Ik heb sinds 3jaar een vectra C break en die bevalt me al bij al redelijk goed, maar sinds vorig jaar in de zomer heb ik in 2e tem 5e versnelling dat de wagen even schokt bij constante snelheid! (net of je al pompend op de gas gaat) Bij acceleratie is er geen enkel probleem enkel bij constante snelheid. De wagen zit nu rond de 78000km en rond de 45000 is de EGR-klep reeds vervangen!
Wagen is vorig jaar bij de dealer nagekeken maar deze vond niets terug van storingen of problemen, enkel de raad om eens een tijd ergens anders te gaan tanken. Nu komt echter het rare, gedurende de gehele winter heeft de wagen geen last gehad, maar nu het weer wat warmer wordt buiten krijgt hij het weer, het is ook zo dat hij het meer en harder heeft als het echt warm is buiten.
Iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik er eventueel zelf kan aan doen of proberen?
Ik had al eens op internet aan het zoeken geweest en had al iets gevonden dat het probleem eventueel met Chiptuning kan verholpen worden, wat denken jullie daar van? En waar zou ik dan gaan? Heinz, kempower, ziptuning of EDS(GM-tuner duitsland die trouwens ook de EGR-klep uitschakelt)
2006 Vectra C Break Sport 1.9cdti 120pk versie
Alvast bedankt voor eventuele hulp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb het zelfde probleem maar dan wel bij een astra benzine.
bij mij hebben ze een product in mijn benzine tank gedaan om alles te reinigen.
en dit heeft gewerkt.
Hebben ze nu gisteren bij mij ook gedaan, maar dit had ik zelf ook al geprobeerd om te doen!
Garage wil nu dat ik een paar dagen afwacht en sportiever rij, maar dit was sowieso al geen probleem.
Garage gaat dan zelf contact met me opnemen om te vragen hoe het verdergaat, is het niet opgelost moeten de injectoren eruit om nagemeten te worden.
Heb trouwens zelf ook al gevraagd de instelling van de EGR-klep aan te passen zodat deze minimaal gebruikt word.
14 jaar
bij mij heeft het product niks uitgehaald alle problemen zijn terug. het rare is wel dat de problemen terug zijn opgetreden onmiddillijk na het tanken.
14 jaar
Ben nog niet opnieuw gaan tanken, heb nog maar 200km gereden
14 jaar
ik hoop voor u dat het ophoud. want in de miserie zitten is niet tof. hou ons op de hoogte
14 jaar
voorlopig heeft hij het nog niet gedaan, maar het is natuurlijk weer wel wat kouder ook buiten! Ik ondervind echter wel dat hij weer wat sneller in zijn toeren klimt en wat beter op het gaspedaal reageert.
Fingers crossed
14 jaar
laten we het het hopen dat de problemen weg blijven. de mijne is net ook terug van uit de garage struurkas van de egr was kapot. maar door dit een redelijk hoog kostenplaatje is hebben ze geopteerd voor dit probleem te omzijlen. door de dichtingsring van mijn egr te vervangen. zodat die minder moet reageren en gevoelig. en tot nu toe blijven de problemen ook weg.
14 jaar
[quote=Andreas21]laten we het het hopen dat de problemen weg blijven. de mijne is net ook terug van uit de garage struurkas van de egr was kapot. maar door dit een redelijk hoog kostenplaatje is hebben ze geopteerd voor dit probleem te omzijlen. door de dichtingsring van mijn egr te vervangen. zodat die minder moet reageren en gevoelig. en tot nu toe blijven de problemen ook weg.[/quote]
In jouw geval kan het volgens mij ook handig zijn dat je de instellingen van je EGR laat aanpassen! Bij Opel zelf mogen ze de klep niet uitschakelen maar kunnen ze deze wel in een andere instelling steken zodoende dat hij deze klep minder gaat gebruiken en dus ook minder makkelijk kan vuil worden.
Kan eventueel helpen de problemen bij jouw weg te houden.
14 jaar
Probleem was niet verholpen na bezoek bij de dealer, de auto had een tijd geen last meer maar toen ik opnieuw gaan tanken was kwam het probleem gewoon terug.
Ik was er echter bijna zeker van dat het probleem bij de EGR-klep lag! Zodoende mijn auto laten chiptunen en daar de software van de EGR mee op maat laten aanpassen. Voorlopig geen problemen meer mee.
Dus meer vermogen, meer koppel geen schokken meer en toch minder betaald dan een nieuwe klep te laten steken.
14 jaar
dit klinkt als een vervuilde gsklephuis of LMM
14 jaar
Ik dacht ook eerst aan de luchtmassameter, maar ik heb er nu "voorlopig" geen last meer van, dus zodoende dacht ik toch wel zeker dat het de egr was!
gasklephuis heb ik nog nooit van gehoord, waar zit dit juist en wat doet dit?
14 jaar
Gasklep zit ook niet op een diesel. Hooguit heb je een klep die dicht gaat als de motor moet afslaan en uitgescholden wordt voor gasklep.
[quote=oldford]Gasklep zit ook niet op een diesel. Hooguit heb je een klep die dicht gaat als de motor moet afslaan en uitgescholden wordt voor gasklep.[/quote]
Zo weer wat bijgeleerd :p
14 jaar
ik heb eroverheen gelezen. klopt geen gasklphuis in diesel.
14 jaar
Er is een modificatie voor de stekker van injector 3, deze kan problemen geven met betrekking tot schokken bij constante snelheid.
Willem
[quote=Willem12089]Er is een modificatie voor de stekker van injector 3, deze kan problemen geven met betrekking tot schokken bij constante snelheid.
Willem[/quote]
Heb ik ook al over gehoord, maar dacht dat dit enkel modellen van voor 2006 omvatte? En wat veranderd er juist met deze mod, kan ik zelf kijken of deze reeds is gedaan?
14 jaar
Dacht dat de stekker op injector 3 word gewisseld.
Als je zeker wilt weten hoe het zit zou je eens foto's moeten zoeken.
Dacht deze wel op opel-forum stonden.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar