ik heb een opel astra 1800cc uit 1998 met het volgende probleem.
toerental blijft stationair niet stil en gaat heen en weer tussen de 0 en de 1 en soms tijdens het terugschakelen naar 1 of tijdens parkeren valt deze uit.
ik moet altijd bijgassen zodat de auto niet uitvalt.
als ik richting aangeef zie ik dat de kilometer stand een beetje mee knippert en alle dashboard verlichting beetje ook.
ik weet het niet zeker maar hoe meer electronia aan gaat hoe erger het wordt en soms gaat zelfs de kilometerteller bij stilstand naar 40 kmpu.
iemand zij ooit dat het aan de dynamo kan liggen ? de ander zegt weer brandstoftoevoer.
waar denken jullie dat het aan ligt ?
bedankt voor jullie tijd !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1: Meet de laadspanning bij stationair en verhoogd toerental
2: meet de weerstand tussen de - van de accu en het staal van het motorblok
3: meet de weerstand tussen de accu - en carroserie (staal)
Klikt mij eerder als een slechte accu, deze buffert minder, en zal dus de verlichting meer laten knipperen en dus ook meer spannings wissels (incl piekspanningen boven de 14,5 volt) vertonen, hierdoor kan je rare storingen krijgen..
ik heb door een slechte accu zelfs een keer storiing p01600 motorregelmodule defect in de motorregelcomputer geheugen gehad, incl rot lopende motor..
ook gingen bij m ij vaker als gemiddeld lampjes stuk.
na vervangen accu was dit allemaal over (Opel Vectra 1996)
Willem
ik zal een andere accu uitproberen als dat he tniet is dan egr klep checken maar wel raar dat kilometer teller af en toe ook meegaat.
wat ik ook net heb ontdekt bij vol gasgeven brandt het motroverklikker lampje en houdt de motor in.
14 jaar
Okeej, meet dan eerst maar eens de laadspanning, kan veel te hoog zijn...
willem
ik heb daar geen apparatuur voor maar ik heb de + en - losgehaald en motor laten draaien en het is er nog steeds de toerentallen blijven schommelen.
de regelklep voor de luchtcirculatie achter dashboard blijft draaien en stopt niet is volgens mij ook een storing.
het motorelectronica verklikkerlampje brandt bij volgas.
dynamo is denk ik de boosdoener maar weet niet zeker.
14 jaar
Ik heb vandaag een andere accu uitgeprobeert zoals je zei maar het probleem bleef bestaan.
Hij starte zelfs nog moeilijker en viel vaker uit dan bij de eerste accu.
ik heb gemerkt dat waneer ik aan het stuur een draai geef dan verzwakt het licht van de boardcomputer en de aanjager doet ook vreemd want waneer ik deze aanzet gaat de verlichting soms uit en aan van de anjager knop zelf.
even alle electronische problemen op een rij.
1 richtingaangeven dashboard licht knippert heel kleinbeetje mee.
2 draaien stuur is boardcomputerlicht beetje verzwakken
3 motor valt uit bij terugschakelen naar vrij of op koppeling drukken
4 toenrentallen schommelen tussen de 1 en 0
5 heel af en toe gaat elfs de kilometer teller in stilstand omhoog springen vooral tijdens richting aangeven.
6 hoe meer electronica aan staat hoe sneller de motor uit valt
7 volgas geven is electronicamotorverklikker licht aangaan en stopt bij normaal gasgeven
8 circulatie klep achterdashboard blijft draaien totdat contact uitgaat.
ik heb een schroefje gedraaid tussen de gaskabel metalen gevalletje zodat de motor op 1200 toerenblijft draaien na koppelingindrukken of stationair.
Help !
14 jaar
schommelende toeren heb ik vandaag kunnen fixen door gasklephuis te reinigen met een tandenborstel en spiritus.
gasklephuis was zwart en is nu schoon.
motor draait nu soepel en mooi.
nu alleen nog de electrische problemen !
14 jaar
Beste mensen,
hoe kan ik deze auto uitlezen dmv paperclip methode ?
14 jaar
ik heb de auto net uitgelezen volgens paperclip methode en kwam het volgende uit:
p0120 p1405 p0403
ik heb wel gasklephuis gedeeltelijk schoongemaakt ik heb deze zegmaar niet losgehaald maar vanaf de klep met een tandenborstel geveegd.
14 jaar
????????????????????????????
14 jaar
gewoon even langs de garage om hem echt uit te laten lezen
met de tech weet je zeker wat het is
kun je altijd nog een paperclip om de rekening doen
14 jaar
[quote=opelastra18][quote=Willem12089]Okeej, meet dan eerst maar eens de laadspanning, kan veel te hoog zijn...
willem[/quote]
ik heb daar geen apparatuur voor maar ik heb de + en - losgehaald en motor laten draaien en het is er nog steeds de toerentallen blijven schommelen.
de regelklep voor de luchtcirculatie achter dashboard blijft draaien en stopt niet is volgens mij ook een storing.
het motorelectronica verklikkerlampje brandt bij volgas.
dynamo is denk ik de boosdoener maar weet niet zeker.[/quote]
waar ben je nu mee bezig? dat is toch geendoen zo je kunt enorme schade toebrengen aan de electronica, hopelijk is dat niet geschied
succes ermee jan
zover ik weet is je auto laten draaien zonder accu geen probleem ! maar ja ik doe men best om het zelf allemaal te doen.
tot conclusie:
auto rijdt goed en bij volgas brandt het lampje niet meer. auto valt ook niet meer uit en toerentallen blijfen niet schommelen.
(dit allemaal na schoonmaak van gasklephuis)
ik blijf wel de foutcodes krijgen over de egr en gasklephuis maar deze moeten denk ik gewoon gereset worden.
alleen electronica doet nu raar.
14 jaar
@opelastra18;
Werkt goed zeg, die methode van jou...knoeier...
Nooit een auto laten lopen zonder accu, dit kost je een dynamo.
En dat de electronica nu raar doet, vind ik helemaal niet raar...
Ludolf.
14 jaar
@Ludolf
Bron ?? electronica deed al raar sinds de aankoop al.
ik krijg geen foutcodes meer want motor draait nu goed en egr klep is in orde.
ecu moest gewoon eve een reset krijgen.
14 jaar
Brand het lampje tijdens rijden: storing aanwezig.
Uitlezen met paperclip is een prima methode..
Willem
[quote=Willem12089]Brand het lampje tijdens rijden: storing aanwezig.
Uitlezen met paperclip is een prima methode..
Willem[/quote]
hey willem zit jij niet toevallig ook op opel forum ??
ik krijg geen storingen meer van het blok.
ik krijg nu aalleen lichten die verzwakken tijdens een draai aan de stuur of knipperlicht geven.
en een aanjager motor of de circulatieklep die steeds blijft draaien.
mischien zou daar wel het probleem in zitten.
14 jaar
JA zit ook op het Opel-Forum. (Wim-V6)
denk toch Slechte massa
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar