👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste mensen, ik rij sinds september een Omega 2.2 automaat, bj. 2000 op g3. Auto heeft inmiddels 86.000 echte km's gereden. Het volgende probleem is dat de auto soms niet wil schakelen namelijk van de 2de naar de 3de versnelling.
Op het moment dat het moet gaan schakelen van 2>3de versnelling valt het bak in een vrije versnelling. Ik heb dan even geen aandrijving meer. Dit gebeurt meestal wanneer ik rustig rij (in de bouwdekom 30/40 km/uur).Toerental +/- 1700-2000. Om verder te kunnen rijden laat ik de auto uitrollen tot lagere snelheid zodat de bak in de 2de versnelling terugvalt. Zo rijd ik dan verder.In het begin drukte ik de gaspedaal in (forceren) om aandrijving te kunnen krijgen maar kreeg een waarschuwings lampje te zien op dashboard. Om het lampje te resetten deed ik de auto uitzetten. En weer starten.
Ook verschijnen andere problemen bij dit euvel zoals temperatuurmeter op maximaal en de startmotor (nieuw)dat niet wil draaien.
In het begin steeg de temperatuurmeter naar de maximum. Motor werd uitgezet en gelijk weer de sleutel teruggedraaid om te starten. Temperatuurmeter is teruggezakt naar normale temperatuur. Dit alles binnen 15 seconden.
Conclusie: Automaatbak dat niet wil schakelen van 2 naar 3de versnelling tegelijkertijd gaat de temperatuurmeter op maximaal. En na het uitzetten van de motor wil de startmotor niet meer draaien.
Ondertussen is de transmissie en zeef en bijbehorende services al een keer uitgvoerd. Heeft iemand een idee?????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb af en toe het zelfde, als ik zelf schakel tussen twee en drie.
Dan zet ik hem even in zijn neutraal en weer terug in zijn drive en dan gaat hij weer!!
nogmaals af en toe, maar weet niet wat het is!!
grt
Heb dat eens met ecceleratie gehad dat de bak in zijn vrij sprong. Na heeeeel veel zoeken bleek het uiteindelijk in de zwaarte ( dikte ) van de kabel van die naar de computer gaat zat. Het kan natuurlijk ook in de stekker etc zitten maar het had te maken met een kortstondig signaalverlies.
Grtz,
Archy
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar