Opel Astra : Astra `99 Roest van binnen uit................garantie?

Hallo opel rijders,
Ik ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een astra-g club van sep.`99
Hij rijd als een zonnetje en ben er erg tevreden mee alleen heb ik geconstateerd dat er roest met enkele blaasjes er omheen zich voordoet op een lasnaad bij de sponning rechts van de achterklep de roest komt onder de rubberen strip vandaan vergezelt van enkele blaasjes.Weet iemand hoeveel jaar garantie er exact op het plaatwerk zit?
Nu mijn interesse is gewekt in roest heb ik op internet gelezen over een Dinitrol behandeling heeft iemand hier ervaring mee?

M.v.g. Tobian

Tobian

Geplaatst door Tobian (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Art701 (0), 17 jaar geleden

De roest-vorming is vermoedelijk niet van binnenuit maar is ontstaan doordat altijd water onder de rubberen strip is blijven zitten (Laagste punt). Geen garantie dus.

Dinitrol is de betere anti-roest behandeling mits uitgevoerd door de erkende dinitrol-specialist. Ik heb een B-Ascona uit 1978 die na aankoop met Dinitrol is behandeld ... nergens roest, zelfs niet in holle ruimtes zoals de chasis-balken (zelf kunnen konstateren middels endoscopie bij de dinitrol-specialist). De auto is wel altijd garage gestald.

Jouw Astra is af-fabriek al van anti-corrossie behandeling voorzien. Een additionele behandeling kan mogelijk de af-fabriek behandeling aan tasten. In ieder geval zal 12 jaar garantie tegen doorroesten van binnenuit komen te vervallen.


Santa (0), 17 jaar geleden

Ik denk dat het kostenplaatje dermate hoog zal zijn dat Tobian over een paar jaar liever weer een andere auto koopt.
Tobian, indien jij nog minimaal een jaar of 10 met jouw Astra wilt rijden, zou Dinitrol een oplossing KUNNEN zijn. Vergeet echter niet dat Dinitrol bedoeld is voor delen die nagenoeg NIET in het zicht zitten. In jouw geval zal de ruit uit de achterklep gehaald moeten worden (sneuvelt meestal), roest zal verwijderd moeten worden en er zal weer kleurlak bijgespoten moeten worden waarna de ruit teruggeplaatst wordt.
Andere optie is een andere klep van dezelfde kleur van de sloop halen. KleurVERSCHIL is dan echter heel goed mogelijk.
Je ziet, Tobian, elk praatje heeft zijn kostenplaatje. Met Dinitrol ALLEEN ben JIJ er in ieder geval niet. Kijk eerst maar eens wat jouw dit gaat kosten en of je het er voor over hebt...

opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden

EVEN verdeuidelijken : op een astra g heb je 12 jaar roestgarantie . En in dit geval kan jij er als klant niks aan doen dat het onder de rubber roest . Anders zou zijn dat er op bijv het midden van de deur een roestplek komt , dit zou kunnen veroorzaakt zijn door bijv steenslag en als je dat dan nie verft gaat dit roesten ; dus de garantie geldt wel voor zo'n geval !!
bij ons in belgie moet je wel eerst de garantie aanvragen bij opel , en soms vragen ze het onderhoudsboekje om na te gaan of hij jaarlijks is gecontroleerd . Maar als je bij een officiele garage gaat zullen ze dit met veel plezier doen , om een klant bij te hebben .
Zeker proberen waard !!

opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden

nog een opmerking ; stel dat je gedurende 10 jaar een antiroestcontrole laat doen bij opel , dan kunnen zij ook nie verhinderen dat er na 11 jaar roest is aan de achterruit . Persoonlijk vind ik dit zeer onlogisch zo'n jaarlijkse roestcontrole . WIJ doen dit ook niet en bij een onderhoud kijken we toch zowieso of er geen abnormaal roest is en zonodig verven we dit bij .
DUS opel en roestcontrole ? Als 't moet kan je dat boekje later nog invullen hoor !

