close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel c2.0XE: na motorwissel niet meer lopen

Bouwjaar: 1991

Ik heb een astra GSI 16v met TC, de motor die er in zat liep met een gat in de zuiger, zo gekocht. wel tik en lopen. Nu had ik nog een calibra 16v blok welke ik zelf in elkaar gebouwd heb en al zeker 10.000km mee gereden had in een kadett nog liggen. deze was draaiend gedemonteerd.



Oke, tot daar twee draaiende blokken. Nu de astra motor er uit, kadett(calibra 1991) blok er weer in, astra had ander inlaat en uitlaatspruitstuk deze gewisseld. (bij astra zit er nog motor met extra klep onder gasklep). bedrading ook omgewisseld ook anders dan bij kadett(calibra).



PROBLEEM: Als ik hem nu start draaid hij echt heel even een drie vier ploffen en uit, aangesleept ook niets, alleen uitlaat tussen kat en middendemper roodgloeiend!en met uit en aanzetten contact tijden slepen even paar plofjes



ONDERNOMEN ACTIES: uitlezen foutcode: 12 is goed geen storing, injectorrail gewisseld, luchtmassameter gewisseld, temperatuursensor gewisseld, distributie tijdstip gecontroleerd, verdeelkap met rotor en huis gewisseld, bougies gewisseld, bobine gewisseld, uitlaat losgenomen.



OPMERKINGEN: De vonk blijft zwak maar moet goed genoeg zijn, er is als ik het contact aan zet een bijgeluid bij gekomen, dit komt van de motor van de extra luchtklep welke altijd open staat en bij een kadett 16v er niet zit.



Ps: met kadett 16v computer op astra boom, zelfde euvel. wel ander nummer.



wat kan het zijn, het enige wat met de auto gebeurd is dat hij redelijk stijl heeft achterover gehangen met de motorwissel mbv een vorkheftruck onder de voorkant.


Geplaatst door

cneetje (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je uitlaat roodgloeiend is kan hij zijn druk niet kwijt(teveel tegendruk), is de uitlaat met de heftruck niet ingedeukt, ik zou eerst proberen zonder uitlaat de auto te starten dus loshalen bij spruitstuk, als dit niet werkt verder zoeken

arne650 0
badge

21 jaar

Lijkt me alsof de ontsteking niet goed is. Roodgloeiende uitlaat komt volgens mij van aldaar verbrandende benzine (reden waarom je voorzichtig moet zijn met langdurig aanslepen van kat-auto). Geloof niet dat de uitlaat alleen door gasdruk zo heet wordt.



Thijs11395 0
badge

21 jaar

toch gloeit de uitlaat wel degelijk op als hij zijn gassen niet kwijt kan. als de achterdemper bv dicht zit staat de boel er roodgloeiend onder!








groeten opeltje


Opeltje 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.