close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Backfire op één cilinder

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z20LER

Tijdens mijn laatste rit van vakantie naar huis had ik last van een hikkende motor als je wat extra gas gas gaf.
Op een gegeven moment in frankrijk was het zo erg dat ook het motormanagement lampje ging branden.
Het lampje bleef branden en er was weinig gang meer in de auto te krijgen, alsof tie op 3 poten liep.
Ik ben toen gestopt, contact af, en weer gestart, het lampje bleef nu uit en de auto reed weer normaal.

Ik heb bij een universeel garage laten uitlezen maar de fout code was schijnbaar al weg of was er nooit geweest( handig hoor)
Het enige was ze zagen is veel backfire storingen op cilinder één.

Nu is mijn vraag wat is hier nu aan de hand? de garage zei dat zeer waarschijnlijk een injector niet meer helemaal jofel is.

Graag jullie deskundig advies!

Geplaatst door

kees janse6227 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien een defecte bobine brug.
Jos

CorsaC 0
badge

15 jaar

Met uitlezen zie je geen backfire maar misfires.
Kan een injector zijn maar ook een bobine.
Gezien het feit dat het daarna weer goed was denk ik dat het in de bedrading zit.

oldford 0
badge

15 jaar

Ja, inderdaad een misfire....

Wat is nu wijsheid: de bobinestrook vervangen of de injector?

Bedankt voor het meedenken!

Meten is weten. Ik zou beginnen met de bedrading door te meten en de stekkers.
Als een bobine of injector defect is (al dan niet onder invloed van temperatuur) dan repareren ze zichzelf niet als je het contact uit zet en weer start.

Toen de storing optrad brandde het lampje continue of knipperde het?

oldford 0
badge

15 jaar

Het lampje brande toen continue.

Wat houd het verschil dan in?

Bij knipperen kan de ecu een cylinder uitschakelen door de injector niet meer te sturen.
Bij continue branden doet ie dat nog niet. Had kunnen helpen bij het opsporen van de storing.

oldford 0
badge

15 jaar

waarom niet eerst nieuwe pitjes geprobeerd ??
die kosten je de kop niet
mvg willem2

kleijn 0

15 jaar

Bedankt voor de tips.

Ik heb vandaag nog een behoorlijke rit gemaakt en het volgende is me opgevallen.

Zolang je maar rustig met het gaspedaal omgaat treden er geen hikken op.
Zelfs snelheiden van rond de 160km is geen probleem en loopt de motor rustig.

Echter wanneer je opeens veel gas geeft krijg je een soort 'stilvallen' van de motor.

Ik kan me nu ook herrinneren dat het eigenlijk al langer is maar voorheen gebeurde het maar zo nu en dan, nu is het altijd zo bij opeens veel gas geven.

Misschien dat bovenstaande nog meer zaken uitsluit?

maak je das klep kamer schoon en hij loopt als een zonnetje

williamhabets 0

15 jaar

Williamhabets: bedankt voor de tip, maar waarom ben je hier zo zeker van?

heb ik ook gehad de vacuum inlaat van je gas klepkamerkan verstopt zijn tevens kan het geen kwaad hier zit ook je stappenmotor op maak je deze ook meteen schoon het kunnen namelijk een aantal problemen samen zijn

williamhabets 0

15 jaar

Mensen: het probleem is opgelost!

De motor loopt weer als een zonnetje bij veel gas geven.
De oorzaak van het probleem was(waren) de bougie(s).
De elektrode afstand was er groot geworden vanwege slijtage denk ik en mogelijk bij veel turbo druk niet meer instaat een vonk te genereren.
Het was dus nog niet zo'n slecht idee van Willem, bedankt.
De gasklep kamer heb ik ook open gehad maar die was nauwelijks vervuild.

Allemaar hartelijk dank voor het meedenken maar ook vooral werkelijk reageren!

Oja verder is ook tijdens de vakantie de airco er mee gestop, na onderzoek is de elektromagnetische spoel van de compressor defect.
Bij de dealer is dit euvel bekend, komt veel vuldig voor > jammer Opel!

[quote=kees janse6227]Mensen: het probleem is opgelost!

De motor loopt weer als een zonnetje bij veel gas geven.
De oorzaak van het probleem was(waren) de bougie(s).
De elektrode afstand was er groot geworden vanwege slijtage denk ik en mogelijk bij veel turbo druk niet meer instaat een vonk te genereren.
Het was dus nog niet zo'n slecht idee van Willem, bedankt.
De gasklep kamer heb ik ook open gehad maar die was nauwelijks vervuild.

Allemaar hartelijk dank voor het meedenken maar ook vooral werkelijk reageren!

Oja verder is ook tijdens de vakantie de airco er mee gestop, na onderzoek is de elektromagnetische spoel van de compressor defect.
Bij de dealer is dit euvel bekend, komt veel vuldig voor > jammer Opel![/quote]
zie oplossing 8

kleijn 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.