Het volgende probleem doet zich voor bij een astra station 1,6 uit 1995;
Als je het contact aan zet gaat de tankmeter naar maximaal (vol). Vervolgens kan je de hele dag rijden maar de meter zakt niet.
Kan dit kortsluiting zijn (signaaldraad tegen massa)?
Kan de vlotter vast zitten?
Waar zit de vlotter, aan de voorkant (6 boutjes) of aan de zijkant (montage onbekend).
Daniël
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Daniel
Uit wat jij nu zegt kun je niet beoordelen of hij wel of niet zakt,allereerst,hoeveel km rij je dan op die dag als je hem vol getankt hebt ??
Mijn dieseltje die ik erbij hebt,zakt pas na een km of 275
De vlotter zit in de tank trouwens.
Rij eens een km of 200 ermee,dan zou hij wel gezakt moeten zijn.
Gr Stefan
Ik kan wel beoordelen of hij wel of niet zakt, in het verleden zakte deze nl wel na 300km, nu niet meer. Normaalgesproken moest er na 600km al worden getaknt.
Dat de vlotter in de tank zit weet ik, ik wil alleen graag weten of deze aan de voorkant of zijkant zit.
Gr
Daniël
15 jaar
Schuur het massa kontact aan de voorzijde van de tank even blank onder de auto hier zit de vlotter ook en probeer het even weer.
Report by Daniël1918
Ik weet dat de vlotter in de tank zit, ik weet alleen niet aan welke kant (zie vraag).
Ook weet ik dat je eerst voldoende km moet maken voordat de meter zakt. Km zijn er wel maar de naald zakt niet (ook niet na 600km, normaalgesproken moest er na 600 km al worden getaknt).
Post verplaatst door moderator. Deze was op de rapportage-afdeling gepost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar