oh ja nog vergeten bij vorige vraag, wat is het nut van een b-draad(zoals ik hier nog al eens lees) en hoe sluit je hem aan?
nogmaals dank
John
ps, gaat dus over dynamoprobleem combo 1,7 d 1998(isuzu)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
b-draat gaat als ik het goed heb gelijk daar naar het accu lampje.
gr tijne
ps: hang me er niet aan op
De dikke draad die vanaf de dynamo naar de accu gaat(dus de laadstroomdraad) is de B+.Hierdoor gaat dus veel stroom( ong. 70 A)Een dynamo werkt pas als hij eerst eenmaal een voorbekrachtiging heeft gehad.Dit is een relatief laag stroompje wat via het contactslot en je dynamolampje bij de dynamo komt,dit noemen we de D+.
dank jullie wel voor de reactie, maar ik lees iets over een extra d draad(of b draad) wat zou het doel daarvan zijn?
m.vr.gr.John
19 jaar
Bij een combo zit er een extra aansluiting,deze is voor de toerenteller.Het toerental wordt dus uit de dynamorimpel gehaald. Vandaar dat als de snaar slipt ook je toerenteller wegvalt.
die extra aansluiting op een dynamo van een combo is de W-draad.
19 jaar
ja, maar wat is het nut om zo een evt extra draad te trekken???
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar