auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel ASTRA-G-CARAVAN: Astra g meerdere probleem puntjes

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 62

De gasklep is drive-by-wire bij deze motor.
Het kan ook aan de gaspedaal positie sensor liggen die een verkeerd signaal geeft.

Bij Opel resulteert afdoppen van de EGR meestal in een foutmelding en een brandend lampje.

Geplaatst door

Ricochet (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo beste techneuten.

De auto heeft 257000km op de teller
Mij valt op dat ik soms een beetje kvs moet bijvullen en soms ruik ik ook kvs in de auto de ene keer wel dan weer niet. Ik verwacht een koppakking omdat de radiateur nieuw is en thernostaat bij distributie wissel is mee vervangen

Ik vraag mijn eigen ook af of de auto bij deccelereren 0.0ltr/100km hoord aan te geven oftewel men rijd 100km per uur en geeft dan geen gas meer hoort hij dan niks te verbruiken tot bijvoorbeeld 1000 toeren of als je de koppeling in trapt. Want het lijkt wel of er nog steeds gas word gegeven ook al rem ik. Soms geeft hij namelijk wel 0.0 aan op de boordcomputer.

Ook zag ik pas geleden het vebruik schommdelen bij stationair tussen 0.9 en 0.5 liter per uur.

Ik heb wel een chinese opcom maar ik heb momenteel geen laptop meer. Beetje lastig om met de pc voor de deur te gaan zitten.

Gasklephuis heb ik al eens gereinigd.

Probleem met deccelereren doet zijn eigen voor oo benzine en gas soms wel soms niet (vaker wel een probleem dan niet)

Betreft een auto op benzine en lpg necam koltec

Ook zweet de auto olie bij de kop want ik had het vermoeden dat de kleppendeksel pakking lek was maar daar ligt het dus niet aan.

Wie o wie kan mijn een duwtje in de rug geven
Omgeving den bosch. .

Vriendelijk bedankt

Rico

Ricochet 0

6 jaar

Ik vraag mijn eigen ook af of de auto bij decelereren 0.0ltr/100km hoort aan te geven - JA

oftewel men rijd 100km per uur en geeft dan geen gas meer hoort hij dan niks te verbruiken tot bijvoorbeeld 1000 toeren of als je de koppeling in trapt. - JA, correct.

Want het lijkt wel of er nog steeds gas word gegeven ook al rem ik. Soms geeft hij namelijk wel 0.0 aan op de boordcomputer.
Als je tijdens remmen nog een verbruik ziet dan wordt op dat moment de stationair stand van het gaspedaal niet herkend.

oldford 0
badge

6 jaar

Bedankt voor je hulp

Kan ik het Gasklephuis opnieuw inleren en zo ja hoe?

En kan ik bij z16se de egr afdoppen? En moet ik dan de egr ernaast laten hangen?

Ricochet 0

6 jaar

Dus het gasklephuis opnieuw inleren gaat niet?

En als hij de positie van het pedaal niet herkend . kan ik dit schoonmaken of ? Zit er ergens corrosie. Waar gaat de stekker heen vanuit het pedaal?

Ricochet 0

6 jaar

Stank van koelvloeistof kan weg komen bij je kachelradiateur , ruik je het bij de opwarmfase ?
Je zou ook eens aan de onderkant van je kachelhuis binnenin de auto kunnen kijken of het daar vochtig is.

Ik heb gekeken maar alles is droog beneden bij de voeten achter het interieur filter toch dat heb ik losgemaakt eruit geschoven en gekeken met een lamp.

Ben nu nog met 2 dingen in mijn hoofd bezig. Betreft lpg. Motor blijft prima stationair draaien maar geeft soms 0.4 litrr per uur aan en soms nu voor de 2e keer krijg ik een F in de boordcomputer te zien oftewel geen momenteel verbruik schakel ik terug op benzine dannkrijg ik gelijk weer een verbruik te zien 1.0 (kan me eigen herrineren dat het vroeger 0.8 0.9 was dus dat is ook al vreemd. Heb de auto nog eens uit gelezen en krijg p0130. (3 verschillende) hier ben ik al een 2 a 3 jaar mee aan het stoeien. De lambda 1 regeling werkt prima op benzine maar op gas blijft deze inderdaad hangen op 600mv. En vandaar ook de melding. Necam koltec systeem.

Wie kan me hier mee helpen ( ik ken kees verhulst uit schijndel) en daar zijn we al eens geweest maar de auto loop in principe goed maar het zit me toch niet helemaal lekker.

Vandaag een bosal middendemper gemonteerd de originele van 15 jaar oud lekte alleen op de flens.

En na een verhuizing gaan we aan de slag met de voordempers 1 is lek en heb hier nu 2 koni dempers leggen dan heb ik eindelijk rondom koni. Achter had ik al koni met mad hulpveren.

Laatste puntje die bal van de schakel pook begint aardig speling te krijgen. Begint moeilijk te doen in zijn 2.

Is hier nu een relatief goedkope oplossing voor of is het echt een nieuw mechanisme? Zag dat er een reparatie set was zodat de bal in een nieuwe hoes kun schuiven? Maar dat zal wel niet zover ik net even kon zien.

Vast. Bedankt en fijn weekend

Ricochet 0

6 jaar

Oja ik heb een foto mee gestuurd met het vorige bericht

Ricochet 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.