Sinds 2 maanden heeft mijn moeder niks anders dan problemen met haar Astra,hij valt tijdens het rijden zomaar dood,het storingslampje gaat dan branden en slaat af.
Hij is pas gemaakt aangezien de D-riem 3 tanden van tijd versprongen was en er 2 kleppen verbrand waren van de 1e en de 3e cilinder.
Dat is vervangen en ook een nieuwe koppakking want die lag er ook uit.
De auto is 2,5 jaar in bezit van mijn moeder en heeft 160.000 op de teller staan.
Er wordt altijd heel normaal en rustig mee gereden.
Nu was pas de dynamo stuk en die heb ik vervangen maar aangezien de dynamo 17 volt doorgaf schijnt alle electronica op zn klote gehad te hebben.
ik heb de auto uit laten lezen en die gaf code 22 (gaskleppositiesensor) die dus ook vervangen,bobine met ontstekingsmodule tot 2 keer toe vervangen,ontsteking en d-riem op tijd laten zetten.
vervolgens heeft ze er nu een week probleemloos mee gereden en sinds vandaag geeft ie dezelfde problemen weer.
gewoon normaal rijden,gewoon vlot opschakelen (dus niet te ver in zn toeren jagen) en tijdens het rijden gaat het storingslampje branden en de auto valt uit en is de eerstkomende 20 min of zoiets niet meer aan de praat te krijgen.
na die 20 min. starten en lopen,dan loopt ie een tijdje en dan gaat het storingslampje weer branden.
ik heb bij de benzinepomp zitten luisteren ook tijdens dat er wat gas gegeven wordt en dan hoor je wel een lichte ratel in de verte maar niet dat ik nou denk van ja dat is het probleem.
de pomp draait constant en hapert ook niet ofzo.
naar aanleiding van het gedrag van de auto klinkt voor mij het logische : de ontstekingsmodule maar die is al 2 keer vervangen samen met de bobine.
wat ik zelf nog meer denk is de koelvloeistof temperatuur sensor (die is nog niet vervangen).
Heeft iemand een id wat het zou kunnen zijn ??
Groetjes Danielle
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallgever in de verdeler? Komt vaker voor.
aangezien je motorlampje weer heeft gebrand kan je het weer laten uitlezen. dan ben je voor 20,- op safe en hoef je niet op de gok te vervangen.
als je em vorige week bij een garage hebt laten repareren zou ik daar weer heen gaan voor garantie
heb je alles zelf gedaan, uitlezen
17 jaar
keb vandaag de koelvloeistof temperatuur sensor vervangen maar probleem nog nie weg,benzine toevoer getjekt is ook goed.
maar die hallgever kan ik die gewoon zo eruit halen en een andere erin zetten of kom ik dan weer in de problemen met het terug op tijd zetten van de ontsteking ?
17 jaar
Iemand nog een id wat het kan zijn ?
mijn trucendoos is leeg :(
als laatste ga ik proberen de hallsensor te vervangen.
17 jaar
zou toch denken aan brandstofpomp
relaisproblemen?
17 jaar
Misschien moet je de stekker onder de onsteking controleren, deze wilt ook vaak oxideren.
Groeten Giancarlo
we hebben idd die stekker onder de ontsteking vervangen (de hallgever) en de wagen getest en tot nu toe is ie nie meer afgeslagen,alleen gaat wel tijdens het stationair draaien nog steeds het storingslampje branden maar tijdens het rijden niet.
als het lampje dan gaat branden blijft de motor gewoon draaien en merk je niks aan de auto verder .
iemand een id wat dat nog kan zijn ?
17 jaar
Ok nu de koelvloeistof temperatuur sensor vervangen is en de hallgever blijft de auto in ieder geval draaien alleen gaat nog wel iedere keer het storingslampje branden.
hij is uitgelezen bij de opel dealer en er kwamen 5 foutcodes uit.
wat ze precies allemaal waren weet ik niet.
we zijn naar de garage gegaan en hebben de stationairregelaar getest,de stappenmotor vervangen voor een andere,eigen computer terug gezet,extra massa kabel getrokken maar nog gaat iedere keer het storingslampje branden.
nadat we daar weggingen ging de auto ineens heel erg staan spelen met zn stationair dus echt aan komen rijden bij een stoplicht en gewoon 5000 tpm draaien (4e versnelling,geen gas geven en gewoon 60 rijden)
ik dacht dat dat aan die vervangen stappenmotor lag maar keb de stekker van dat ding eruit getrokken en toen ging ie weer heel hoog stationair lopen dus dat was em niet.
hij heb de ene kuur na de andere,ik wordt er helemaal para van en ben echt in staat dat k*thok in mekaar te trappen.
dit gaat nu al ruim 2 maanden zo en alles komt tegelijk,ik bedoel 5 foutcodes :S
wie kan me helpen??
zijn er nog wel mensen die enig id hebben want zoveel reacties krijg ik niet :(:(
gr daan
17 jaar
Ikzelf heb erg weinig ervaring met probleem auto s, en de zaken die je langsgelopen hebt zijn volgens mij de logische stappen. Eh, heb je de koppelingsplaten en dergelijke al eens gecheckt?
17 jaar
Koppelingsplaten ????
tis een electronisch probleem schat dus die koppelingsplaten staan er buiten
17 jaar
Als je even vermeld wat voor defectcodes er opgeslagen waren komen we misschien iets verder. toevallig defectcode 35?
Dit hebben wij ook meegemaakt bij onze astra gsi! Elke keer viel ie uit.. kon je heel lang starten maar sloeg niet aan.. Als je hem een paar uur laat staan doet hij t weer? Bij ons was het toen brandstofpomprelais. Zit voor bij de computer! Toen wij dit vervangen hadden was alles weer goed!
Succes ermee!
17 jaar
[quote=Gian25]Als je even vermeld wat voor defectcodes er opgeslagen waren komen we misschien iets verder. toevallig defectcode 35?[/quote]
volges mij wel,maar wat is dat voor fout dan ?
17 jaar
Hij geeft idd foutcode 35 maar wat is dat dan ???
17 jaar
Misschien krukassensor (toeren opnemer)defect.Dit was bij ons het geval en resulteerde in een soms wel en niet startende motor ,onregelmatig lopen ,afslaan,niet meer werkende toerenteller en een brandend motorlampje.
17 jaar
Hallo,
Hierbij laat ik je informatie over de storingscode.
Storing Informatiebron Oorzaak/defect
13 Lamda-sonde geen spanning
14 Koelvloeistof-
temperatuursensor Spanning te laag
15 idem Spanning te hoog
21 Gasklepptentiometer Spanning te hoog
22 idem Spanning te laag
24 Wegtrajectfrequentie- Geen impulsen
element
33 Inlaatluchtdruksensor Spanning te hoog
34 idem Spanning te laag
35 Gasklepstelmotor Geen of slechte regeling
44 Lamdasonde CO te laag
45 idem CO te hoog
55 Stuurapparaat (PROM) Stuurtapparaat, of programmage
geheugen defect
Hopelijk kan hier iets mee.
Mvg
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar