Opel Vectra: Auto heeft kuren

Bouwjaar: 1992

Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen vage klachten met mijn auto
Is bij de garage geweest en uitgelezen maar daar kwam niks uit
Het is zo, als ik de auto start met een koude motor dan trilt hij stationair heel erg, maar niet altijd
Vandaag was het zo toen ik de auto starte ging mijn toerental tot de 2000 toeren omhoog en bleef daar even steken
Toen ik even gereden had was dit weg
Ook als de auto warm is en ik wil starten dan wil hij niet altijd goed starten, pas als ik iets gas geef dan blijft hij lopen
Het betreft hier een Opel Vectra 2.0i uit 1992
Wie weet wat het ongeveer zou kunnen zijn?
Bougies zijn nu 2 jaar oud en ongeveer 40000km mee gereden, verdeelkap en kabels zijn allemaal vervangen
Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met mijn luchtfilter?

renev

Geplaatst door renev (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Bougies vervangen, 2jaar en/of 40.000 is wel veel voor bougies in een c2.0ne motor.

Willem

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

is dit een 16v?

renev (0), 19 jaar geleden

nee de 8v
het is een diamond uitvoering
maar ik ben vanmorgen bij de garage geweest en ze hebben iets schoon gemaakt
ze hebben 2 slangetjes losgemaakt en toen een klein cilindertje (gasklephuis?) schoongemaakt
het probleem lijkt nu over

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ze hebben dus de stappen motor schoon gemaakt, deze vervuild best wel, deze kun je zelf volgende keer ook schoonmaken door hem te demonteren en schoon te spoelen met remmen reiniger.

Ik zou toch ook de bougies vervangen.

Willem

astrafreak23 (0), 19 jaar geleden

hee hallo willem.
nu jullie het toch over dat gasklephuis hebben.
weet je toevallig ook waar die zit bij een astra f?

greetzz daantje

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Daantje jij hebt een 1.6se he.

Deze zit direct na de slang vanaf het luchtfilterhuis. (waar de gaskabel op zit zeg maar dat is de gasklep.)

Willem

marcorien (0), 18 jaar geleden

Hallo renev,
Wat de oorzaak van je probleem is, weet ik niet, maar ik heb ongeveer hetzelfde met mijn 1.8i. Alleen heb ik het nog wat erger: ik moet soms een kwartier rijden en dan tenminste een minuut motor uit, om het toerental onder de 2200/min te krijgen.
Ook staat hij vaak te 'dansen', waarbij het toerental ritmisch op en neer springt. Volgens de opelgarage is het slijtage in de sensoren van het motormanagementsysteem en daar kun je niets aan doen. Het 'dansen' heb ik echter zelf opgelost op een beun-de-haas manier: een 90% afsluitende prop (met plat kantje voor kleine opening) in de slang van de uitlaatgasrecirculatieklep. Daardoor stopt deze klep met dansen, verbrandt hij iets minder schoon, maar ik hoef voor de APK nog geen viergasmeting met deze wagen en bovendien rijd ik op LPG. Nu dat hoge toerental nog...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.