auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel ASTRA-G-CC: Beetje trillend in 1 en 2 en valt uit onder het rijden!!

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: X20XEV, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Beste,

Ik heb al een aantal forums afgegaan en 3 verschillende garages verder.
Zelfs bij de opel garage weten ze niet wat dit is heb al een hoop geld erin gestoken en wil nu toch graag en oplossing vandaar dat ik u even vraag om u hulp.

De volgende problemen zijn:

Op en dag ging ik touren met en vriend naar keulen met de auto waarna die opeens midde op en kruispunt afsloeg,.
Daarna gedacht dat de auto mischien te warm was geworden dus netjes half uurtje gewacht opnieuw gestart en hij liep weer.
Ook meteen de verwarming vol open gedraaid en laten blazen zodat de motor koel bleef en ik naar huis kon rijden.
Helaas geen effect gehad problem bleef terug komen op de autobaan.
Waarna ik dus op de duitse autobaan stil stond toen maar anwb gebeld die naar duitse anwb gebeld die me weg gesleept.

(moet er wel even bij vermelden het was een weg zonder maximum snelheid en ik dacht ik rij eens 180 km p uur met de auto om te kijken hoe die het deed half uur daarna dus aangekomen in keulen en toen begonnen de problemen.)

Op dit moment heb ik last van met koude motor dat de motor trilt en niet echt lekker vooruitgaat .
Wanneer die warm is gelopen +- 10 minute rijden rijd de auto super alleen bij optrekken 1-2 heeft die wel eens wat probleempjes met inhouden
Verder wanneer die goed warm is stop die er gewoon ineens mee en is daarna niet meer aan te krijgen op het begin moes ik +- 5 minute wachte en hij deed het weer.
Gister bij de mac donalds in de mac drive gebeurd gelukkig met en vriend erbij die me de drive heeft door geduwd daarna zelfs 2 uur zeker moeten wachten voordat de auto aan ging.
uiteindelijk ging die weer aan ben ik naar de opel garage gegaan om diagnose te laten stellen na +- 70 euro lichter te zijn wisten ze het nog steeds niet ze gooide het op de krukkenas sensor terwijl die eergister splinternieuw is vervangen!!
Daarna zeide ze ja via de computer zagen we dat heb ik gevraagd mag ik dat blaadje dan eens zien waar dat opstaat en zeiden ze dat is *Interne informative die Mogen wij niet vrijgeven*'
Dit vond ik de grootste onzin ooit ben nu meer dan 1000 euro lichter aan reparaties van een auto van aanschaf 2000 euro

Verder bij de anwb laten uitlezen en Eigen garage gaf 4 foutcodes aan allemaal ivm de injectie.
Nu zei zowel de anwb als de garage waar ik altijd heen ga dat het niet kan dat 4 injectoren tegelijk kapot gaan.


Verder nog en beetje informative mischien helpt dat ook nog:

Wanneer ik rij en de auto uitvalt brand het motor lampje en krijg hem dus tijdelijk niet gestart heb dit voornamelijk in de lage toeren.
Ook dus met optrekken moet ik gemiddeld tot de 3000 toeren zeker optrekken wilt de auto en beetje lekker lopen.
Ik heb ook bougies gecontroleerd maar ware mooi droog bovenop dus dat kan het ook niet zijn?
Verder voornamelijk in de 1 met optrekken dat het lijkt dat het eerste stuk van het pedal geen nut heeft moet redelijk veel gast geven wilt de motor gaan lopen en dat de toeren omhoog gaan.

Al met al en heel leuk probleem ik hoop nog enigzins wat tips van jullie kunnen te krijgen.

Sorry als het niet zo netjes geschreven is ben momenteel op het werk en ben ten einde raad en wil graag de auto gemaakt hebben!!

Geplaatst door

Anthonyzelissen (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mocht de auto nog eens uitvallen maak ik meteen ook een filmpje en post ik die hier er nog bij!
Mochten er nog meer vragen zijn hoor ik het graag.

Mvg Anthony zelissen

Alle 4 injectoren tegelijk elektrisch defect zou wel heel zeldzaam zijn, ja.
Maar het wegvallen van de voeding naar die injectoren komt regelmatig voor bij alle merken.
Kan een slecht contact zijn of een zekering die niet goed vast zit.

Het 5 minuten moeten wachten na het uitvallen van de motor wijst op een onderdeel dat warm niet goed meer functioneerd.
Meestal is dat de krukaspositie sensor, maar ik zou hier pal na het uitvallen eerst eens meten of er wel 12 volt bij de injectoren aan komt.

Weet je toevallig de nummers van die foutcodes nog?

oldford 0
badge

8 jaar

Bedank voor de reactive oldford.

Helaas nee weet de foutcodes niet precies meer en de opel garage beweert er geen foutcodes meer in te zien maar hebben hem wel gereset?

Eerlijk gezegd denk ik dat ze me en beetje bezeiken bij de opel garage ben zelf en jonge bestuurder kunnen ze natuurlijk snel wat wijs maken :(

Het liefst zou ik iemand van dit forum ofso naar me auto willen laten kijken tegen betaling natuurlijk maar dat ik eens en eerlijk advies en goeie diagnose krijg zou wel fijn zijn.

:D

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.