close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: compressie druk goed gemeten en is die goed????????????

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: c16se

oi mensen,

even een vraag ik heb me compressie gemeten maar weet neit of ik het goed heb gedaan.

het het gedaan bij koude motor en heb hem toen stationeer laten draaien uit gezet en de volgende is dit de goede manier?

zo ja het volgende heb ik gemeten.

1ste cyl 2de cyl 3de syl 4de cyl
9.3 9.2 9.6 8.8

wat zegen jullie er van?

ik heb gelezen dat hij 9.8 hoort te hebben dus is me motor aan het dood gaan of heb ik het verkeert gedaan?

ik hoor graag van jullie.

gr tijne

Geplaatst door

tijne (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

martijn je moet de compressiemeting over doen.
deze moet plaats vinden met warme motor want dan zijn je zuiger op de goede afmeting wat als ze koud zijn zijn de zuigers ovaal.
de waarde die je nu laat zien is nog wel goed voor een motor van 1992 maar kijk eerst eens wat hij met warme motor doet en vergeet niet volgas tegeven en tehouden bij het meten want dan heb je de mintste weerstand en krijgt hij de beste vulling en dus de hoogste compressie.
vergeet ook niet de onsteking los tegooien en de benzine toevoer uitteschakelen dmv de zekering bv.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

oke dus als ik het goed begrijp moet ik alle bougys er uit hallen.

de brandstof toevoer afsluiten.

en dan volgas de motor laten starten en dan kijken wat hij doet?

alvast bedankt voor je snele reactie.

gr tijne

tijne 0

18 jaar

volgens autodata moet je astra een compressie druk hebben van 12 tot 15 bar

bij warme motor

Willem

Willem12089 0
badge

18 jaar

o oke dan ga ik het nog een keer doen met warme motor.

tussne de 12 en 15? is dat neit erg veel voor een c16se ?

gr tijne

tijne 0

18 jaar

nou ik heb hem net weer gemeten met warme motor en toen kwamen de volgende waarders er uit voort.

10.5 12.5 13.5 12.0

bij cylinder 1 (10.5) hoor ik me klepstoter tikken die wort dus ook vervangen (allemaal overigens) komende dinsdag.

wat zou er nog maar aan de hand kunnen zijn want die 12.5 en 12.0 vind ik ook aan de lage kant eigenlijk.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

gr tijne

tijne 0

18 jaar

ik denk dat het netjes is tijne...onderling mag je niet meer dan 25 procent verschil hebben. overigens heb je klachten dan?

Opeltje 0
badge

18 jaar

ja voor een auto van 14 jaar oud zijn het nette waardes

pe3hmp 0
badge

18 jaar

ja opeltje hoog brandstof verbruik niet lekker draaien niet alle kracht komt er uit en ga zo maar door.

en het motortje heeft nog maar 110000km gelopen dus vandaar.

maar ik vind cyl 1 en 4 zo laag. en cyl 1 tikken de kleppen ook dus wat ga ik morgen na kijken (kop er af) en aan gezien we met de auto naar spanje gaan met een vouwwagen er achter wil ik dat hij weer goed draait want vind het dood eng anders.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

gr tijne

tijne 0

18 jaar

ik vind de waardes niet zo gek...dus of het daar aan ligt?

Opeltje 0
badge

18 jaar

Je moet je in iedergeval niet blindstaren op de KM stand, een auto die maar 7800km per jaar gelopen heeft ?!?
Ik zou er helemaal niet gek van staan te kijken als hij een ton teruggedraaid is.

Bovendien is de compressie niet zo gek laag dat je meteen gaat denken aan een verbrande klep of versleten zuigerveren.

Mark

pe3hmp 0
badge

18 jaar

oke enige idee wat het dan zou kunnen zijn?

tijne 0

18 jaar

Je hebt het over tikkende kleppen, een van de ideeen die bij mij dan meteen naar boven komt is dat er een hydraulische unit niet goed werkt waardoor de klep maar gedeeltelijk open gaat (geen goede verbranding dus minder vermogen), maar dat verklaart niet echt het hoge benzine verbruik wat je beschrijft dus zal er nog wel meer aan de hand zijn denk ik, maar dat kan zoveel zijn.

Als je de kop er toch afhaalt kun je meteen alles controlleren en evt vervangen, vlakken levert je dan iets meer compressie op maar dat effect zal niet zoveel zijn.

mark

pe3hmp 0
badge

18 jaar

nou ik ga zo iezo alle klepstoters vervangen de kop vlakken en alle kleppen opnieuwe inschuren dus hoop dat het dan over is want wat ik ook zo vreemd vind is dat hij nu altijd op 1.2 lp/u draait stationeer en normaal was dat altijd 1.0 (toen de motor in de vorige auto lag.

gr tijne

tijne 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.