Wie kan mij vertellen hoe de aandrijassen van de bak losgehaald worden.
B.v.d.
Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met 2 bandenlichters of een soort "vork" die je tussen bak en as drukt.
Bedankt voor deze supersnelle info.
Hans
13 jaar
Dat met die aandrijfas ging goed.
Nu de vraag, hoe demonteer ik het druklager van de drukgroep van deze Corsa.
Graag je antwoord.
b.v.d.
Hans
13 jaar
De bak is er uit?
Ja de bak is van het motorblok af. Net zoals bij de 205, 306 en waarschijnlijk de 106 kan je bij deze auto de bak opzij schuiven en dan de drukgroep, koppelingsplaat en hopelijk ook het druklager vervangen. Dat lukt zelfs bij de Ford Taunus en de Sierra.
Je moet natuurlijk wel aan 1 kant de aandrijfas helemaal demonteren voordat je dat doe en de bak ophangen aan een balk boven in de motorruimte.
De motor hang je ook aan een balk in de motorruimte, aan het hijsoog.
Maar nu kom ik het probleem tegen van dat druklager. Bij de Peugeot en Ford die ik genoemd heb is dat een kwestie van inhaken, maar hoe gaat dat bij deze Corsa in zijn werk.
Graag je reactie.
Hans
13 jaar
De gaffel waar het lager is ingehaakt, zit bevestigd met een M8 bout. Sleutelmaat 13 mm. Deze bout er uit draaien en de koppelingbediening naar boven trekken. Dan kun je het lager met gaffel er uit pakken. Montage in omgekeerde orde. Boutje past maar op 1 manier dus de bedieningshevel komt vanzelf weer in de goede stand.
Bedankt voor je reactie,
Helemaal gelukt maar het kan zelfs eenvoudiger. Als de M8 bout eruit is kan je de gaffel met druklager naar voren halen waardoor het druklager loslaat.
13 jaar
Kan je ook een foto laten toekomen als je dat als een toegevoegde waarde ziet om visueel dit probleem op te lossen.
Dan zie ik je bericht tegemoet.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar