Opel vectra 2.0 DTI: centrale deurvergrendeling kapoet (3)

Bouwjaar: 1999

okee ik ben bij de besturing aangekomen....

Mooi kastje, twee stekkers! Een met 8 draadjes, die volgens mij voor de aansturing van de knipperlichten zijn(?) (wanneer ik deze los trek hoor ik relais schakelen maar de knipperlichten doen het niet meer als ik op mijn afstandbediening druk). Verder nog een stekker met 7 draadjes waarvan er 1 draadje direct naar het chassis gaat.
Hoe kom ik er nu achter of de motoren defect zijn of de besturing?

bvd

auto-junk

Geplaatst door auto-junk (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

AstraGT740 (0), 20 jaar geleden

Ja het blijft kwestie van doormeten, als je genoeg verstand hebt van electronica kan je het kastje nadere werp bekijken en de relaisjes bekijken enzo. Maar als je daar geen verstand van hebt dan raad ik je dat wel af.

Maar als ze allemaal het niet doen dan is het iets mis in de aansturing, als 1tje niet mee wilt werken is het de motor of kabelbreuk of iets dergelijks. Ik denk dan toch dat het de aansturing is als je knipperlichten knipper maar geen deuren open of dicht gaan. of mischien een zekering?

auto-junk (0), 19 jaar geleden

Zo na wat navraag bij de dealer ben ik erachter gekomen dat de rood zwarte en rood gele draad naar elke motor, de draadjes zijn die de motoren aansturen. Als ik mijn afstandbediening gebruikte van mijn sleutel bleek er kortstondig spanning (12v) op een van de draadjes te staan. Met het signaal open en dicht te geven via mijn afstandbediening wisselde deze spanning van de ene draad op de andere. Hieruit is gebleken dat de besturingskast reageerde op het signaal van mijn sleutel maar dat de motoren niet reageerde. Van de achterklep heb ik een motortje opengehaald. wat bleek... het motortje is te heet geworden (verkeerd en/of te lang aangestuurd) waarbij deze is doorgebrand doordat het palletje dat naar buiten wordt gestuurd door een wormwiel, op zijn maximale stand stond. De messing tandwiel op de as van de motor is door de kortsluiting of te lange aansturing heel heet geworden en heeft op zijn beurt een aantal tanden van een nylon tandwiel (deze zit vast aan het wormwiel) weggesmolten. Waar ik nou nog niet uit ben is; waarom zijn de motoren verkeerd aangestuurd. (mijn massakabel bij het besturingskasje zit goed vast!?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.