Hallo mensen,
Vanochtend heb ik mijn auto gestart en ben ik gewoon weggereden, na 3 minuten, toen ik de bocht om ging, viel mijn radio uit, toen merkte ik dus dat mijn auto was uitgevallen en ik kon em niet meer starten.
Ik heb toen gelukkig nog ergens op een normale plek kunnen parkeren, alleen helaas start de auto niet meer, de radio kan niet meer aan en de verwarming en richtingaanwijzers etc. doen het ook niet.
Ik hoor nadat ik me contact aan heb gezet wel een tikje, dus dat schijnt positief te zijn?
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Brandstof zat er gewoon nog genoeg in in ieder geval
BVD
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Accuklem los zitten of accu defect?
Ik hoop dat dat het is, wel vreemd dat ik wel gewoon kon starten en wegrijden vanochtend
14 jaar
laad de dynamo nog wel bij
Na het starten laatste restje dat in de accu zat gebruikt wellicht
14 jaar
Een kleine update..
Gister met startkabels e.d. proberen de accu aan de praat te krijgen, het werkte niet.
Wat opvallend is is dat me contactlampjes wél branden, en ook half blijven branden als de sleutel uit het contact gaat, oftewel wanneer de auto helemaal uit staat... en als ik aan de ruitenwissers zit dan gaan de lampjes feller branden...
Verder doet niets het meer, ruitenwissers niet verwarming niet, niks.
14 jaar
contactslot defect
Moody onderaan het mechanische deel van het contactslot zit een platte stift die nog wel eens af wil breken. Kapjes rond de kolom wegnemen . Vlak bij het slot is een gaatje waar je een pennetje of boortje in steekt. Draai met de sleutel in stand 1 dan kan er een borg in gedrukt worden. Met de sleutel trek je nu het slot er uit. Draai niet aan het stuur want de stuurblokkering mag er niet in vallen,bij het monteren van een nieuw slot. Koop er wel een met hetzelfde soort sleutel ,dan KAN JE DEZE PAS MAKEN op je oude sleutel. Succes.
Kan dit het enige zijn? Want hij maakt wel gewoon contact en me lampjes branden gewoon verder, ook wil die gewoon starten, en maakt ie gewoon het normale geluid van een auto die wil starten...
Enige is dat hij dus niet start en ik verder ook geen stroom heb
Alsof hij geen contact maakt ofzo?
14 jaar
Aan de ruitenwissermotor zit ook een massastripje ,even vaster draaien. Kijk verder naar massa van de accupool en verder naar het chassis en naar de motor. Overbrug anders de accupool min rechtstreeks naar de motor met een startkabel. Als dat wel verschil maakt geeft dat weer een aanwijzing waar je het zoeken moet. Maak geen vonken bij de accu want als je 6 doppen op rij ziet klappen ze door knalgas zo uit elkaar. Succes.
Ahhhhhh.......Wel even opschrijven wat je bedoelt: De motor start dus wel maar slaat niet aan! Dat is dus heel wat anders.
Dan kan het diverse oorzaken hebben: Werkt de ontsteking? Komt er benzine bij de motor? Distributieriem defect?
Lijkt me dat er gewoon even een monteur bij moet komen voor een vlotte diagnose.
Haha sorry, ik dacht dat dat hetzelfde was.
Ja ik laat vandaag of morgen effe iemand er naar kijken, ik denk niet dat het iets met benzine of de dis. rem te maken heeft want ik krijg gewoon geen stroom meer, en me dashboard lampjes blijven branden ook al haal ik de sleutel uit het contact.
Vandaag was ik even naar de auto gelopen, nadat hij dus bijna 24 uur met brandende lampjes heeft gestaan, en de lampjes brandde nog steeds licht en het starten kwam er dus helemaal bijna niet meer van
Misschien toch een verrotte accu, gister heb ik em met startkabels geprobeerd op te laden, en dan hoor je? vonkjes te zien? die zag je in ieder geval niet
14 jaar
Lampjes branden terwijl de sleutel er uit is? Dan is er iets mis met de startschakelaar achter het contactslot. Die zijn los vervangbaar maar is wel monteurswerk.
En haal nu eerst even de bruine kabel aan de accu los!! Sleutelmaat 10. Je accu is wel in orde, zo te lezen.
Die "contactblokjes" zoals ze heten, gaan wel meer stuk.
En daardoor moet het dus ook komen dat ik geen stroom krijg? geen verwarming etc dus? en dat dat in de eerste instantie de reden is dat ie zomaar uit viel?
Naja, morgen komt er inderdaad een monteurtje kijken, ik hoop dat ie het kan fixen en dat het verder niet veel kost uiteraard, zou zonde zijn, dan kan ik net zo goed een nieuwe auto kopen haha
bedankt iig!
14 jaar
En daarom werken die andere zaken dus ook niet, inderdaad.
De schakelaars gaan inwendig stuk. Meestal door overbelasting.
Oke, het is dus een klein probleem? Ik ken wel iemand die monteur is, maar het is altijd zo lullig als het zoveel werk is...
Naja als dat het alleen is... ik hou je op de hoogte!
14 jaar
De enige andere mogelijkheid die ik me nog bedenken kan is een (kort)sluiting in de zekeringkast. Het gebeurt wel eens dat er een zekering is ( of wordt ) vervangen door een (te) licht exemplaar waardoor (veel) warmte ontstaat en de zekeringkast plaatselijk versmelt.
Vroeger was dat o.a. het geval bij de Kadett en Ascona van de zekering van de achterruitverwarming. Toch even controleren dan.
Oke, en is dat een groot probleem als dat het geval is?
14 jaar
Als de dash lampjes blijven branden is dat in 99 van de 100 gevallen niets meer dan slechte massa.
Leg een massa kabel van de Accu - pool naar de motor (gewoon aan versnellingsbak bevestigingsbout).
en
Leg een massa kabel naar een van de bouten van de veerpoot.
Dit is een kwaal bij deze Corsa's
Willem
Moody je bent nu 2 weken verder maar je reageerde niet op mijn aanwijzing om bij de massa van de ruitenwisser te gaan kijken. Ik weet niet of alle types het hebben maar er zit daar ook een massaverbinding vanuit het dashboard. Even het linker deel van de paravan openen en je ziet wat ik bedoel. Goed ontroesten en daarna beschermen. Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar