Opel Atsra station Club 2.0 dtl: binnenverlichting blijft branden + contactslot blijft piepen

Bouwjaar: 1998

Mijn binnenverlichting blijft ineens branden en als de sleutel nog in het contactslot zit blijft hij piepen. Volgens Opeldealer 95% kans dat de multitimer stuk is. Vervanging kost €250,-. Waar zit de multitimer, wat kost deze en kun je die zelf repareren? Weet iemand misschien nog een andere oorzaak. Deurkontakt e.d. is al gecheckd.

ajam.de.man

Geplaatst door ajam.de.man (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

vertel eerst een iets over de auto. type bouwjaar enz....daar wordt het iets makelijker van. overigens heb je er zelf een radio ingebouwd?? demonteer de radio eens icl de bedrading. als je de radio verkeerd aansluit krijg je ook dit soort ongein. en het portierschakelaartje lv kan ook de boosdoener zijn. overigens zit de multitimer in de zekeringkast ingebouwd. het uitbouwen is een leuk klusje. (cassette die in de zekeringsbak zit geschoven)



ajam.de.man (0), 21 jaar geleden


Zoals je kunt lezen staat er: 1998, dit is de bouwjaar. Het betreft een Atsra station Club 2.0 DTI (op keteken staat DTL). Deurcontact is al nagekeken en de radio heb ik in laten bouwen door de autohandelaar waar ik de auto heb gekocht en ik rij al een jaar probleemloos rond. Weet je wat die multitimer kost en of ik die zelf kan vervangen (dus zonder speciaal gereedschap)?

ajam.de.man (0), 21 jaar geleden


Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

ik weet niet exact wat een multitimer kost maar ik denk dat je moet rekenen op ongeveer 200 euro. het vervangen kun je zelf doen maar is wel een lastig klusje. het moet zo en niet anders.

hij zit in de zekerigbak lv in de auto geschoven als cassette. om hem te demonteren moet de grote stekker rechts in de zekeringbak gedemonteerd worden en alle relais er uit gehaald worden. dan moet het groene lipje gedemonteerd worden en kun je de cassete er uit schuiven (naar rechts).



Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

is het probleem al opgelost?



ajam.de.man (0), 21 jaar geleden

Nog niet. De auto moet binnekort een beurt hebben en gekeurd worden. Ik wil de reparatie dan combineren. Weet jij waar je evt. een multitimer kunt bestellen of hoe ik aan een tweedehandse kan komen?

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

je garage kan ev een op de onderlijn zetten. een andere optie is de sloop afbellen voor een multitimer. als laatste kun je natuurlijk gewoon een bij de dealer bestellen.



Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden





Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.