Goedenavond allen,
Ik heb werkelijk een bizar verhaal over het starten van mijn geliefde Vivaro;
Zo nu en dan, waarschijnlijk geheel willekeurig, start mijn Vivaro niet!
Hieronder alle facts;
Wanneer het probleem optreedt gloeien de gloeibouchies netjes voor, zodra het lampje uitgaat start ik, de startmotor gaat goed rond, alleen de motor slaat niet aan. Enkel door remmenreiniger/deo in te spuiten slaat de motor aan.
De gloeibouchies kunnen het eigenlijk niet zijn, want na een vrieskoude nacht start ie en slaat ie in een keer aan.
De startproblemen doen zich voornamelijk voor na een stukje van 10km te hebben gereden en dan na een halve dag stilstand.
We hebben ook gekeken naar of het aan de brandstofpomp/-leiding kon liggen, echter wanneer we de toevoer loshalen en het contact aanzetten komt de diesel in een mooie gladde stromen uit de leiding. Geen gestotter door lucht oid.
Gevoelsmatig lag het aan de gloeibouchies, echter bij het uitlezen van de wagen blijken er geen storingen in zijn geheel te zijn.
De accu is goed. De brandstofpomp waarschijnlijk ook. De gloeibouchies ook...
Ik weet het niet meer :(
Iemand ideeën, tips of ervaringen???
Bij voorbaat dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op het moment dat hij dus niet aanslaat krijgt hij geen brandstof als ik het verhaal goed lees ?
Is er al eens brandstofdruk gemeten als de storing er in zit ?
Hallo Kaleido,
Nee, dat is het probleem niet, als hij niet start, en we halen de dieseltoevoer op het blok eraf komt er diesel uitstromen. Dus aan de brandstoftoevoer ligt het niet.
Hij is vanmiddag na wederom een start op remmenreiniger gelijk uitgelezen, en er waren geen storingen te vinden.
8 jaar
Er zitten 2 pompen op deze motor volgens mij , als ik het mis heb sorry , een lagedrukpomp in de tank en een hogedrukpomp op de motor , wat jij controleerd is de lagedrukpomp in de tank .
De hogedrukpomp sijpelt echt niet , daar komt een paar honderd bar uit.
Deze zorgt voor de inspuiting , als deze te weinig druk levert slaat hij ook niet aan.
Er zit een overdrukklep/ventiel op , deze kan niet helemaal goed functioneren , of de pomp zelf begint de geest te geven.
Er zit ook nog een stukje electronika in de pomp , dit veroorzaakt ook nog wel eens storingen.
Dat hij op de remmenreiniger wel aanslaat , motortoerental is even hoog , doet mij toch denken aan een brandstofdruk probleem of een te laag startoerental waardoor er te weinig druk opgebouwd wordt.
OK, als het goed is is dat de pomp die links in de bovenhoek onder de motorkap zit. Is de werking hiervan te controleren aan hand van een bepaalde test/meting?
8 jaar
Ja , met speciale apparatuur.
Het zou kunnen dat met dealer apparatuur de hoge druk uit te lezen is.
Ok dank je, ga ik daar eens achteraan!
Vandaag hebben we gekeken, en het lijkt als of de brandstof wegloopt uit de ontsteking. Wanneer de wagen voorover staat of met de bestuurderskant hoger, dan start de wagen zonder problemen, staat hij achterover of met de bijrijderskant omhoog, dan treedt het probleem op....
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar