Hoi allemaal,
Probleem: mijn c16nz motor loopt niet netjes/rustig stationair..Er zitten qua toeren niet echt schommelingen in, maar hij loopt niet lekker. De motor lijkt te pingelen of bokken, of hoe je dat ook noemt. Vooral bij stationair merk je het goed, je ziet dan de motor "schudden" ipv van strak lopen.Het irritante is dat je dan de hele auto voelt vibreren.Lastig als je bijvoorbeeld voor een stoplicht staat. Het trillen gaat echt overal doorheen...Ik heb ook niet echt het idee dat het goed is voor het blokje...Het volgende heb ik al gedaan: toen ik de distributieriem moest gaan vervangen ook meteen de waterpomp (lekte wat) en de thermostaat vervangen, temp.senor vervangen, injectorhuis gereinigd, injector laten reinigen, bij het vervangen van de koppakking alle pakkingen vervangen en gecontroleerd, kleppen en zittingen zijn in orde, klepstoters zijn in orde, stappenmotor is vervangen, stationair motor vervangen, bobine vervangen, accu getest (ok), ecu getest, lamdasonde is al vervangen, bougiekabels zijn nieuw, bougies van het juiste type en nieuw en ga zo maar door. Zou het de ontstekings module of brandstofpomp (relais) kunnen zijn?
Of akn het dat de ontsteking gewoon niet op tijd staat?Het merktekentje op het ontst.huis staat bijna tegenover het streepje op het cil.blok (moet dat?)...
Een heel verhaal, maar ik weet het niet meer!HELP!
Alvast bedankt!
Nathan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou inderdaad de onsteking eens af laten stellen. dit moet met een stroboscoop lamp.
Ok, bedankt! Zal t vanmiddag na laten kijken...
20 jaar
Ontsteking staat op tijd. dus...Alle electronica is verder o.k...Dus mischien lekkende kleppen, toch?
alvast bedankt!
Nathan
20 jaar
Hallo Nathan,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Omega. Nu lees ik net dit:
http://www.weetjewel.com/downloadmap/Opl...
Misschien dat het ook op gaat voor Opels?
20 jaar
Roland, hier heb ik echt wat aan...Het verhaal beschreven in het pdfje is 100% het probleem!!! Ik denk dat ik met de Tech 1 samen met een vriend die bij opel werkt een heel eind kan komen!
Ik laat het wel weten, wat het resultaat is...
Bedankt! Nathan
20 jaar
Nog even een vraagje: ik heb al weleens de ECU verwisseld met een andere, zelfde model Delco Multec, van hetzelfde bj., had dit geen effect moeten hebben op de brandstofwaarden en inspuiting? Het hielp in mijn geval in ieder geval niet (het verwisslen van de ECU)...
Alvast bedankt!
Nathan
20 jaar
Nog nieuws?
20 jaar
Ja...Het was niet de brandstof retourmeting...Dat verhaal gaat eigenlijk alleen op bij diesels, die een electronisch geregeld benzinepomp membraan hebben...Maar toch bedankt!
Ben nu zelf de copressie ns gaan meten...Wat bleek...op cilinder 3 nog maar 4,2 Bar (dit moet min. 9,2 zijn geloof ik).Op alle andere cilinders keurig dezelfde compressie (9.8). Dus toen een wet-test uitgevoerd, om vast te stellen of het de kleppen zijn die lekken of de zuiger(veren). Toen ik langs het bougiegat iets olie in liet lopen, en daarna de compressie gemeten had, bleek het dus de zuiger en/of zuiger veren te zijn...Motor heeft dus een hele tijd op zeg maar 3 cilinders gelopen, daardoor bleef de computer ook vanalles qua inspuiting en dergelijke wijzigen, met alle gevolgen van dien, dus.
Leuk klusje...kop eraf en de hele zuiger uitgebouwd...En ja hoor..1 compressieveer gebroken en de 2e half verdwenen...Maar hoe dit in hemels naam kan...De vorige eigenaar zal t waarschijnlijk weten...
Klaat wel weten hoe het afloopt...Loop meteen maar het hele blok na, het ligt nu toch uitelkaar...
Groeten,
Nathan
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar