onze astra wil niet starten nu wij er een andere motor in gelegd hebben
hebben alles na gekeken en hebben toen met remreiniger geprobeerd in inlaat te spuiten en te starten, en dat lukte wel.
brandstof zit achter aparte schakelaar ( crossauto )
dan loopt ie eerst nog heel onregelmatig maar is ie die eenmaal warm dan is t gewoon starten en lopen
iemand toevallig een idee wat t kan wezen
want elke keer starten met remreiniger is ook niet wat en als ie tijdens de cross uit valt kunnen we helemaal nix
wij dachten eerst aan de stationair regeling maar hebben die van de ouwe motor afgehaald en veranderd nix aan
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kun je hem uitlezen? Of zit er geen diagnosestekker in?
Diagnosestekker (10-polig) kun je wel op de sloop vinden. Corsa, Astra, Omega, maakt allemaal niet uit.
Je moet 4 draden aansluiten: 12 volt, aarde en K + L aan de ecu.
Niet alleen makkelijk voor nu, maar nog makkelijker tijdens de wedstrijd als er iets gebeurt.
Voor nu gok ik op een probleem met de koelwater temperatuur sensor.
ok bedankt voor t antwoord
helaas is de motor vandaag weer gesneuveld tijdens de cross
kun je hem dan uitlezen met een computer of kan dat ook met iets simpels?
mvg
15 jaar
Als je een laptop hebt met een geschikt programma kun je hem overal en altijd uitlezen.
Zou je een motor-schade zoals nu gebeurt is kunnen (hoeft niet altijd) voorkomen.
Programma heet Op-com en kost 750 euro.
Simpel uitlezen kan, maar dan moet je wel een motorcontrole-lampje hebben.
In dat geval kun je alleen foutcodes uitlezen en geen waardes van sensoren.
[quote=hoksebarge]ok bedankt voor t antwoord
helaas is de motor vandaag weer gesneuveld tijdens de cross
kun je hem dan uitlezen met een computer of kan dat ook met iets simpels?
mvg[/quote]
Wat is er precies gesneuveld ?
Gr Stefan
15 jaar
uitlezen met paperclip op pin A en B van de uitleesstekker
dan via motorregel lampje
Willem
nou de koppakking is er uit gevlogen doordat er een koelslang af is gesprongen en we een paar rondes door hebben gereden zonder dat we t in de gaten hadden
omdat de stekker op de temperatuursensor van t koelwater er ook af lag
dat uitlezen met pc word niet wat voor ons , is ons veels te duur en uitlees lampje en zo hebben wij er ook niet meer op zitten helaas
omdat heel t dashbord er uit is
maar in ieder geval bedankt voor de antwoorden
15 jaar
Het is allemaal zo simpel aan te sluiten.
zonde hoor....
Heb zelf al heel wat ombouwen gedaan.
maar proefitten komen er bij mij niet voor alles naar behoren werkt
ik wil altijd een motorregellampje werkend hebben (zit tenslotte op iedere C20NE en op iedere Astra-F)
Uitleesstekker of draad uitleesstekker zo maken dat deze uitgelezen kan worden via motorregellampje
Alle meters moeten gewoon werken, zo ontdek je geen fouten.
aansluiten van deze onderdelen geschied gewoon op draadkleuren, deze zijn allemaal gelijk, en liggen zowiezo ter hoogte van de motorcomputer
Excuses als het niet vriendelijk overkomt, maar het is zo'n kleine moeite!!
Willem
Helemaal mee eens, Willem.
Is ook stukken goedkoper dan een motor die in elkaar loopt omdat je niks kan zien.
En nog erger, het betekent vaak het verschil tussen finishen en uitvallen.
Of net voor de finish uitvallen :D
15 jaar
heb ie ook wel gelijk aan willem
zal me er is in gaan verdiepen
alhoewel hij ook wel start op remreiniger en als ie dan warm is hij gewoon wil lopen
in ieder geval bedankt
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar