Opel VIVARO-2 2.5CDTI/107KW-DPF-E4 2.9T L2H1: Start slecht als het kouder is dan 5 graden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 140

De motor moest altijd al een slagje extra maken om te starten maar dat was nooit hinderlijk. Echter nu het kouder is start hij zonder extra hulp van een andere auto niet onder de pak hem beet 5 graden.

Naar de gargae geweest en uitgelezen: 4 gloeibougies kapot. Die vervangen maar is er niet veel beter van geworden.

De accu is nieuw dus dat is het niet. De startmotor die begint langzaam en komt dan op gang zeg maar. Dat lijkt me niet goed. Ook kan ik maar een minuut doorstarten dan is de accu al te zwak om hem rond te krijgen.

Zou er een nieuwe startmotor in moeten?

MVG
Laurent

laurenttwint

Geplaatst door laurenttwint (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vivaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Anita106 (0), 8 jaar geleden

voltage drop test doen op de bekabeling + en min zijde
met multimeter in volt stand. (20volt dc stand multimeter)

minzijde test ; 1 meetpen tegen motorblok massa houden en de andere op de min vd accu.
wel zorgen dat meetpen goed contact maakt met blok, even over metaal scrhapen.

iemand laten starten en zien wat meter aangeeft.
over het algemeen zal een goede massa rond 0,2 volt aangeven.
als dit veel meer is dan duid dit op slechte massa verbinding.

pluszijde test is wat moeilijker.
een meetpen op plus van startmotor( dikke rode kabel op startmotor)
andere meetpen op de plus van accu en iemand laten starten.
0,5 is ongeveer goede plus.
meer dan 0,5 volt duid op weerstand.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.