Ik heb een astra gekocht die een paar maanden stil heeft gestaan.
Ik wil hem nu in de ochtend starten, maar de auto slaat totaal niet aan.
Spuit ik remreiniger vai de filter naar binnen (Moet ik veel gas geven om de auto aan te krijgen. maar springt wel aan!)
En auto is erna starten en lopen. (Volgende dag, langere tijd wachten dus. De auto slaat totaal niet meer aan!!
Als ik ga rijden houd de auto ook in (Komt niet voldoende op snelheid)
Filter en slangen nagekeken (Niks aan te zien) Ook Slangen van filter losgehaald, >Veranderd niks.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn?
Miss een probleem wat vaker voorkomt bij dit model?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlaat niet verstopt?Brandstoffilter niet verstopt?Of vervuilde brandstof?Als je het brandstoffilter vervangt even je brandstof opvangen of het mooi schoon is..Bougie's al eens bekeken of deze niet nat zijn oid?Even met een lampje in je cilinder kijken door het bougiegat of je geen nattigheid zit (brandstof of koelvloeistof bijv.)
Luchtfilter nog goed?Injector die niet meer goed is....
Olie recent nog ververst?
Loopt die op 4 cilinders als hij aanslaat?Of maar op 3?
Ja dat zou ook kunnen.
Maar het is redelijke uitziende uitlaat nog, en zit er nog niet zo heel lang onder zo te zien.
Maar als ik wat op google kijk, zie ik problemen met automatische choke, zal dat er wat mee te maken kunnen hebben?
Ik zal eerst eens de brandstof filter schoonmaken.
Waar kan ik die precies vinden?, want heb vanmiddag even gekeken maar kon niet zo snel wat vinden
12 jaar
Je hebt een 1400 dus ik neem aan dat het een c14nz motor is dat is een injectiemotor, met dus een injector.
Is monopoint injectie , heeft choke werking via koelwatertemp. sensor en ecu.
Temperatuursensor vervangen.
Meet eens compressie , want deze type s willen nog wel eens gaar zijn.
Bedankt voor de info
En nog even terug te komen, of de auto op 3 of 4 cil loopt
Auto loopt gewoon op 4 en loopt voor de rest super.
En filter is nieuw die erin zit!
En het is multipiont carburateur 1.4!!!
Kan iemand me nog even vertellen waar ik de brandstof filter kan vinden?
12 jaar
@kaleido 1
Monopoint heeft geen choke cq werking...1 injector die centraal voor je gasklep inspuit op ongeveer 1 bar.
De openingstijd van de injector word geregeld door oa. koelvloeistof temp, motortoerental,stand van je gasklep,luchttemperatuur enz..dat geeft weer een mengsel dat wordt verbrand en dan meet de lambdasonde in je uitlaat of hij een arm of rijk is.
Een Choke is een klep die bovenin een carburator werd geplaatst zodat deze gesloten kon worden bij een koude motor zodat je een grotere onderdruk in je venturi creert zodat je benzine beter verdampt.(in het kort.)
@partner 1.9 mulitpiont carburateur....?????
Op je kenteken bewijs staat een code c14nz monpoint injectie oftewel 1 injector of c14se multipoint injectie oftewel 4 injectoren.
Bij de c14se motoren gingen de potmeters van je gasklepstand weleens stuk en kreeg je ook inhouden en stotteren.
staat op kenteken c14Nz e2
Klopt!
Zal het dan bij mij hetzelfde probleem dan zijn? Dat het met die potmeter te maken kan hebben dan?
Of is die c14 se model totaal een ander verhaal?
12 jaar
Ja een monopoint injectiemotor...De slang vanaf je luchtfilterbak gaat naar een ronde zwarte kap die vast zit met 2 inwendige torxbouten zou je die en de kap loshalen zie je de injector zitten.
Brandstoffilter zit onder je auto ter hoogte/naast je brandstoftank.
Ja dat dacht ik dus al, dat dat die filter was.
En die is kortgeleden nog vervangen want daar heeft iemand bij gezeten, zag ik vanmiddag toen ik hem op de brug had...
Maar ik zal hem loshalen en schoonmaken , benzine opvangen!
12 jaar
Het lijkt me toch een temperatuursensor probleem voor alle duidelijkheid dat is niet de sensor bij de thermostaat maar zit achter het inlaatspruitstuk. De aangegeven klacht duidt er alleszins op want als het mengsel bij de koude start verrijkt wordt met remmenreiniger dan komt de motor op gang, maar blijft ook warm inhouden. Mogelijke oorzaak connector sensor/aansluitdraad onderbroken of sensor defect. Het eerste komt het vaakst voor, controleer voor de zekerheid ook de verdelerkap hier kan sludge in zitten door een defecte keerring in de ontsteking.
12 jaar
Haal anders de stekker los van je temp sensor (blauwe 2 polige stekker sensor heeft blauwe kop waar de stekker opzit.)en start dan doet hij nog moeilijk paperclip er in om door te verbinden en start dan. Los gaat hij naar -40 graden celsius doorverbonden + 150 (uit mijn hoofd.)
Daarop regelt hij dus of hij veel of minder inspuit..Zou je een kleine indicatie moeten geven of je daar een probleem mee hebt.
Partner ;;; Achter op het inlaatspruitstuk zitten 2 slangetjes op pijpjes geschoven .Richting schutbord.
Een daarvan is voor de mapsensor de andere weet ik niet meer maar wel dat niet derzake kundige deze wel eens wisselen .
Het effect is wat jij beschrijft.
Succes.
Ok,
Zal morgenvroeg gelijk alle oplossingen bij langs lopen!!
Hopelijk kan ik morgen de oplossing hier vermelden!!
12 jaar
Mr. T als professional weet jij op een andere manier uit te leggen hoe de choke werking is .
De choke of te wel de elektronische brandstofverrijking , komt toch op hetzelfde neer.
@kaleido 1
Je haalt een aantal dingen door elkaar, je principe blijft dan wel hetzelfde je probeert het benzine/lucht mengsel rijker te maken aan benzine maar een choke (die volgens mij alleen bij sommige scooters elektronische geregeld word) doet dit door middel van een klep die je sluit (handmatige of automatisch (bi-metal meestal) ) hier word het condenseren van je brandstof in je koud inlaatspruitstuk en je zuiger(wand) gecompenseerd, door minder (koude) lucht toe te laten en zo meer brandstof te hebben.
Een injectiesysteem zal afhankelijk van diverse metingen zal de ecu het mengsel rijk of arm maken door middel van de openingsduur van de injector(s) hier op aan te passen, en zal dus niet zoals een choke de gehele tijd een rijk mengsel hebben...
Maar volgens mij ging dit topic over iets heel anders....Dus laten we ontopic blijven.
Heb de tempratuur sensor vervangen voor een nieuwe! Na zon 15 x starten begon die wat te prutelen en sloeg uiteindelijk aan!
Auto komt goed op snelheid en houd totaal niet meer in!
Nu vandaag wil ik de auto starten en slaat die weer niet aan, als ik even met de sleutel in het contact draai, slaat die erna meestal wel gewoon weer aan.
Zal dus nu ook nog is mn contactjes in mn contactslot aan vervanging toe zijn?
Is dit een bekend probleem?
12 jaar
Zo'n contacblokje is zo te vervangen en iedere dealer heeft ze in voorraad.
4 schroeven van die kappen los maken !! 2 hebben een plastic dopje .
Tis even studderen maar het komt goed . Het zijn de kosten niet dus mocht het niet de oorzaak zijn ,geen man over boord .
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar