Opel Astra station F: auto slaat niet aan na verwisselen motor

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: X1.7DT

Ik heb van mijn astra station een nieuwe motor ingebouwd, omdat de oude motor bedankt was ( krom door oververhitting, vastgelopen turbo).
Nu werdt mijn nieuwe motor cpl geleverd, dwz met turbo, en brandstof pomp.
Na alles weer keurig aangesloten te hebben, geprobeerd om de motor te starten.
Dit wil niet, althans hij slaat niet aan.
Nu heb ik al geprobeerd om de auto te starten door 'm aan te slepen, met een brandstofleiding los van de verstuivers, ivm evt lucht in de pomp.
Al met al reen goed resultaat.
Er komt gewoon geen diesel uit de leidingen bij de verstuivers. En ja......er zit wel diesel in de tank. Ook komt er diesel uit het filter aan de onderkant.
Heeft iemand een sugestie???

rvandenhurk

Geplaatst door rvandenhurk (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

pomp defect
komt vaker voor na leeg rijden of zonder diesel opslaan
kan proberen je oude pomp over te zetten

rvandenhurk (0), 16 jaar geleden

Oei, da's een rot klus......Ik hoorde ook iets over de start onderbreker.
Deze zit op de pomp gemonteerd en zou niet kunnen comuniceren net de adu in de auto..........
Is jou daar iets over bekend? Dan zou het een kwestie van herproggameren zijn...

vr Groet,
Ronald van den Hurk

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

haal je m van de pomp
maar weet niet of ie er al opzit met dat bouwjaar

rvandenhurk (0), 16 jaar geleden

"t is waarschijnlijk een ingegoten blokje, dat gemonteerd is met breekboutjes.
als je die demonteerd, kun je de oude niet terug monteren.
En hij moet er wel op, want hij opend en sluit de brandstof toevoer van de pomp..............
Heb gekeken op de oude pomp en de nieuwe, zit op alle twee, aangesloten met een drie polige stekker.
Jammer dat ik er geen schema van heb, kon ik kijken of het te omzijlen is.
Vr Groet
Ronald van den Hurk

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

kan er af
2 draden vd 3 aansluiten de 3e is voor de onderbreker

rvandenhurk (0), 16 jaar geleden

Zou je dat iets specifieker kunnen omschijven?
Krijg nu ineens weer een beetje meer hoop dat hij het gaat doen.............
Vr Groet,
Ronald van den Hurk

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

dat kastje is een soort relais
de 3 draden is er 1 plus
als je deze opspoort en verbind met de draad op de pomp zou ie moeten lopen
alleen is dan (een deel van) de startonderbreker uitgeschakelt/omzeilt

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]dat kastje is een soort relais
de 3 draden is er 1 plus
als je deze opspoort en verbind met de draad op de pomp zou ie moeten lopen
alleen is dan (een deel van) de startonderbreker uitgeschakelt/omzeilt[/quote]
gaat niet werken...kastje demonteren en de vrijgekomen afsluiter aansluiten op plus over contact is de enigste goede optie helaas...

rvandenhurk (0), 16 jaar geleden

het kastje zit gemonteerd met twee afbreekboutjes op de pomp, of is er op de pomp nog een gedeelte wat je kan demonteren?

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Nee daar moet je het demonteren,gaat meestal niet op een normale manier het moet met enig geweld....

Hans

rvandenhurk (0), 16 jaar geleden

Nou, ga het proberen.
Laat wel even weten hoe het afloopt.................

Ronald

rvandenhurk (0), 16 jaar geleden

heb spanningen gemeten op stekker 1x massa, 2 x 12 volt.
als ik stekker los heb en contact aan, monteer ik de stekker, dan hoor ik een klikje.
dus ik denk dat het relais schakelt.
Na opnieuw vullen van de brandstof aanvoerslang, wil de motor nog steeds niet aanslaan, ook geen hikje of plofje.............
Ronald

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

sloop het zwarte kastje er nou maar af en verbind de afsluiter maar door......je immobilisator code klopt nu niet.....(startblokering)

rvandenhurk (0), 16 jaar geleden

Heb zwarte kastje eraf gesloopt, wat kun je daar slecht bij zeg.
Blijkt een metalen kastje te zijn wat geplastificeerd is, maar goed.
Afsluiter aangesloten op schakel contact, en LOPEN !!!!!!
Yes, 't is eindelijk gelukt !!!!
Nu nog even de distributie riem opnieuw afstellen, blok tikt een beetje en loopt rauw, maar goed, da's weer een ander probleem. kom ik ook wel weer uit.
Harstikke bedankt voor de hulp, had het alleen vast niet gevonden, BEDANKT
Ronald van den Hurk

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

hehe...ook weer opgelost.

rvandenhurk (0), 16 jaar geleden

Zo, distributie riem op tijd gezet, motor loopt als een zonnetje.
Nu nog even uitvogelen waarom hij zo rookt, veel zwarte rook bij toenemen van het toerental.
Roet, zal wel komen omdat het blok een tijdje stilgestaan heeft.
Ronald

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.