Hoi ik heb een aantal problemen met mijn opel tigra.
Als ik de auto wil starten gaat ie heel slecht aan.
En dan loopt ie even en dan slaat ie meteen weer af.
Hij loopt dan ook niet goed stagionair.
Als je de auto eenmaal aan de praat hebt en je rijdt continu 50 km per uur of 120 a 130 km per uur
Merk je echt dat de moter inhoudt. je voelt um echt inhouden.
Auto blijft niet fatsoendelijk stagionair lopen pruttelt als ie aan is
En het brandstof verbruik vind ik ook abnormaal veel ik haal niet eens 315 km met een volle tank.
Zou het aan de sport filter liggen die ik als luchtfilter heb?
Zou iemand mij kunnen helpen
Mail me de oplossingen van jullie a.u.b
mister-outblast16@hotmail.com
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Plaats eens het orgineel luchtfilter terug (schoon) en vervang eens de koelvloeistoftemp.sensor.
Open luchtfilter is meestal geen verbetering. Maakt een hoop herrie, maar het vermogen is minder vanwege aanzuigen warme lucht.
Laat de auto uitlezen en de sensor waardes controleren. Met name koelvloeistof temperatuur en lambda-signaal.
[quote=mister-ukkie]Hoi ik heb een aantal problemen met mijn opel tigra.
En het brandstof verbruik vind ik ook abnormaal veel ik haal niet eens 315 km per uur met een volle tank.[/quote]
Ik denk dat Barrichello ook niet aan 315 km per uur komt!
Inderdaad laten uitlezen. Zelf kun je de bougies visueel controleren. Zijn ze alle 4 gelijk?
S6
Ralf
Wanneer start hij slecht ? bij koude of warme motor ?
Het slecht lopen zal niet aan je open filter liggen,ik bedoel,hij hoort er wel gewoon stationair mee te blijven lopen,ook het afslaan en inhouden mag daar niet door komen..wel is het zo dat het vermogen er niet beter op word,enkel het geluid waar sommige een kick van krijgen..
Gr Stefan
15 jaar
Ralf, Afgelopen weekend liep de auto van Barichello en de rest ruim over de 330km/uur, sommige zelfs 342km/uur.
Afhankelijk van de baan haalt een F1 dat wel.
Maar ik snap de opmerking wel, goed gezien.
Nee sorry 315 km met een volle tank moest het zijn
15 jaar
[quote=stefan84]Wanneer start hij slecht ? bij koude of warme motor ?
Het slecht lopen zal niet aan je open filter liggen,ik bedoel,hij hoort er wel gewoon stationair mee te blijven lopen,ook het afslaan en inhouden mag daar niet door komen..wel is het zo dat het vermogen er niet beter op word,enkel het geluid waar sommige een kick van krijgen..
Gr Stefan[/quote]
De auto start slecht bij koude stand.
15 jaar
Blijft je egr niet open staan?
Jos
waar kan ik kijken waar de egr zit?
15 jaar
Als het goed is kan je hem zelf uitlezen via paperclip methode,
je egr zit aan de achterkant van de motor op je inlaatspruitstuk, is een ronde zwarte bus met een stekker op de bovenkant,
Als je vanachter kijkt zie je hem net zitten naast je gasklephuis.
Brand er een motorstorings lampje ???,
15 jaar
nee er brand geen lampje voor moterstoring
15 jaar
Wat voor 1.6 16v motor licht erin ?? Kan je als het goed is op je kenteken deel 1 zien bv x16xel of x16xe ??
15 jaar
Tigra is X16XE.
Deze motoren zijn wat betreft Electrisch en Sensoren Exact gelijk.
Grootste verschil tussen de X16XEL en X16XE is de cilinderkop..
qua storing oplossen maakt het ook geen verschil dus.
Ik heb het vermoeden dat inderdaad de EGR dit probleem geeft.
Komt wel errug vaak voor bij deze motoren.
willem
[quote=AstraVinnie]Wat voor 1.6 16v motor licht erin ?? Kan je als het goed is op je kenteken deel 1 zien bv x16xel of x16xe ??[/quote]
Mijn tigra heeft als moter x16xe
15 jaar
[quote=Ralf_Jensen][quote=mister-ukkie]Hoi ik heb een aantal problemen met mijn opel tigra.
En het brandstof verbruik vind ik ook abnormaal veel ik haal niet eens 315 km per uur met een volle tank.[/quote]
Ik denk dat Barrichello ook niet aan 315 km per uur komt!
Inderdaad laten uitlezen. Zelf kun je de bougies visueel controleren. Zijn ze alle 4 gelijk?
S6
Ralf[/quote]
De bougies zien er alle 4 nog goed uit
15 jaar
Zou idd even de egr controleren,komt heel veel voor bij deze motoren, wat ook veel voorkomt is de koelvloeistof sensor,is een blauwe sensor met een stekker met 2 draden erop,(die is als het goed is ook blauw)
15 jaar
De kvs sensor heb ik rood omcirkelt
Foto is van corsa b maar die heeft de zelfde motor.
15 jaar
De Egr waar zit die ongeveer bij een opel tigra?
Ik heb bij de koelvloeistof reservoir gekeken bij de inlaatspruitstuk gekeken
Kan um nergens vinden
wie kan me het uitleggen?
15 jaar
Als ik de egr schoon gemaakt heb is de benzine verbruik dan ook weg?
en het stotteren en inhouden?
15 jaar
Zou eerst even de koelvloeistof sensor vervangen,is wat simpeler kost ook een stukje minder als een egr, heb je dan nog geen verschil dan egr,
dan moeten de problemen weg zijn,. ook je verbruik.
15 jaar
Oke de koelvloeistof sensor waar zit die ongeveer?
15 jaar
De eerste foto die je hier ziet helemaal van boven (van de corsa b) daar is ie omcirkelt,
Blauwe sensor links voor op je kop bij de koelslang die naar je radiateur loopt..(dat rare varkens staartje)
15 jaar
Probleem opgelost
13 jaar
waarmee dan? Door die koelvloeistoftemperatuur sensor ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar