ik heb pas sinds gisteren gemerkt dat mijn pas gerestaureerde astra gsi een alarm heeft ik wist wel van men vorige astra gsi dat er normaal standaard een alarm met start onderbreker opstaat dat normaal bij het sluiten met de sleutel na 10 sec de boel moet veilig houden
maar ik heb dit meerdere keren met mijn nieuwe aanwinst getest en zowel alarm als start onderbreker waren dacht ik niet aanwezig
nu gisteren zat ik 5m van mijn auto af op een terassje en begon hou doodleuk de buurt zonder reden bij elkaar te toeteren tot als ik de auto sloot en terug open deed
deze nacht dus weer uit mijn bed om mijn auto te sluiten omdat hij weer leuk een feestjeaan het bouwen was dus dacht ik auto niet gesloten dat is het probleem dus sluit ik hem en deze morgen haalde hij weer de hele buurt uit zen bed terwijl hij veilig gesloten was om daarna doodleuk te stoppen net voor ik de sleutel er in wou stoppen
nu zojuist begon hij pas met 1 maal de claxon en en de pinkers te laten gaan als ik de auto opendeed
in de opel garage zeggen ze zo uit het hoofd dat 1 vd glassensors stuk zijn wat ik dus ongeloofelijke flauwe kul vind want het gaat hier over een simpel alarm zonder afstands bediening en met gewone druk schakelaars onder de motorkap en de deuren zover ik weet is dit alarm niet verder uigebreid
ook wisten ze niet juist vanwaaruit dat het alarm geregeld werd (dit zou natuurlijk ingaan tegen hun broodwinning om mij dit te vertellen)
maar ik vertik het om geld uit te geven aan zon prul
ik heb onderussen de stekker van de drie claxons uitgetrokken om mij nachtrust te verzekeren maar zonder toeter de baan op
is ook niet echt veilig
weten julie een oplossing om het weer toppie te laten werken
mvg
pascal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gein, de kans is groot dat je een zgn 'custom' alarm hebt, wat wilt zeggen dat er niet zo maar iets standaards is gebruikt omdat dieven die alarms wel kennen of dat iets 'standaards' is omgebouwd, de schakelaars onder de motorkap moeten ergens uitkomen, op zoek dus naar dat kastje, kijk tevens eens rond of je ergens in de buurt van de bestuurder iets tegenkomt van een schakelaar, dit hoeft geen gewone schakelaar te zijn maar kunnen ook twee kleine koperen puntjes zijn waarvan je echt niet snapt waarom dat daar zit.
Ik denk dat de garage vermoed dat er een ultrasoon sensor defect is, dat kan namelijk heel vreemde effecten geven (bijvoorbeeld als er een vrachtwagen langskomt dat het alarm afgaat e.d.) en ultra soon sensoren kun je prima op de meest vreemde plekjes verstoppen.
Mark
heb je al achter je dashboardkastje gekeken? daar zat bij mij een alarmkastje achter
ff wat kruiskopschroeven eruit draaien, kastje en het vakje daaronder losschroeven en kijken maar,
maar het idee van een kapotte sensor zal wel kloppen hoor, het alarm moet toch ergens van af gaan.
en anders misschien in de voetruimte van de passagierskant, gewoon ff wat interieurdelen losschroeven dan zal je vanzelf een kastje vinden met iets van alarm erop.
succes met de zoektocht, en anders zou ik gewoon de zekering eruit halen.
18 jaar
[quote=roygsi]heb je al achter je dashboardkastje gekeken? daar zat bij mij een alarmkastje achter
ff wat kruiskopschroeven eruit draaien, kastje en het vakje daaronder losschroeven en kijken maar,
maar het idee van een kapotte sensor zal wel kloppen hoor, het alarm moet toch ergens van af gaan.
en anders misschien in de voetruimte van de passagierskant, gewoon ff wat interieurdelen losschroeven dan zal je vanzelf een kastje vinden met iets van alarm erop.
succes met de zoektocht, en anders zou ik gewoon de zekering eruit halen.[/quote]
prima ik zal eens kijken op deze plaatsen je weet maar nooit maar men vorige astra heb voor dat hij naar het schroot ging hem bijna helemaal gestript en toen is me dit toch niet direct opgevallen sensors ook niet alleen de simpele drukschakelaars onder de motorkap en de deuren
ik dacht er net wel aan dat ze in de garage dachten dat de alarm console aan de kikker of kicker ofzoiets zou zitten maar wat is dat nou moet ik dan zoeken naar een groen slijmerig beesje met een alarm stekker in ze r***
en een zekering van het alarm zit er ook nergens niet
maar thanks voor de tip ik ga er morgen achter zoeken
18 jaar
een Kicker is een trilcontact, als die te strak staat afgesteld en er komt bijvoorbeeld een zware vrachtwagen langs kan hij wel eens een vals alram geven.
[quote=pe3hmp]een Kicker is een trilcontact, als die te strak staat afgesteld en er komt bijvoorbeeld een zware vrachtwagen langs kan hij wel eens een vals alram geven.[/quote]
azo dan toch maar zoeken ernaar als er iemand weet waar hij zit dan zou dat handig zijn
toch triestig een pokkeduur programma zoals autodata vernoemd volledig niets over het standaard alarm van een astra gsi
ik heb trouwens al bij 3 vrienden het alarm van hun astra gsi getest en ze hebben dus allemaal een identiek systeem dus denk ik dat dit standaard zo is weet er mss ook iemand waar ik een goede handleiding of programma vind met voldoende info over dit model
alvast bedankt voor alle tips
18 jaar
Tja kluwer had vroeger ook boeken, maar ik kan je niet zeggen of daar iets instaat over het alarm.
kikker zal wel kiekert zijn, das een zwart kastje met ook kiekert erop, is d8 ik origineel van opel voor je cv of voor je alarm. zit in de voetruimte passagierskant, in de hoek gestopt achter dat interieurdeel.
dus blijft zo, ff je passagierskant interieur/voetruimte/dash demonteren
volgens mij heb jij ook naast je accu een toeter van je alarm. je echte toeter/claxon zit namelijk boven je mistlamp linksvoor ( alleen via de onderkant vd auto te zien)
dus je kan ook ff kijken of je naast je accu een toeterding ziet, die zijn ook van het standaard alarm, en dan ff draden volgen, of ff doorknippen en kijken of je alarm eindelijk stil blijft.
of: nog een keer je sensoren testen, de kapotte vervangen, en dan heb je een goed werkend alarm
hou het hier op de hoogte en haal de accu maar ff los als je met draden gaat kloten
18 jaar
[quote=roygsi]kikker zal wel kiekert zijn, das een zwart kastje met ook kiekert erop, is d8 ik origineel van opel voor je cv of voor je alarm. zit in de voetruimte passagierskant, in de hoek gestopt achter dat interieurdeel.
dus blijft zo, ff je passagierskant interieur/voetruimte/dash demonteren
volgens mij heb jij ook naast je accu een toeter van je alarm. je echte toeter/claxon zit namelijk boven je mistlamp linksvoor ( alleen via de onderkant vd auto te zien)
dus je kan ook ff kijken of je naast je accu een toeterding ziet, die zijn ook van het standaard alarm, en dan ff draden volgen, of ff doorknippen en kijken of je alarm eindelijk stil blijft.
of: nog een keer je sensoren testen, de kapotte vervangen, en dan heb je een goed werkend alarm
hou het hier op de hoogte en haal de accu maar ff los als je met draden gaat kloten[/quote]
prima ik ga dit ff proberen de toeters heb ik al gevonden de twee vh alam en de gewone maar als hij afgaat gaan ze alle 3 anders was de oplossing simpel maar we zulle is ff zoeken naar die kiekert al ik em vind krijgt hij van mij een rottrap en zal ik em is ff zegge dat hij zen bek moe houden als er niks mis is
alvast bedankt
18 jaar
whahahaha heerlijk die reactie
ik word ook altijd gek van problemen die met dradentroep te maken hebben en a laten kijken door mensen met verstand ervan kost meestal klauwen vol geld
18 jaar
Tja ik moet ook ergens mijn beuncentjes vandaan halen ;-)
kheb me dus rot gezocht naar dat takkekastje maar niks dus heb nog even naar de opelgarage gebeld en daar gaven ze me weer zon geweldig tip dat dat dat kastje ofwel onder de motorkap zeer duidelijk in het zicht staat (niet dus) ofwel zijkant in een vd zijpanelen aan de voeten zit onder het vakje van het onderhoudsboekje
18 jaar
[quote=pascal8372]kheb me dus rot gezocht naar dat takkekastje maar niks dus heb nog even naar de opelgarage gebeld en daar gaven ze me weer zon geweldig tip dat dat dat kastje ofwel onder de motorkap zeer duidelijk in het zicht staat (niet dus) ofwel zijkant in een vd zijpanelen aan de voeten zit onder het vakje van het onderhoudsboekje[/quote]
he nu begint men pc ook al vanales zelf te doen (aaaaa)
dus ik wou zeggen morgen weer breek en verbouwingwerken aan het interieur
ik begin steeds meer en meer in herbie te geloven
als hij nou nog vanzelf begint te rijden word ie helemaal mooi
18 jaar
he anders vraag je het ff aan bo en luke Duke, van die reclame dat ze in jouw woonplaats rijden :)
18 jaar
Kiekert zit naast de motorcomputer (zwart recthoekig kastje)
kiekert zal niet de alarm kast zijn, maar stuurt deze wel aan (kiekert is C.V. aamsturing.
kan zijn dat net als bij de vectra-B de C.V. kast en alarm kast in een bevinden
fabrieks alarm: maakt gebruik van glasbreuk sensoren, als er daar eentje van defect is kan het alarm ook afgaan zonder reden.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar