Opel Vectra: Benzinepomp

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8

Mijn oude vectra wil niet starten, mijn vraag: moet je de benzinepomp horen lopen als je het contact aanzet maar niet doorstart?

Heb erg veel problemen met de isolatie van mijn bedrading deze brokkelt af en de draden zijn op sommige stukken helemaal bloot met sluiting tot gevolg, is dit een bekend probleem?

Wagen rijdt op LPG maar start op benzine, bij het omdraaien van de contactsleutel hoor je eerst achter iets klikken dan voor onder het dashbord vervolgens lijkt het alsof de auto wil starten maar er gebeurt niets.

Heb wat draden bij een relais ingetapt omdat er daar sluiting was, daarna reed de wagen weer. Heb de draden opnieuw wat beter getaped en nu start hij niet meer, heeft er iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik hoor geen benzine pomp lopen als ik het contact aanzet. Pomp is ook al eens vernieuwd heb al erg lang electrische problemen maar kan geen eenduidige oorzaak vinden er is al van alles vernieuwd dan ging het steeds enkele weken goed en dan was het weer problemen.

Ben 47

Geplaatst door Ben 47 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

ja als je het contact aan zet moet je de pomp enige sec horen draaien, maar start hij niet of slaat hij niet aan (duidelijk verschil voor ons)

Ben 47 (0), 12 jaar geleden

De pomp maakt geen geluid en het lijkt alsof hij wil starten maar dat is maar eenmalig, als je het nog eens probeert dan is er geen reactie.
Als je de wagen vervolgens een periode laat staan dan kun je het weer proberen weer eenmalig en dat is het.

Als je met een schroevedraaier op de pomp luistert dan hoor je niets.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

meet of je spanning krijgt op de pomp, zoja geef er eens een klap op, of sla met een rubberhamer tegen onderzijde tank

Ben 47 (0), 12 jaar geleden

Ik heb gemeten aan de chauffeurskant op de eerste pool van de 4 polige stekker 4,5 volt op de 4e pool dus de laatste draad 12volt.
Een paar tikken er op gegeven maar dit geeft geen reactie,pomp blijft helemaal stil. Benzinemeter reageert wel gewoon.

Ik weet niet of het van belang is maar de wagen rijdt op gas g3 maar start op benzine.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

nee dat maakt niet uit de pomp moet draaien enige sec na contact aan, daarna schakelt relai uit

Ben 47 (0), 12 jaar geleden

Is het mogelijk om de benzinepomp te proberen door deze rechtstreeks onder stroom te zetten met een losse accu?
Zo ja, welke van de 4 polen moet ik dan aansluiten?

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Er zijn 2 dikke draden en 2 dunne. De laatste zijn van de meter. Volgens mij zijn er nog een rode en een bruine. Even een paperclip langs de rode steken in de stekker en spanning aan tikken. Pompjes staan na verloop van tijd vast . Als de
tank minder dan halfvol is haal je de pomp incl. drijver er zo uit .Tik de ring met stomp voorwerp en eenhamertje los en na controle alles met wat vet ingesmeerd weer vast . Let op met vuur en met hete lampen. Succes.

kleijn (0), 12 jaar geleden

relais in orde ?

waarom geen nieuw draad getrokken oude er uit

Ben 47 (0), 12 jaar geleden

Nog een vraag over de benzinepomp: ik heb gemeten de dikke draden, op de rood/blauwe draad 4,5 volt en op de bruine 0. De dunne draden, op de bruin/witte draad 0 en op de blauw/zwarte draad 12 volt. Is de 4,5 volt die ik gemeten heb niet te laag om de benzinepomp op te laten werken, moet dit geen 12 volt zijn? Zo ja, kan het dan aan het relais liggen? Zit het bewuste relais in de relaiskast onder de motorkap die ter hoogte van het stuur ligt? Welke van de relais zou dan de boosdoener kunnen zijn?

kleijn (0), 12 jaar geleden

paars of violet kleur relais zit onder de motorkap

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.