close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Toerental en uitvallen

Bouwjaar: 1992

Beste medelezers en techneuten,

Ik als leek, en ben diverse keren goed geholpen door jullie.
Heb nu het volgende probleem.
Gisteren ben ik weg geweest met de auto, (ik vul alles in hoe meer info hoe beter) na een stuk autosnelweg waar ik zo'n 150 KM per uur reed was er helemaal niks aan de hand.
Vervolgend rij ik de afrit af en nog steeds niks aan de hand.
Na ongeveer 1 km 50 km per uur te rijden en kom bij een stoplicht valt ineens de auto uit!!! (ik stond nog niet stil,maar had wel de koppeling in).
Ik probeerde meteen te starten en dat ging ook.
Ik ben toen weg geweest en na ongeveer 1 uur later weer gaan rijden. En ik merkte toen dat bij stoplichten of gewoon stoppen mijn stationair toerental ver wegzakt.
Dus ik heb voor de zekerheid een beetje gas gegeven bij het stil staan, vervolgens ben ik in de avond na duitsland gereden en weer voelde het alsof hij wou uitvallen maar nu ook bij een langzame snelheid!!! Dus ik heb de auto aan de kant gezet en eens kijken wat hij doet, (hij viel niet uit) maar ineens kwam op de boordcomputer te staan (olie te kort), dus ik rij voorzichtig weg na een tankstation voor olie te halen (15/40) maar merkte bij ieder stoplicht dat ik gas bij moest geven.
Nu heb de auto laten staan, en deze ochtend de olie gepeild en deze stond op minimum en erboven staat +1l dus heb er ook 1l bij gegooid. ik ben nu een aantal km gaan rijden (10km) en hij viel niet meer uit, hij had wel wat moeite in het begin alsof de olie even moest inwerken. Na de rit heb ik de auto stationair laten lopen en nog is het net of hij soms even een dip heeft.
Nu zegt een vriend van me (automonteur) dat komt door je olie tekort, en adviseert mij 2x injectie reiniger toe te voegen op een volle tank hij zegt dat de injectie's ontregeld zijn...
Toch wil ik graag jullie mening.
Ik weet het is een lang verhaal maar ik probeer zoveel mogelijk info te geven.
De auto is een:
Astra F
2.0i 8v (CD uitvoering)
met 130.000 KM
Starten is zowel warm of koud geen probleem hij start meteen.
En als ik op tempo kom, 30 KM > of hoger dan is het ook in orde.

Geplaatst door

mlfke (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als toevoeging, er gaat ook geen lampje branden van het motormanagement of wat dan ook.

mlfke 0

19 jaar

Hee, Michel

Ik heb ook een astra-f 2.0i 8v (c20ne) CD-uitv. gehad, deze heeft het zelfde gehad.

Dit komt absoluut niet door het olie tekort, je zei dat hij op min staat, dat is nog niet TE KORT.

Nu geven deze boordcomp's heel snel aan dat er olie te kort is (beter dan te laat).(gaf hij bij mij als het peil nog iets boven min stond zelfs).

Die dip in het toeren en afslaan wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een vervuilde stappenmotor.

Deze kun je reinigen met Remmenreiniger of carbureteurreiniger

De stappenmotor is een rond ding met 2 slangen en een stekker erop,
deze zit tussen je inlaat en kleppendeksel.

Je zal zien dat hij inwendig flink vuil is.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Dankjewel Willem,

Om 14.00 uur komt een monteur kijken, ik zal hem dit doorgeven, en ik zal jullie op de hoogte houden.

Alvast bedankt!

mlfke 0

19 jaar

Hallo Willem en de andere medelezers,

Ik heb de stappenmotor gereinigd met remmen reiniger.
Die was inderdaad zwart van binnen...
Maar nog geen resultaat, sterker nog als ik nu vol gas geef maakt niet uit in welke versnelling dan houdt de auto flink in.
En gaat ook het managementlampje branden, op het moment ik het gas los laat gaat het lampje ook meteen uit...
OP het moment trouwens dat het lampje brandt dan gaat de auto ook pingelen. Wat kan dit zijn...
De bougies zijn vervangen door originele opel bougies.
Tussen de luchtfilter en injectie (buis) zatten twee grote scheuren, dus die buis is ook vernieuwd.
De dynamo was niet goed genoeg meer en is ook vervangen.
Ook de luchtfilter is nog prima.
Dus ik zou het niet weten was het is, het is gewoon net (zo voelt het aan) alsof er iets verstopt zit...
Moet trouwens zeggen bij ongeveer 3000 toeren hoor ik een schotje in de uitlaat rammelen misschien dat dat er iets aan doet...

mlfke 0

19 jaar

als toevoeging, klopt het dat de stappenmotor een beetje open staat dus in de zon kan je zegt maar er doorheen kijken, het schuifje is ietsjes open.

mlfke 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.