Sinds enkele maanden heeft mijn Astra in de lage versnelling (2e en 3e) last van een stotterende motor. Dit probleem treedt hoofdzakelijk op bij regenachtig weer. Gas geven heeft op zo'n moment geen zin, omdat de motor dan inhoudt.
Geregeld heb ik stilgestaan op drukke kruispunten, omdat het probleem zich dan weer voordeed. Na uitlezing bij de Opel dealer in Stadskanaal gaf men aan dat het motorstuurapparaat de bron van ellende was, dus maar vervangen. Na circa 4000 kilometer weer dezelfde problemen en op advies van de garage de onsteking maar vervangen. Inmiddels zo'n EUR 650,00 lichter en het probleem is gebleven.
Afgelopen maandag gaf de dealer aan dat de motor valse lucht aan trok. De storingscode was 35 en de dealer deed helemaal niets.
Heeft iemand (Opeltje) een idee wat de werkelijke oorzaak van dit stotterende probleem kan zijn?
Voordat ik nog meer geld moet gaan uitgeven aan onderdelen die het probleem helemaal niet oplossen...:-(
Bert Koning
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als het alleen bij vochtig wer is lijkt het mij op bougiekabels, verdelerkap. overigens code 35 betekend vaak valse lucht.....inlaatpakking ed.
,
dit is reeds begin dit jaar vervangen.
Wij hebben begin dit jaar in Assen een enorme brand gehad, waarbij de rook over onze wijk trok en de auto volledig onder het roet zat. Sinds die tijd heeft de auto eigenlijk voornoemde klachten. Kan het hiermee te maken hebben?
21 jaar
ik zal zo een twee niet weten wat dat er mee te maken zou kunnen hebben. ga het eens proberen bij de dealer
Overigens had ik vanmiddag weer problemen met de auto toen ik in Roden was; aangezien ik erg dicht bij Opel was heb ik de auto daar maar naar toe gereden en laten uitlezen; wederom een code 35 (pakking inlaatstuk is vervangen) en de Multec uitleesapparatuur gaf aan dat de fase op 0 stond, terwijl deze op 14 moest staan. Zegt dit laatste jou iets?
21 jaar
jawel, als de fase o nul staat staat de stappenmotor dicht. dit moet niet zo zijn. als fase 0 is moet de motor afslaan bij stationair draien. dit doet hij dus niet, dus lekt er ergens valse lucht. meestal komt dit door inlaatspruitstuk pakking,multec injectiehuis pakking, defecte lfr. overigens hoop ik dat het opgelost wordt .
21 jaar
probleem lijkt nu opgelost. vermoedelijk was onstekings module de boosdoener.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar