close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel ASTRA-G-COUPE: Auto "bokt" bij gas loslaten en gas geven

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: X18XE1, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 85

Hallo,

Sinds vanavond is mijn auto tijdens het rijden een beetje "vreemd" gaan doen.
Ik reed ongeveer 130 a 140 km/h toen ik gas ging bij geven voor een inhaalmanoeuvre begon mijn auto in te houden alsof hij geen brandstof een korte periode niet meer kreeg. Daarna liet ik mijn gas los en begon te auto te bokken tijdens een snelheid van 110km/h.
Toen voor de zekerheid ben ik gestopt bij een tankstation en onder motorkap gekeken als alles nog wel compleet was, slangen, poolen van de accu, alle vloeistoffen etc. Ik zag op het eerste oog geen probleem onder de motorkap. Toen ging ik in de auto weer zitten en probeerde ik de auto te starten. Hierbij ging die erg moeilijk aan alsof hij naar brandstof aan het zoeken was want de toerental meter schommelde erg tussen de 800rpm en de 200rpm. Uiteindelijk na een kort moment ging de auto normaal gestationeerd lopen. Ook de lampjes in de auto bleven uit.
Toen maar verder gereden omdat ik er toch niet achter kwam wat er nu eigenlijk aan de hand was.
Vervolgens tijdens het rijden nu na ongeveer 30 km begon die weer te zoeken naar brandstof als ware. Hij begon bij het gas geven in te houden en bij los laten hield hij ook in. Dit zijn telkens kleine momenten geweest waardoor hij zich snel weer herpakte als ware.

Al een flinke periode 1 a 2 jaren heeft mijn auto problemen bij de 1800 toeren in de bebouwde kom. De auto bokt erg bij het los laten van het gas en dan rond de 1800 toeren, maar het voelde niet hetzelfde als wat ik op de snelweg beschreef. Dit is meer bokken alsof ik te laag in een versnelling zit en uit wil vallen.

Nu moet ik zeggen dat mijn auto na een 1 1/2 week stil te hebben gestaan ( bij extreme kou afgelopen weken ) in de morgen een keer niet meer kon starten ( accu leeg ) gaf een zwart vlekje waar het normaal groen brandde. Nieuwe accu opgehaald met een iets hogere amp namelijk van 54 naar 60.

Nu lees ik verschillende problemen op de forums.
1 luchtmassameter
2 labsonders
3 Egr kleppen
4 Bobines
5 bougies
6 ECU stekkers

De auto heeft een grote onderhoudsbeurt gehad 2 maanden geleden. Dus de filters etc zijn allemaal vervangen.

Heeft iemand na mijn verhaal ook zoiets meegemaakt en zou diegene mij kunnen vertellen waar ik gericht op kan gaan zoeken zonder onnodig veel onderzoekskosten te moeten gaan betalen.

Mvg

Geplaatst door

Richard87 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstoffilter ook vervangen , wordt vaak vergeten.
Zou verder beginnen met uitlezen , geeft info en voorkomt meestal vervangen van van alles en nog wat zonder resultaat , ja een lege kontzak zoals je zelf al aan geeft.

Oplossing is nog niet gevonden. Gasklephuis gereinigd lichtelijke verbetering maar op andere punten zoals het bokkeren niet verbeterd.

Richard87 0

6 jaar

Update 2-4-2018

Afgelopen zaterdag mijn thermostaat vervangen van de auto. Deze was degelijk wel "overleden".
De veer in de thermostaat die ervoor zorgt dat mijn sluis ook eventueel dicht gaat bij minder dan 92 graden die was "lam" geworden.

Nu rijdt mijn auto stukken beter. Echter bij het starten van de auto gaat mijn toerental enigszins schommelen. Nu had ik tijdens het uitlezen van de boordcomputer 2 foutmeldingen.
De koelvloeistof temperatuur sensor deed het niet en een foutmelding op mijn toerental sensor.

Verklaart het lichtelijke bokken en het indrukken van de koppeling verval van de toeren tot aan het afslaan van de motor ook onder het toerentalsensor probleem ?

Richard87 0

6 jaar

Toerentalsensor wordt gebruikt voor diverse componenten in de auto , ecu zal een gemiddelde waarde aan gaan nemen voor niet alle belastingen zal dit het juiste zijn , kan dus problemen geven.
Bdp sensor .

UPDATE 22-4-2018;

Van de week is mijn EGR klep gereinigd, de klep kon niet meer open of dicht.
+punt is dat mijn brandstof verbruik weer normaal is !
-punt is dat mijn auto nog steeds af en toe in houdt maar niet meer zo als daarvoor.

Motormanagement ging branden op de snelweg dit gebeurd wanneer hij best hevig begon te "bokken" lampje ging naar 10 km weer uit en de auto reed toen weer normaal. Vermogen was weer aanwezig. Tijdens het branden van het lampje was de vermogen wat minder.

Naar de autogarage geweest en laten uitlezen wat de foutstoring was.
Deze gaf aan PINGELSENSOR ( eerste cilinder rij 1 )
Advies was omdat de pingelsensor c.q klopsensor bijna nooit kapot gaat, om de bobine te vervangen.
Hier even goed over nagedacht gezien de ervaring van het lezen van forums dat vaak alles vervangen niet altijd zijn gewenste effect heeft.
Ik ben van plan om mijn klopsensor te vervangen als eerste stap omdat dit ook aangegeven werd in de computer.

Iemand anders hier ervaring in mee met wat ik omschreven heb?

Ook zat ik te denken om mijn EGR klep af te doppen maar probleem is dat hij geen storing geeft naar de computer. Wellicht is het niet nodig?

Richard87 0

6 jaar

Ik ben benieuwd naar hoe het is afgelopen en welke dingen je nog meer heb aangepakt en natuurlijk of het probleem al is verholpen?

KennyKiezen 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.