Hey , ik heb hier een opel astra G 1400cc automaat van het jaar 2002 die af en toe het storingslampje aangaat en zelfs soms stilvalt.
Ik heb de auto uitgelezen en krijg de foutcode 0300 (meervoudige overslag cilinder ). Heb reeds de bougies vervangen , de onstekingsrail , de EGR-klep , toerentalsensor , produkten bij de brandstof gedaan ...
Met deze auto word wel heel rustig gereden en ook weinig gereden (50.000km op 6 jaar)
Wie kan me hierbij raad geven ???
M.V.G Gert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Code P0300 / Kan ook nog de koelvloeistof-temperatuur-sensor of een te lage compressie zijn.
Als de compressie te laag is, zou ik eens een motor-spoeling uitvoeren, hij kan erg vervuilt zijn door korte ritjes.
controleer de krukaspoelie eens of de vulkanisatie niet losligt...en of de multieriem niet klappert...door deze trillingen wordt dan deze defectcode gezet...
@ garage gert, is het probleem nog gevonden? wij hebben precies hetzelfde probleem hier in de werkplaats
mvg. jaap
Vergeet ook zeker niet de thermostaat te controleren!
Heb ook eens zo'n probleemauto gehad met overmatige vervuiling.
Deze bleek dus gewoon niet op de "zelfreinigingstemperatuur" te komen!
Er zijn trouwens ook andere bougies leverbaar voor deze klacht.
Het was destijds ook een buitendienstoplossing van de importeur.
Weet zo even niet welk type maar bij de dealer is het bekend, Het zijn volgens mij triple elektrodebougies van een v6.
Hallo collega's
Zit hier met het zelfde probleem code PO300 , 301 ,304
Na een test met andere bobine geen resultaat is vooral stationeer toerental op 3 cilinders dan
Ben het bijna zeker dat het niet bij de kleppen zit want
als ik de codes wis bij draaiende motor is alles 30 seconden ok
Iemand verder nog suggesties
Hallo Gert
Dit is reeds een eobd voertuig, op eobd modus heb je een snapshot in welke toestand de wagen op het moment van verschijning foutcode zit bevindt?
heb je al eens nagezien of dit steeds in de zelfde voorwaarden voorvalt??
Dirk (D-A)
Bij die van ons heb ik de kans gekregen uit te meten welke cilinder er uitvalt en dat is de 4de
hoi
op cilinder 4 zit het vacuum aangesloten van de rembekrachtiger
daar het een automaat is wordt er meer geremd dan normaal het geval is
heel simpel even stationair afdoppen en ik denk bijna zeker dat het probleem daar zit
komt wel vaker voor bij astra g
mvg erwin
Heb het van de week nog eens kunnen meten de 1 en de 4 werkten niet loop op 2 cilinders
wissen van dc codes met draaiende motor en alles weer normaal bij mij is het wel een z14xep motor corsa C
Denk dat vacuum hier niet de oorzaak is maar morgen eens kijken voor de zeker te zijn remreiniger test reeds gedaan
wij hebben ook een astra g Z14XE gehad , en het was altijd in de winter dat hij problemen had ; alles vervangen ( bougies , dis module , krukassensor , v riem , reiniger in benzine , meermaals , ...Stuurdoos ,...
Codes wissen en dan was het weer een paar weken goed
vermoedelijk zijn het de kleppen die blijven hangen soms
klant heeft hem verkocht vanwege de grote kosten . We hebben zo een corsa c Z14XE ook
de klanten rijden er te kalm mee ( nooit boven 3000 Toeren )
de Z14 XE is daar veel te gevoelig voor
veel zou ook te maken hebben met de kwaliteit van de benzine
Ok maar op het moment dat de wagen op 2 cilinders draaid en ge wist dan de codes met draaiende motor is het weer opgelost kan dat met vastlopende kleppen te maken hebben
neen , dan niet
maar bij onze wagen kwam het probleem maar na een paar weken terug
Bij onze wagen het probleem bijna dagelijks ikzelf heb er ongeveer 100km in stukken mee gereden en 1 x opgetreden
klant thuis vertrekken en 5 km verder is het probleem er al
Wil niet lukken vandaag stuurapparaat vernieuwd 1 lamdasonde krukas en nokkenas sensor egr
20km snelweg los gas duw dan door en probleem is er weer 1 cilinder weg motor stil gelegd start en weer normaal
wij hebben de motor meerdere keren geflushd, dit hielp niet echt. We hebben meerdere opel dealers gebeld en deze hebben ons allemaal verteld dat het een bekend probleem is dat de kleppen hangen blijven
Jaapje is het probleem dan opgelost bij jullie
heb zojuist nog met een dealer gebeld en deze zegt het volgende: injectie systeem loskoppelen en de motor via het inlaatspruitstuk op forté reiniger laten lopen en de motor een beetje laten smoren zodat de reiniger ook langs de klepstelen de motor ingezogen wordt.
als de motor zo een tijdje gedraaid heeft is het probleem verholpen volgens de dealer, wij gaan dit morgen proberen
ik heb uieindelijk de cilinderkop eraf gehaald en naar revisieedrijf gedaan
probleem blijkt dus toch de kleppen te zijn die niet kunnen volgen ??
probleem opgelost tot nu toe
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar