close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Astra 2.0 DTi 100 pk trekt sloom op

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 DTI 100 pk

Mijn pa heet een Astra 2.0 dti met 100 pk, wat mij vanaf het begin opvalt is dat het ding heel langzaam optrekt. Echt niet normaal.

De auto trekt pas boven de 2000 toeren goed. Waardoor kan dit komen? Het is echt niet normaal hoe langzaam het ding is, je moet echt volgas geven om een beetje snel op te trekken... Zo een grote standaard turbogat lijkt me echt sterk, het is neit ijn rijden zo.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Geplaatst door

EG (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je moet ook niet verwachten dat hij zijn volle vermogen al bij 750 toeren heeft,bij +/- 2000 toeren komt de turbo erin en dat lijkt me vrij normaal..

ik weet niet wat je normaal gewent bent,maar van een 100 pk moet je natuurlijk ook geen wonderen van verwachten..dit wil niet zeggen dat hij zo sloom als een slak is,maar je snapt wel wat ik ermee wil zeggen.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Stefan, ik heb een Golf 2 TD gehad en die was aanmerkelijk sneller onder de 2000 rpm...

Het probleem is het lijkt alsof de motor heel zwak is als je onder de 2000 rpm zit, alsof de motor gesmoord word ofzo. Hij reageert ook langzaam op het gas. De auto trekt zo langzaam op, als iemand net wegrijd voor je op de rotonde en jij wilt erin, dan komt de volgende wagen al omdat de auto niet van zijn plek is gekomen. Het probleem is ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb wel andere diesels gereden maargoed, dat zijn allemaal van andere merken (Skoda, VW, BMW, Audi etc.)

EG 0

15 jaar

het zou kunnen zijn dat de lmm stuk is er brand geen lampje toevallig en nog een ding een opel diesel is niet te vergelijken met een golf tdi


gr sebastiaan

bassie138 0

15 jaar

[quote=bassie138]het zou kunnen zijn dat de lmm stuk is er brand geen lampje toevallig en nog een ding een opel diesel is niet te vergelijken met een golf tdi


gr sebastiaan[/quote]
Geen enkel lampje brand, maar dat ding moet toch wel vlotter optrekken dan een Golf 2 TD? En voornamelijk VEEL meer trekkracht hebben dan een Golf 2 TD...

EG 0

15 jaar

[quote=bassie138]het zou kunnen zijn dat de lmm stuk is er brand geen lampje toevallig en nog een ding een opel diesel is niet te vergelijken met een golf tdi


gr sebastiaan[/quote]
Een Golf 2 TD met 60 - 70 of 80 pk is net iets anders dan een TDI..

stefan84 0

15 jaar

das waar had effe niet goed gelezen ha ha maar dan denk ik toch dat lmm stuk is

gr sebastiaan

bassie138 0

15 jaar

Golf 2 TD is een diesel die op hele lage druk rijdt (44kw / 60pk)

hierdoor heeft de motor meer compressie

hierdoor doet de motor meer, ook als de turbo nog niet in is gekomen.

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

[quote=bassie138]dan denk ik toch dat lmm stuk is

gr sebastiaan[/quote]
Ik zou die zeker vervangen, ik heb dat een keertje meegemaakt met een Zafira 2.0 DTH. Gaf alleen een storing in Duitsland heuveltje op met 130 km/h en volle bepakking (dus zware belasting). In Nederland geen probleem en ook geen storing. Toen ik de LMM had vervangen trok ie weer als een lier.

succes!

Arjan

longdude6634 0

15 jaar

[quote=Willem12089]Golf 2 TD is een diesel die op hele lage druk rijdt (44kw / 60pk)

hierdoor heeft de motor meer compressie

hierdoor doet de motor meer, ook als de turbo nog niet in is gekomen.

Willem[/quote]
Hier zit inderdaad wat verschil in Willem :

Golf 2 TD 60Pk

Compressie verhouding 1 : 23
Compressiedruk 34 Bar
0.7 Bar turbodruk

Opel 2.0 DTI 100Pk

Compressie verhouding 1 : 18,5
Compressiedruk 17 - 24 Bar

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

en de opel zit dan rond de 1 bar turbodruk op vollast.

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Een golf 2 TD was toch 75 PK?.
De 1.6D was 54 PK.
Deze motoren met elkaar vergelijken is appels met peren vergelijken.
De lmm moet toch ook rijdend uit te lezen zijn?.
Het is sowieso geen trekbeest, maar een een golfje met een TD motor moet tie er wel af kunnen rijden, voorzover je daar van kunt spreken.

primera p11 0

15 jaar

@ Primera P11 dat is de GTD.

de Golf-II TD is als Eco uitvoering geleverd met extra lange 5e versnelling (welke op de pook als E werd weergegeven), en als GL uitvoering.

de TD heeft een lagedruk turbo.

willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

[quote=primera p11]Een golf 2 TD was toch 75 PK?.
De 1.6D was 54 PK.
Deze motoren met elkaar vergelijken is appels met peren vergelijken.
De lmm moet toch ook rijdend uit te lezen zijn?.
Het is sowieso geen trekbeest, maar een een golfje met een TD motor moet tie er wel af kunnen rijden, voorzover je daar van kunt spreken.[/quote]
De 1.6D heeft 54 Pk

Zo heb je nog de turbo uitvoering van 59 Pk ( 1V Ecodiesel )

De JR met 69 Pk

En bv de SB en RA met 80 Pk ( GTD met intercooler )

En deze zijn best rap,maar dan wel met een gekietelde brandstofpomp..

Maar we raken een beetje offtopic..:D

Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.