Opel Kadett: Carburateur

Bouwjaar: 1972

Mensen mijn kadettje doet het weer allemaal bedankt voor de tips. Ik heb echter nog een tip nodig, namelijk: Waar kan ik een revisiesetje krijgen voor de Solex 30/35 PDSI carburateur die in mijn autootje ligt?

Wie het weet mag het zeggen.

Bedankt alvast,

Martijn

msilkens

Geplaatst door msilkens (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Martijn,

Als ik jou was zo ik even naar een opel kadett B club zoeken op internet,die weten wel een adres voor de spulletjes die jij zoekt.

Hans

Averdonk (0) PRO, 19 jaar geleden

Wat is er aan defect?

msilkens (0), 19 jaar geleden

Nou,als ik gas geef dan verslikt de carburateur zich waardoor het toerental van de motor zo danig inkakt dat het lijkt dat de motor afslaat en af en toe ook daadwerkelijk afslaat. Dat zou aan de acceleratiepomp moeten liggen volgens mij, dus dan gaat het over de veer, het asje, het membraan, e.d.

Groet,

Martijn

Averdonk (0) PRO, 19 jaar geleden

Controleren of het acceleratiepijpje niet dicht zit ( dat kromme pijpje net boven de venturi)en anders het stelschroefje aan de bedieningsstang van de acc.pomp verder naar buiten draaien en de veer iets oprekken, zodat de pomp eerder en 'n grotere slag maakt. Verder kijken of bij ongeveer 1100 tot 1500 toeren het co niet in elkaar zakt naar 0 procent. Is dit wel het geval, een iets grotere stationaire sproeier monteren. De maat staat op de kop van de sproeier, bv. 42,5 of 45. Deze dan vergroten tot bv. 47,5 of 50 en dan het co stationair weer afstellen op 1,5 tot 2 procent. 99 Procent kans dat het probleem dan over is. Ook de beluchting van het stampertje in de bovendeksel zit nog wel eens verkeerd geboord. Deze kun je eruit trekken en dan in het gaatje kijken of de boring precies in de zwarte rand valt. Zoniet, de boring aanpassen en het stampertje terugplaatsen en borgen met 'n paar tikjes van 'n centerpen. Succes.

Averdonk (0) PRO, 19 jaar geleden

Ideaal is meten met 'n 4-gas meter bij 1100 -1500 toeren. Co +/- 1, O2 +/- 0,5 tot 1, HC +/- 100 tot 200 ppm en CO2 +/- 12 tot 14 procent en lambda 0,97 tot 1,03

msilkens (0), 19 jaar geleden

Lambda-waarde is nu 1 en CO is 2,5

Averdonk (0) PRO, 19 jaar geleden

Ja, maar het gaat er om wat die waarden zijn tussen de 1100 tot 1500 toeren!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.