auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel VIVARO-2 2.5CDTI/107KW-DPF-E4 2.9T L2H1: Start slecht als het kouder is dan 5 graden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 140

De motor moest altijd al een slagje extra maken om te starten maar dat was nooit hinderlijk. Echter nu het kouder is start hij zonder extra hulp van een andere auto niet onder de pak hem beet 5 graden.

Naar de gargae geweest en uitgelezen: 4 gloeibougies kapot. Die vervangen maar is er niet veel beter van geworden.

De accu is nieuw dus dat is het niet. De startmotor die begint langzaam en komt dan op gang zeg maar. Dat lijkt me niet goed. Ook kan ik maar een minuut doorstarten dan is de accu al te zwak om hem rond te krijgen.

Zou er een nieuwe startmotor in moeten?

MVG
Laurent

Geplaatst door

laurenttwint (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

voltage drop test doen op de bekabeling + en min zijde
met multimeter in volt stand. (20volt dc stand multimeter)

minzijde test ; 1 meetpen tegen motorblok massa houden en de andere op de min vd accu.
wel zorgen dat meetpen goed contact maakt met blok, even over metaal scrhapen.

iemand laten starten en zien wat meter aangeeft.
over het algemeen zal een goede massa rond 0,2 volt aangeven.
als dit veel meer is dan duid dit op slechte massa verbinding.

pluszijde test is wat moeilijker.
een meetpen op plus van startmotor( dikke rode kabel op startmotor)
andere meetpen op de plus van accu en iemand laten starten.
0,5 is ongeveer goede plus.
meer dan 0,5 volt duid op weerstand.

Anita106 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.