haalt er nu een schokdemper op de sloop ? Die steek je toch nieuw !
en een astra met dit systeem is toch nie verkrijgbaar origineel ?
monteer maar 2 gewone schokdempers

opc8275 0
badge

17 jaar

[quote=opc8275]alé wie haalt er nu een schokdemper op de sloop ? Die steek je toch nieuw !
en een astra met dit systeem is toch nie verkrijgbaar origineel ?
monteer maar 2 gewone schokdempers[/quote]
De vraagsteller komt zelf met het idee om ze op de sloop te halen, niet ik.
En ja, dit systeem is origineel Astra (stationcar)

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

ja inderdaad, de tips zijn allemaal handig. Voor mijn gevoel zijn de schokbrekers wel goed, gaat puur om de vering/hoogte verstelling.
Ik zal morge ochtend eerst even de koppelingen en het ventiel controleren op lekken.
En als die het niet zijn, dan maar de verschillende slopen hier in de buurt.

cossy 0

17 jaar

Breng het systeem op druk en controleer dan met een sopje of het ergens bubbeld.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

ok het ventiel heb ik nu met een sopje gecontroleerd. Die lijkt in orde, alleen de overige onderdelen moet ik nog doen. Met een sopje word dat lastig denk ik. Aangezien het ronde aansluitingen zijn onder de auto.
Dat ga ik vanavond nog wel proberen.
Toen ik onder de auto lag zag ik wel dat mijn schokbrekers aardig aan het roesten waren. Ze zien er niet echt 100% uit terwijl ze nog wel werken.

cossy 0

17 jaar

Onder de auto kun je het beste een plantenspuit ofzo gebruiken met een sopje erin.
Dat de schokbrekers er roestig uitzien is vrij normaal en de schokbrekende werking staat los van de hoogteregeling.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Een update van het oude topic om deze te voorzien van een oplossing:

Het rubber van de balgen ware lek / poreus. Heb een sopje in een emmer gemaakt en over het rubber heen gesmeerd. Duidelijk belletjes. De reparatie was mij toen der tijd te duur: 600 euro (ex inbouw kosten).

cossy 0

14 jaar

denk dat die al op de sloop staat

kleijn 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.