Santa (0), 17 jaar geleden

OPC, leer mij dealers en importeurs en HUN interpretaties van garanties kennen..... Als garantie wordt gegeven op roest VAN BINNENUIT zullen zij er alles aan doen om hierboven genoemde schade´s AF TE WIJZEN! Roest ontstaan door vochtophoping onder een rubber is dus roest wat ontstaat door een invloed van BUITENAF! Klantminnende dealers zouden de klant helpen, centjesminnende dealers verwijzen door naar de importeur die met een glimlach gaat wijzen naar de in de garantie vermeldde VOORWAARDEN...... Garantie. Er is geen woord ter wereld wat zoveel door mensen gebruikt wordt en wat door nog veel meer mensen VERSCHILLEND wordt uitgelegd!
OPC, wat jullie dus met die garantiestempels doen is eigenlijk niets meer dan creatief met kurk.......

Tobian (0), 17 jaar geleden

In de eerste plaats wil ik jullie bedanken voor jullie reactie ik moet nog wel even vermelden dat de roest niet op de achterklep zelf zit maar in de sponning van het frame van de auto.
Als je de achterklep open doet dan zie je rondom een rubberen strip zitten welke de achterklep met de auto zelf afsluit in de bocht/kromming zie je een las/lijmnaad zitten op dat punt zit het. Sorry voor mijn onduidelijkheid.
Ik mag mij morgen (27-3)middag melden bij
het Motorhuis hier in beverwijk hierbij zal een "expert" van het schadehuis,hier laat deze dealer zijn schade auto`s spuiten, aanwezig zijn.
Ook al zijn m`n kansen nihil NEE heb ik en JA kan ik krijgen doch ik geef mij niet gauw gewonnen.
als ik meer weet zal ik het hier plaatsen.

M.v.g. Tobian


Art701 (0), 17 jaar geleden

Af fabriek hebben alle opels een anti-roest behandeling in die zin dat er een dikke transparante "wax"-laag is aangebracht in holle delen.

De kosten van een Dinitrol behandeling zijn ergens rond de 800 tot 1000Euro. Je kunt altijd een vrijblijvend een prijsopgave laten maken. Ze kijken met de endoscoop letterlijk in alle hoeken en gaten om af te wegen of een dinitrol behandeling nog zinvol is.

Het is inderdaad lastig om deze roest-vorming te verhalen en is zeker afhankelijk hoe coulant de dealer is. Maar je kunt het altijd proberen; niet geschoten is altijd mis.

Als je em niet bij een opel-dealer gekocht, acht ik de kans nihil.

Tobian (0), 17 jaar geleden

Ik heb net even gekeken op Gosliga.com. De prijzen liggen tussen de 400,- en de 700,- euro dit hangt af van de groote van het voertuig en in welke staat deze is.

opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden

garantie van binnen of buitenuit ? Ik zie daar geen enkel verschil in in garantie . ROEST is roest .
En ik weet echt nie waarom ze da nie zouden aannemen , ik heb er alleszins geen probleem mee om dit erdoor te krijgen , en wij hebben regelmatig kleine roestgaranties .
TOCH moet ik wel zeggen dat de opel carrosserieen de laatste jaren ( vanaf 1998 ) zeer goed zijn en er weinig problemen zijn ( behalve dan frontera en sintra )

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Ik heb meerdere autos gehad met roestplekken al dan niet van binnenuit, er is nog nooit een dealer geweest die zei dat ze dat wel even kosteloos gingen repareren.
De importeur kwam kijken en dan zat er altijd wel een mooi verhaal aan vast.
Uiteindelijk werden de plekken aan gestipt en daar kon ik het mee doen.
Roest garantie kent velerlei uitleg.

Santa (0), 17 jaar geleden

Primera, je vat mijn mening heel goed samen. En OPC, het gaat er niet om wat JIJ van die roest vind, het gaat erom wie dat gaat BETALEN....

Tobian (0), 17 jaar geleden

Inderdaad Santa, ik kon lullen als brugman maar het was gewoon NEE op mijn vraag of hij dan niet even de stempels in het onderhouds boekje aan wilde vullen werd mij vertelt dat opel dealers goud eerlijk zijn................................

Santa (0), 17 jaar geleden

Ja, op ZO'N moment WEL...!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.