Opel Astra: Brandstofmeter geeft onjuiste waarden aan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: X20XEV

Hallo,

Ik ben nieuw op deze site, dus zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Maikel Extra, 18 jaar oud, woonachtig in Nuth (dat ligt in de buurt van Maastricht)
Sinds 2 jaar ben ik een opleiding voor 2e autotechnicus aan het volgen, ik ben dus nog maar een "amateur" om het zo even te zeggen.

Ben sinds een jaar eigenaar van een Opel Astra GSI met 2.0 16V motor. Tot nu toe weinig problemen gehad, alleen het metertje van de brandstoftank geeft onjuiste waarden aan, als ik de auto helemaal vol tank, maar dan ook echt helemaal vol, dan geeft de meter aan dat de tank maar 3/4 vol is. Ook onder het rijden zakt de meter wel eens, waarna hij dan weer oploopt. Gewoon op een vlakke weg, dus geen bergen o.i.d

Toen ik de auto pas had gaf de meter wel gewoon aan dat de tank vol was, maar na een paar tankbeurten kwam het probleem.

Zou dit aan de vlotter of aan een of ander relais kunnen liggen?

Heeft iemand hier ervaring mee, of hetzelfde probleem wel eens gehad??

Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt, Maikel Extra

M.Extra

Geplaatst door M.Extra (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

je moet effe in de topics van opel zoeken. Ik geloof dat er in de astra "F" wel degelijk een probleem wwas met de VULSLANG, je denkt hem volledig vol te hebben maar hij is slechts 3/4. Het had iets te maken met een ventiel in de tank of zo. Effe zoeken.

M.Extra (0), 15 jaar geleden

@: Jhl

Dankje voor de snelle reactie!

Heb eens rondgekeken op de topic van Opel, hier en daar worden verschillende dingen gezegt, namelijk dat de spanningsstabilistor defect zou zijn enz.

ik zal eens verder gaan vragen in de garage waar ik werk. Misschien hebben zij ook nog ervaring hiermee

Bedankt

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Maikel

Bij zo'n probleem kunnen het eigenlijk maar een paar dingen zijn..

Of de vlotter in de tank die het probleem veroorzaakt..

Het metertje op het dashbord zelf of het spanningsregelaartje achter op de klok..( is ook te meten )

Gr Stefan

M.Extra (0), 15 jaar geleden

@ stefan84:

Waar moet ik aan denken als de vlotter dit veroorzaakt? Dat deze niet hoog genoeg komt o.i.d?

Ik zal komende week eens gaan zoeken wat het is

gr,

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Maikel..

Deze zal waarschijnlijk wel hoog genoeg komen,maar het zal hem in de weerstand zitten die de vlotter aangeeft aan de meter op het dashbord..

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.