Hallo beste mensen,
Helaas heb ik weer een probleem met onze Opel Omega.
Gisteren heb ik met pijn en moeite mijn Omega aan gekregen. Tuurlijk gebeurd dat altijd als je ver van huis bent.
Het was net of de startmotor na een paar keer starten ermee ophield en alleen maar een zoemgeluid en harde tik geluid gaf. Maar uiteindelijk heb ik de auto aan weten te krijgen (wat gepaard ging met nogal wat rook) en mijn weg naar huis heb kunnen vervolgen.
De auto loopt als een zonnetje en ook branden er geen lampjes op het dashboard en geeft de boordcomputer niets aan. Ik denk dus dat de startmotor aan zijn eind is.
Vanmorgen had ik hetzelfde. Ik wilde ermee naar een kennis om naar de auto te kijken... alleen... ging na een paar keer starten het contact slot kapot. Ik heb de cillinder eruit gehaald en nu blijkt dat het pennetje waar de veer omheen zit deels afgebroken is. Deze komt nu niet goed meer in het contactblokje en draait dus door zonder de auto op contact te kunnen zetten of te starten. De automaatbak stond in de P-stand dus kon ik geen kant meer op. Ik heb de auto op contact kunnen krijgen met een schroevendraaier zodat ik de automaatbak in de N-stand kon zetten om de wagen in geval van nood op een autoambulance te krijgen.
Nu is mijn vraag wat er precies vervangen moet worden. Is dat alleen de contact cillinder of moet er meer vervangen worden. De auto heeft immers ''sleutelherkenning''.
Kan het startprobleem ook eventueel aan het contactblokje liggen? Ik heb de Omega afgelopen middag (wederom met veel pijn en moeite) aan weten te krijgen met een schroevendraaier, ik heb de sleutel bij het contactslot gehouden. Ik wilde toch even goed luisteren en kijken wat dit nou precies is. Is de motor eenmaal aan.....loopt deze als een zonnetje. Wederom weer geen m.m. lampje of wat dan ook. Ook de boordcomputer geeft geen storingen aan.
Alvast bedankt.
Jaap.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou contact slot cilinder veranderen
sleutel herkenning zit in het huis niet in de cilinder
als die met een schroever draaier wel start heb je het probleem boven
[quote=kleijn]zou contact slot cilinder veranderen
sleutel herkenning zit in het huis niet in de cilinder
als die met een schroever draaier wel start heb je het probleem boven[/quote]
Bedankt voor uw snelle reactie Willem.
Ook met de schroevendraaier start de auto zeer moeilijk. Uiteindelijk slaat hij na tal van pogingen wel aan wat gepaard gaat met veel zwart/grijze rook.
De startmotor doet 3 a 4 soms 5 keer een poging om de motor te laten starten maar schijt er dan mee uit. Dan is alleen nog maar een gezoem te horen met wat harde tikken. Na tal keren van proberen zet de startmotor ineens door en kun je de auto starten. Maar doordat er inmiddels zoveel diesel ingespoten is gaat dat met hoten en stoten en veel rook. Loopt de motor eenmaal.....is er niets meer aan de hand. Ik heb gister zeker nog een 110km moeten rijden om thuis te komen zonder enig probleem.
Ik denk dat dit een samenloop van omstandigheden is. Dat gisteren de startmotor stuk is gegaan en vandaag het contact slot door het vele starten.
Jaap.
12 jaar
Naar de dealer gaan en daar een slot voor je sleutel laten bestellen.
Gr jack
12 jaar
Maar, hoe zit het dan met het contactslot? Ik heb geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat. Ik begrijp dus dat het slot bij mijn sleutel besteld moet worden. Ligt zoiets op voorraad dan? Ik kan me voorstellen dat het een duur slotje gaat worden. Iemand daar een idee van?
Ik weet dat de transponder van de code niet in die cillinder zit. Als ik de sleutel bij de transponder hou...is de auto te starten met een schroevendraaier. Dan zou je zeggen dat de code bij de auto en autosleutels hoort.
Groet,
Jaap
12 jaar
reken op 150 euro voor een nieuw setje
gewoon op de sloop voor een gebruikte gaan ding is er zo uit mits de sleutel er bij zit
maar die hebben ze wel in het magazijn
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar