Opel Astra: Bougie

Bouwjaar: 1994

Hoi,ik heb een astra ,94,1800,16v,GSI,200d km op de teller, met drie maal dezelfde bougie die wegbrandt(4de cilinder)na weinig kilometer.De motor draait koud even op drie poten(als de bougie uiteraard nog niet weggebrand is).Vermoedt cilinderkoppakking lek op deze cilinder.Alvast bedankt voor reacties,flip

flip3053

Geplaatst door flip3053 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Dan moet je ook koelvloeistof kwijt raken gebeurd dat ook?

Hans

flip3053 (0), 18 jaar geleden

Ja,klopt,er moet regelmatig beetje koelvloeistof bijgedaan worden.

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Dan zal je aan het werk moeten inderdaad de koppakking lek.
Laat ook de cilinderkop vlakken en vernieuw de kopbouten.

Hans

flip3053 (0), 18 jaar geleden

Thanks,bedankt voor de reactie.
Heb ik speciaal gereedschap nodig(voor de nokkenassen),of lukt dat op "normale wijze".nogmaals bedankt,groetjes,flip

tom,mv6 (0), 18 jaar geleden

heb je de x18xev? dan heb je wel even wat handigheid nodig ja,
een tang waar je je kruk-as poellie mee op tijd houd, en iets voor de nokkenassen. (kan je op tijd draaien maar springen steeds weer terug) heb laatst koppakking van een x20xev vervangen maar tandriem er maar op laten zetten, was haast niet te doen zonder speciaal gereedschap en wou het risico niet lopen.

grt, tom

wil12012 (0), 18 jaar geleden

Hoi, kan niet spreken over een astra, wel over een x20xev motor, maar meestal heb je wel een set (goede) torx sleutels nodig voor o.a. de nokkenaswielen en de kopbouten. De nokkenassen kun je op tijd draaien met een steeksleutel als toch het kleppendeksel eraf is, op de nokkenas zit een zeskant hiervoor, of een blokkerhulpstuk gebruiken waarmee de nokkenaswielen niet kunnen verdraaien.Distributieriem is geen probleem als je een goede sleutelaar bent, heb je geen of onvoldoende ervaring of kennis dan blijf er liever vanaf.Als ik alleen de distributieriem vervang(plus looprollen en spanner) dan schuif ik een stukje rond ijzer van 6 milimeter tussen de tanden van de nokkenaswielen zodat deze niet kunnen verspringen, want dan kom je niet aan de zeskant die onder het kleppendeksel zit.succes ermee.

flip3053 (0), 18 jaar geleden

bedankt aan iedereen voor de reacties,kzal er eens aan beginnen,ik laat de(goede) afloop wel horen,groetjes,flip.

flip3053 (0), 18 jaar geleden

Bedankt aan iedereen voor de reactie,alles naar wens verlopen,cilinder 4 was (beetje)aangetast door het koelvl.lek,dus daar zat de oorzaak,redelijk kort aan deze cilinder loopt een koelkanaal,daar was dus de dichting lek.De nokkenaswielen op tijd zetten ging vlot met de hulp van de tip van Wil Pepels.Voor de rest vind je aan deze motor voldoende merkpunten,en kun je eigenlijk weinig fout doen.Nogmaals dank aan iedereen.

MartijnGR (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb je de kop ook laten vlakken??

MartijnGR (0) PRO, 18 jaar geleden

Ligt dat trouwens aan mij of hebben die Astra motoren vaker problemen met de koppakking??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.