Goeieavond,
vraagje mbt het niet starten meer van mijn Astra H GTC 1.816v
Toen ik vrijdag avond met mm GTC weg wou naar een meeting, kreeg ik opeens de auto niet meer van het slot dmv de transponder sleutel (knipperlichten gingen niet knipperen)
Dus ik nog eens proberen nog niks kom ik dichter bij de auto zie ik dat op het dashboard op dat moment beide knipperlichten oplichten in willekeurige volgorde (net zoals bij waarschuwingsknipperlicht) en nog een aantal waarschuwingslampjes.
Kreeg de auto op dat moment ook niet van het slot dmv de sleutel.
Toen heb ik 20sec gewacht en toen gingen de lampjes op het dashboard ook uit, nu kreeg ik de auto wel open met de sleutel.
En nu komt het leuke wat denk je:swear
Auto wil natuurlijk voor geen mogelijkheid starten....
Beeld op boardcomputer dimden ook extra bij poberen te starten dus accu leeg denk je dan.
Auto heeft bijna twee weken stil gestaan
Maar wat moet er aan zijn blijven staan dan... naar mijn weten gaat alles uit als je hem opslot doet.
En de lampen stonden niet aan dus jah
Dus de volgende dag zouden we mijn astra wel even via de startkabels starten.
Dus kameraad van me met zn astra G 1.6 16v ervoor.
Test1: kijken of hij weer dmv de transponder key opslot kan en weer open.
En dat ging jippie ik blij.
Test2: auto starten
En dat wou dus nog niet:mad: startmotor wou nog niet helemaal rondkomen.
Dus extra gas bij met die astra g en toen na een hele tijd bijladen kreeg ik hem gestart
Dus ik blij en maar meteen een heel end rijden 35km.
Toen we bij mn klussschuur aankwam heb ik de auto ook nog zeker 10min aangehad voor de zekerheid.
Dus toen auto uit en ik aardig blij
Maaaarrr toen wou ik de auto een half uur later verzetten en je raad het al. Weer niks...........
Heel kort even de startmotor iets rond en verder niks.
:mad:
Jah dan ben je toch wel heel even erg pissig natuurlijk.
-Ligt het aan de accu (groene balletje is zichtbaar) zou dus goed moeten zijn zou je zeggen.
-De dynamo (maar dan had ik ook wel het dynamo lampje moeten zien branden??) heb ik niet gezien tijdens rijden.
-De startmotor.. neeeeeee duur geintje
Na een tijd een accu bijlader (zonnecel 135mA) eraan gehad te hebben dus nog niet starten.
De startmotor doet heel even KLIK en meer gebeurt er niet
Toen heb ik in de boardcomputer gekeken en daar stond 11,97Volt dus de accu is niet leeg
Tijdens rijden was hij 13,6V dus laad wel (dynamo goed) bij zou je zeggen..
De zekeringkast onder de motorkap bekeken en verder zo geen doorgebrande zekeringen te zien.
Zekering van startmotor was ook nog heel.
Toen de accu uit de auto gehaald en thuis aan de accu lader gehangen (was volgens de accu lader voor meer dan de helft leeg)
Dus vannochtend met volle moed met de volle accu weer naar de klusschuur en de accu weer inbouwen.
En jahhh hoor nog steeds niks??
-Je kan wel gewoon de auto via de transponderkey van het slot halen en er weer op.
-De radio doet het prima
-De rest van de elektrische systemen ook
-Maar bij het omdraaien van het contactslot hoor je heel kort Klik en verder gebeurt er niks..
Toen het truukje om storingscodes uit te lezen geprobeert.
Rem en Gas pedaal tegelijkertijd intrappen en contact naar de laatste stand zetten !Niet starten!
Je zou dan bij je kilomterstand zien wat de error codes zijn als die in het systeem staan.
Maar gaf niks aan dus alles zou goed zijn
Nou heb ik dus even ervaring/hulp nodig waar kan dit aan liggen.
-De dynamo?? (geen dynamo lampje zien branden bij dat stuk rijden)
-De accu (door lang te hebben stilgestaan kapot (gevroren??)
-De startmotor?? duur
-De ECU?? neeeeeeeee
Anders haal ik morgen een nieuwe zwaardere accu
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Naar de dealer gaan en de stuurkolommodule laten herprogrammeren is bekend.
of toch je starter motor
mvg willem2
15 jaar
Zo daar was ik weer.
Afgelopen maandag een nieuwe accu gehaald en pas vandaag ingebouwt ivm het regen/sneeuw achtige weer.
Dus daarstraks weer naar mn auto, natuurlijk weer de accu plat (ging niet open met CV)
Even wachten en met de sleutel geopend.
Oude accu verwijderd en nieuwe geplaatst
En Starten Lopen!!!! Probleem opgelost
15 jaar
Waarschijnlijk zal dus de accu kapot zijn gevroren.... denk ik dan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar