Heeft er iemand ervaring met deze storingscode ?
motor komt dan in z'n noodloop terecht.
kontact even uit en weer starten en het is weer goed .
B.v.d. Ger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
drukregelaar vervangen
Drukregelaar kijken of er een witte stip op zit, zoja dan is deze al vervangen hier was een technish bulletin van.
Ik denk in u geval een brandstofpomp heb er al meerdere gahad.
brandstof pompen gaan inderdaad wel eens kapot
Maar meestal is er dan een membraam gescheurd waardoor hij geen of veel te weinig druk op bouwd
deze storing is niet te verhelpen door het contact af en aan te zetten
dus ik blijf bij de regelaar
en inderdaad zijn er modificaties op geweest
Gr. MERIVA
Super voor jullie reactie !!
Ga de klant terug roepen om de drukregelaar te controleren.
Als deze goed is dan blijft de brandstofpomp over.
Ik had zelf ook even aan de brandsofdruksensor gedacht maar daar hoor ik niemand over.
Alvast bedankt voor jullie reactie en ik laat zeker nog van me horen wat me bevindingen zijn.
Groetjes, Ger
Auto terug gehaald voor verder onderzoek.
Code P1191 brandstofdruk te laag blijft steeds terug komen.
Auto trekt ook niet goed door. (soms wel)
De brandstofdrukregelaar heeft een witte stip, kan ik die dan uitsluiten?
Brandstof leiding vanaf de tank bij de drukregelaar losgenomen en bij contact aanzetten komt er veel brandstof uit.
Zou het probleem dan in de mechanische hogedrukpomp kunnen zitten die op de cylinderkop gemonteerd zit ?
Groetjes, Ger
Witte stip dan is deze al vervangen .
Rijden met live data goed doortrekken warm dan zie je de druk zakken en bijna wegvallen.
Dan is het de hogedrukpomp op de kop
Hoi Ron !!
Oke ! ik ga het proberen .
de brandstofdruk vanuit de tank was exact volgens de specificatie 4,2 bar .
Toen ik de brandstof druk willen meten in de brandstofgalerei dus na de hogedrukpomp ging deze ver boven de 10 bar,
omdat m'n meter niet meer dan 10 bar aan kan moest ik maar gauw stoppen .
Ik ga proberen om aan een meter te komen met een groter bereik .
gr. Ger
Live data meten kan ook misschien een simpele OBD reader
Daar heb ik al naar gekeken maar daar kan ik geen hoge brandstofdruk mee aflezen.
Zelf heb ik een auto-com diagnose progamma en die kan dat ook niet .
Ik kom wel aan zo'n meter . laat het wel weten hoe het afloopt.
Gr.
Beste Gerrit,
hier in de werkplaats hebben we een zafira staan met EXACT hetzelfde probleem. Drukregelaar op de HD rail is inmiddels vervangen maar zonder resultaat. De pomp vanaf tank lever 3.8bar zou moeten zijn 4 tot 4,2bar. 0,2 bar verlies is dat genoeg voor in de noodloop te gaan?
Wat was jou oplossing voor je storing? misschien kun je me hiermee verder helpen.
Gr.
Motor draait stationair, op bedrijfstemperatuur
Alle verbruikers uitgeschakeld
Gaspedaal niet ingetrapt
Aanwijzing:
Deze gegevenslijstparameter is in de gegevenslijst 2.
4700 ... 4999 KPa
Lage druk pomp eigenlijk nooit gehad, Opcom zou je de brandstofdruk toch moeten kunnen vertellen de gewenste en werkelijkedruk als die naast elkaar zet en gaat even flink trappen zie je dat de werkelijkedruk achter blijft.
Hogedrukpompen gaan veel defect alleen als de mensen rustig rijden het bijna niet merken maar dan op vakantie of de caravaan er achter is het feest lagedruk en zelfs overslag foutcodes.
Wat betreft de hogedruk pomp heb ik inderdaad al veel over gehoord. Ook verteld onze leverancier deze pomp al vaak verkocht te hebben. Overigens staan er ook foutcode's van cilinderoverslag opgeslagen.
Vreemd is wel dat de motor op het begin wel goed loopt. Met drukken tussen de 50-70+ bar.
Ook als je de motor opnieuw start loopt deze heel even goed.
De hd pomp is een mechanisch onderdeel. Wel of niet defect zou je zeggen. Toch?
Dat is wat ik ook vertel in mijn vorige bericht dat je zelfs last kunt krijgen van overslagstoringcodes.
HD pomp is mechanisch die kunnen toch ook slijten vooral met die hogedrukken.
Probleem opgelost.
Hogedruk pomp aan cilinderkop defect
Nieuwe kun je bijna niet met de hand verdraaien. De oude pomp is zeer makkelijk t verdraaien.
Kost rond de 500,- ex btw
Oke dank je voor je bericht mooi dat het weer is opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar